افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
22
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد :

مشکلات و درخواست های فعالین اقتصادی در کوتاه ترین زمان رفع گردد

  • کد خبر : 17042
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
مشکلات و درخواست های فعالین اقتصادی در کوتاه ترین زمان رفع گردد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جلسه شورای اداری ماکو رفع مشکلات و درخواست های فعالین اقتصادی در کوتاه ترین زمان را خواستار شد و گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی تسهیل سرمایه گذاری و توسعه تجارت است و در این راستا از مسئولین منطقه می خواهیم تمام توان خود را بکار بگیرند

به گزارش مرزداران ؛ سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جلسه شورای اداری ماکو رفع مشکلات و درخواست های فعالین اقتصادی در کوتاه ترین زمان را خواستار شد و گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی تسهیل سرمایه گذاری و توسعه تجارت است و در این راستا از مسئولین منطقه می خواهیم تمام توان خود را بکار بگیرند .

وی گفت: مسوولان و مدیران مناطق آزاد نگاه فرا منطقه ای داشته باشند و در اقدامات و فعالیت های شان علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی منطقه در راستای توسعه اقتصاد ملی نیز حرکت کنند.

محمد با بیان اینکه رئیس جمهور به شدت پیگیر تخلفات دستگاه های اجرایی میباشد و با دستگاه های متخلف برخورد خواهد شد ، گفت : تمام منابع و اختیارات دستگاه های اجرایی در اختیار مدیریت مناطق آزاد است و تخلف دستگاه های اجرایی به شدت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و نیروهای جوان مستعد منطقه ، سرمایه های ارزشمند برای کشور می باشند اظهار داشت: این جوانان پرانرژی علیرغم کاستی ها و سو مدیریت دستگاه های دولتی همچنان چرخ تولید را فعال نگه داشته اند.

وی تاکید داشت : رهبر معظم انقلاب نیز برای مناطق آزاد، رونق تولید، سرمایه گذاری، صادرات، اشتغال و مشکلات اقتصادی سرزمین اصلی را ترسیم کرده اند.

مشاور رئیس جمهور، ‌تصریح داشت : عدم هماهنگی بین دستگاه های دولتی و نهادهای امنیتی، تداخلات تصمیمات دستگاه ها و نگاه جزیره ای مانع تولید و صادرات است و باید اصلاح شود که این عمده مشکلات فعالان اقتصادی است .

 

*۷۵ درصد درآمدهای منطقه از سال ۹۲ تا کنون برای پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شده است                        

محمد رضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در جلسه شورای اداری این منطقه گفت: هشت هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال از درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو معادل ۷۵ درصد درآمدهای منطقه از سال ۹۲ تا کنون برای پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شده است.

محمدرضا عبدالرحیمی تاکید داشت : نگاه ما به مدیریت اینگونه است که نباید به وضع موجود راضی باشیم، چرا که مطابق آموزه های دینی هرکسی ۲ روزش برابر باشد مغبون است.

وی تصریح داشت : یکی از ضرورت های رسیدن به اهداف مناطق آزاد، برخورداری منطقه از طرح جامع راهبردی و توسعه بود که تدوین شد.

وی به راهبرد های مهم منطقه ازاد اشاره کرده و گفت : تکمیل پروژه های مهم نیمه تمام عمرانی و آغاز عملیات پروژه های اولویت دار عمرانی متناسب با منابع سازمان از راهبردهای مهم است

وی به دیگر راهبرد های مهم منطقه ازاداشاره کرده و افزود : تسهیل و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران موجود و جلب و جذب سرمایه گذاری های جدید در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات هم زمان با چابک سازی سازمان منطقه آزاد نیز از راهبردهای مهم است .

 

* تا زمانیکه فنس کشی منطقه به اتمام نرسیده مردم از ظرفیت های این منطقه منتفع نخواهند شد

محمد علیپور (رحمتی) نماینده مردم شهرستان های ماکو ، پلدشت ، شوط و چالدران با اشاره به ضرورت فنس کشی منطقه ازاد گفت :‌ تا زمانیکه فنس کشی منطقه به اتمام نرسیده مردم از ظرفیت های این منطقه منتفع نخواهند شد زیرا در صورت محصور شدن منطقه مقوله قاچاق خنثی خواهد شد.

وی گفت :عاملی که موجب عدم توفیق در رسیدن به اهداف منطقه آزاد میشود دوگانگی مدیریت در منطقه و عدم اجرای قانون ماده ۶۵ مناطق آزاد می باشد

وی تاکید داشت : اتمام محورهای مواصلاتی پلدشت و دیگر پروژه های راهسازی منطقه آزاد ماکو بسیار ضروری است.

علیپور با اشاره به پروژه فاضلاب ماکو گفت : در این خصوص نیز اقداماتی انجام گرفته ولی علیرغم پیگیری های صورت گرفته فعلا تخصیص اعتباری صورت نگرفته است لذا خواستار تخصیص اعتبارات مصوب برای اجرای پروژه فاضلاب ماکو هستیم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17042
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1054 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشکلات و درخواست های فعالین اقتصادی در کوتاه ترین زمان رفع گردد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.