افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
25
امام جمعه ماکو :

مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ی ولایت‌پذیری است

  • کد خبر : 17215
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ی ولایت‌پذیری است
امام جمعه ماکو گفت :در فتنه‌ی 88 بازیگران در میدان دشمن، خواص بی‌بصیرت بودند. بخاطر سوابق درخشانی که داشتند، مردم آنها را معیار حق قرار داده و حقیقت برای آنان پوشیده ماند. اما بصیرت در زیرسایه‌ی ولایت‌پذیری است، که حقیقت را در فتنه‌ها آشکار می‌کند لذا مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ی ولایت‌پذیری است.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : احترم به والدین، یکی از سبک های زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها میباشد و از میان معصومین علیهم السلام آن شخصیتی که زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان به مانند خورشیدی نورافشانی می‌کند، وجود نازنین حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام الله علیها است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت برای ما حقیقتا رهگشا خواهد بود.

وی افزود : در جامعه امروزی که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی، سعی دارد تا الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، مسلما پرداخت به ابعاد مختلف شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای شیعیان خاندان عصمت و طهارت باشد.

وی تصریح داشت :حضرت فاطمه سلام الله علیها هشت سال در مکه کنار پدر خویش، برای اعتلا و پیشرفت دین مبین اسلام سعی و تلاش کرد و در زمانی که کفار و مشرکان و منافقان، نبی مکرم اسلام را آزار و اذیت می‌کردند، یار و مددکار پدرش بود. در شعب ابوطالب، به مدت سه سال در کنار پدرش سختی‌های محاصره اقتصادی را تحمل کرد، و زمانی که مشرکین مکه، پیامبر اکرم (ص) را آزار و اذیت می‌کردند؛ بدن مبارک آن حضرت را زخمی ‌کرده و به ساحت مقدسش جسارت می‌نمودند؛ نبی مکرم اسلام (ص) را دلداری می‌داد و زخم‌هایش را مداوا می‌کرد؛ و به همین خاطر بود که پیامبر اکرم (ص) به ایشان لقب «ام ابیها» (مادر پدرش) دادند.

امام جمعه ماکو با اشاره به ویژگی های فتنه در نهج البلاغه ، گفت : فتنه ترفندی سیاسی اجتماعی است که از آمیزش حق و باطل و پنهان نمودن باطل در پوسته حق با هدف اغفال و فریفتن مردم برای رسیدن به مقاصدی شوم طرح ریزی می‌شود بطوری که امیر المؤمنان (ع) بعد از جنگ صفین و جریان حکمیت در کوفه در توصیف فتنه در خطبه‌ای می‌فرمایند: «پس اگر باطل با حق مخلوط نمی‏شد، بر طالبان حق پوشیده نمی‏ماند؛ و اگر حق از باطل جدا و خالص می‏گشت، زبان دشمنان قطع می‏گردید. امّا قسمتی از حقّ و قسمتی از باطل را می‏گیرند و به هم می‏ آمیزند، آنجاست که شیطان بر دوستان خود چیره می‏گردد و تنها آنان که مشمول لطف و رحمت پروردگارند نجات خواهند یافت.»-(نهج البلاغه ص:۸۸ خ:۵۰)
دشمن این کار می‌کند تا قدرت تشخیص را از عوام الناس بگیرد.

وی با اشاره به ویژگی های فتنه گفت : آغازی ناشناخته و پوشیده ، شخصیت‌ محوری ‌به‌ جای حقیقت محوری  از ویژگی های فتنه میباشد .

امام جمعه ماکو تاکید داشت : در فتنه‌ی ۸۸ بازیگران در میدان دشمن، خواص بی‌بصیرت بودند. بخاطر سوابق درخشانی که داشتند، مردم آنها را معیار حق قرار داده و حقیقت برای آنان پوشیده ماند. اما بصیرت در زیرسایه‌ی ولایت‌پذیری است، که حقیقت را در فتنه‌ها آشکار می‌کند لذا مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ی ولایت‌پذیری است. میزان ولایت پذیری او در برابر رهبری به حدی بود که حتی اگر در مسأله‌ای نظر متفاوتی با رهبری داشت، کاملا تسلیم نظر رهبری می‌شد و در تحقق آن صادقانه عمل می‌کرد. و جالب این است که بارها به دوستانش می‌گفت: علی رغم نظر دیگری که داشته، در عرصه عمل متوجه شده که نظر رهبری درست بوده است.

لازم به ذکر میباشد در پایان از نفرات برتر مسابقات فرهنگی دهه بصیرت هفته قبل تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17215
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1080 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ی ولایت‌پذیری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.