افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
23
امام جمعه ماکو :

دشمن هنوز ملت بزرگ و انقلابی ایران را نشناخته است

  • کد خبر : 17240
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
دشمن هنوز ملت بزرگ و انقلابی ایران را نشناخته است
امام جمعه ماکو گفت : وقتی انسان تاریخ ۴۳ ساله‌ی انقلاب اسلامی و تقابل دائمی ایران انقلابی و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را مطالعه می‌کند ، با یک فهرست طولانی از اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست‌های راهبردی استکبار مواجه می‌شود .

به گزارش مرزداران ؛ سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فضائل اهل بیت پیغمبر (ص) در سوره انسان ، گفت :امیر مؤمنان علی بن ابیطالب (ص) در قسمتی از وصیّت خود به فرزندش امام حسن مجتبی (ص) می‌فرماید : پسرم ! همانا تو را به ترس از خدا سفارش می‏کنم که پیوسته در فرمان او باشی ، و دلت را با یاد خدا زنده کنی ، و به ریسمان او چنگ زنی .

وی افزود : سیزدهم جمادی الثانی مصادف است با سالروز وفات حضرت ام البنین والده‌ی مکرمه‌ی حضرت ابو الفضل العباس که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است . در تکریم مادر و همسر و خانواده‌ی شهید همین بس که پیامبر اکرم (ص) فرمودند که خداوند عز و جل می‌فرماید : «من سرپرست بازماندگان شهیدم ، هر کس آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده است و هر کس آنها را به خشم آورد ، مرا به خشم آورده است .»

وی تصریح داشت : در فضیلت تلاوت سوره انسان نیز حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) آمده است که آن حضر می‌فرماید : ‹‹ مَن قَرَأ سُورَهَ هَلْ أتَی کَانَ جَزَاؤُهُ عَلَی اللهِ جَنَّهً وَ حَرِیراً ›› ؛ «کسی که سوره‌ی «هل اتی» را بخواند پاداش او در نزد خداوند، بهشت و لباسهای بهشتی است .»

در حدیثی دیگر از امام باقر (ص) آمده که از جمله‌ی پاداشهای کسی که سوره «هل اتی» را در هر صبح پنجشنبه بخواند ، این است که در قیامت با پیغمبر اکرم (ص) خواهد بود .»

امام‌صادق (ص) می‌فرماید: «خواندن سوره «هل اتی» نفس انسان را قوت می‌بخشد، و خویشتن‌داری را افزون می‌کند و نگرانی را از بین  می‌برد و (باعث آرامش خاطر انسان می‌شود) .»

امام جمعه ماکو با اشاره به اشتباهات محاسباتی آمریکا و چرایی آن ، گفت : مقام معظم رهبری در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب می‌فرماید : «تقابل دوگانه‌ی جدید اسلام و استکبار ، یک پدیده‌ی برجسته‌ی جهان معاصر است .» وقتی انسان تاریخ ۴۳ ساله‌ی انقلاب اسلامی و تقابل دائمی ایران انقلابی و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را مطالعه می‌کند ، با یک فهرست طولانی از اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست‌های راهبردی استکبار مواجه می‌شود لذا مقام معظم رهبری در دیداری که به صورت مجازی با مردم قم در ۱۹ دی ماه داشتند ، فهرستی از محاسبات غلط آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی را مطرح کرده و فرمودند : «دستگاه محاسباتی دشمن حقّاً و انصافاً غافل و خراب است ؛ چون آنها قادر نیستند حقایقی را که به جمهوری اسلامی مربوط است درک کنند . وقتی محاسبه‌ی وضعیّت موجود غلط بود ، تصمیمها هم غلط خواهد بود ؛ تصمیم غلط هم موجب می‌شود که ناکام بمانند . به حمد الله تا حالا ناکام مانده‌اند ، و از این به بعـد نیز انشـاء الله ناکـام خواهنـد مـاند .»

وی ادامه داد : حال این سؤال پیش می‌آید : با وجود اینکه آمریکا یک دستگاه محاسباتی ظاهرا عظیم و دقیق دارد ، پس چرا در محاسبات خود در مورد ملت ایران اشتباه می‌کند ؟ در جواب این سؤال باید به خدمتتان عرض کنم : خوشبختانه ، در این دستگاه محاسباتیِ ظاهراً عظیم و دقیق ، جایی برای فاکتورهای معنوی وجود ندارد. عواملی به مانند ایمان ، توکل ، امداد غیبی و …. در این دستگاه جایی ندارند و اساساً در محاسبات دشمن نمی‌گنجند .نکته‌ای که خداوند تبارک و تعالی در جنگ بدر از آن به عنوان امداد غیبی یاد کرده و می‌فرماید :  «این شما نبودید که آنها را کشتید ؛ بلکه خداوند آنها را کشت ! و این تو نبودی (ای پیامبر که خاک و سنگ به صورت آنها) انداختی؛ بلکه خدا انداخت !»

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به دومین دلیل اشتباه محاسباتی دشمن گفت : اما دومین دلیلی که باعث شده تا دشمن در محسابات خود نسبت به ملت ایران به طور مکرر اشتباه کند این است که دشمن هنوز ملت بزرگ و انقلابی ایران را نشناخته است . میلیونها جوان ایرانی در مراسمات معنوی مثل اعتکاف و عزاداری محرم و راهپیمایی اربعین و ….. شرکت می‌کنند ، اما دستگاه محاسباتی دشمن اینها را نمی‌بیند. یا می‌بیند وبه حساب نمی‌آورد .

وی با اشاره به تأثیرات شهید نواب و نهضت فداییان‌ اسلام‌ درشکلگیری انقلاب‌اسلامی ، گفت : شهید نواب کسی بود که صریحا اساسنامه و قانون اساسی حکومت اسلامی را در کتابی به نام «راهنمای حقایق» نوشت و ایده تشکیل حکومت اسلامی را مطرح ساخت و این موضوع ، در روحیه و اندیشه انقلابیون تأثیرگذار بود . بعدها با هدایت حضرت امام ، همان کتاب کامل شد .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : رهبر معظم انقلاب میفرماید: «کسی که در دورانِ جوانی من ، خیلی روی من اثر گذاشت ، در درجه‌ی اوّل ، مرحوم نوّاب صفوی بود .»سید احمد خمینی در جلد اول مجموعه آثار یادگار امام چنین نقل می‌کند : «درخصوص قضیه اعدام نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام ، حضرت امام از مراجع دلخور شدند که چرا موضع تندی علیه دستگاه نگرفتند و اینها را نجات ندادند . امام در این قضیه خیلی صدمه روحی خوردند .در آن اوضاع و احوال ، شرایط به گونه‌ای بود که از دیدگاه متحجران ، مبارزه با شاه ننگ بود ، یعنی استدلال می‌کردند حالا که بناست یک روحانی اعدام شود ، لباس روحانی را از تن او بیرون بیاورید تا به مقام روحانیت اهانت نشود ! درست نقطه مقابل ، تفکر حضرت امام بود که اعتقاد داشتند ؛ روحانی باید با کسوت مقدس روحانیت شهید شود تا مردم بفهمند و آگاه شوند که اینها در صحنه هستند.»

امام جمعه ماکو با اشاره به مطالبات مردمی اظهار داشت : با توجه به اینکه شهرستان ماکو یک منطقه‌ی کوهستانی و سردسیر است . لذا بهره‌مندی تمامی مردم روستاهای این شهرستان از نعمت گاز از ضروریات است . اما متأسفانه تا به امروز ۳۶ روستا از روستاهای قابل گاز رسانی ماکو ، گازدار شده است . بنده در اینجا از نماینده‌ی محترم می‌خواهم ، این موضوع را از طریق وزیر محترم نفت پیگیری نمایند ، تا هرچه سریع‌تر ، تمامی مردم این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند شوند .

لازم به ذکر میباشد در بین الصلاتین از نفرات برتر مسابقه فرهنگی هفته قبل به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به قید قرعه تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17240
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1205 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دشمن هنوز ملت بزرگ و انقلابی ایران را نشناخته است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.