افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
21
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو :

عدالت در صدر هدفهای اولیه همه ادیان الهی است

  • کد خبر : 17441
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
عدالت در صدر هدفهای اولیه همه ادیان الهی است
مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره)شهرستان ماکو : عدالت در صدر هدفهای اولیه همه ادیان الهی است و در جمهوری اسلامی دارای همان شأن و جایگاه می باشد لذا این کلمه مقدس درهمه زمانها بوده اما فقط در حکومت حضرت ولیعصر(عج) بصورت کامل میسر خواهد شد .

به گزارش مرزداران ؛ سید علی رویدل مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص موفقیت‌های ایران اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی با توجه به فرا رسیدن عید نوروز با اشاره به حکمت ۴۳۷ نهج البلاغه ، گفت : از امیر المومنین امام علی (ع) پرسیدند : عدل یا بخشش کدام برتر است ؟ فرمود: عدالت ، هر چیزی را در جای خود قرار میدهد در حالی که بخشش ان را از جای خود خارج میکند ؛ عدالت در مسیر عمومی مردم است ، در حالی که بخشش گروه خاصی را شامل میشود ، پس عدالت شریف تر و موثر تر است .

وی افزود : بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و گفتمان ایشان با تکیه بر معارف دینی و الهی و عدالت اجتماعی بر سر زبانها افتاد و گفتمان دینی ایشان که از متن آموزه های دینی نهج البلاغه و قرآن برآمده بود و بر مبنای این گفتمان مطالبات تاریخی ازجمله آزادی خواهی ،استقلال طلبی و عدالت طلبی مطرح شد .

حجت الاسلام رویدل گفت : عدالت در صدر هدفهای اولیه همه ادیان الهی است و در جمهوری اسلامی دارای همان شأن و جایگاه می باشد لذا این کلمه مقدس درهمه زمانها بوده اما فقط در حکومت حضرت ولیعصر(عج) بصورت کامل میسر خواهد شد . جمهوری اسلامی ایران دراین راه گامهای بلندی برداشته است ولی بین آنچه تاکنون شده و آنچه باید انجام میشد و فاصله زیاداست مسئولین برای رفع محرومیتها و شکافهای عمیق طبقاتی و توزیع عادلانه منابع عمومی و رفع بی عدالتی اقدامات جدی باید انجام دهند .

وی با اشاره به بحث عدالت طلبی گفت : در بحث عدالت اجتماعی بعد از انقلاب اسلامی تلاش بسیاری صورت گرفته است و میتوان گفت زیر ساخت های خدمات در بخش های مختلف در اقصی نقاط کشور کسترش و توسعه داده شده است که از جمله آن میتوان به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی ، آب ، برق ، گاز ، تلفن و اینترنت و سایر زیر ساخت ها اشاره کرد .

وی در خصوص توسعه عدالت آموزشی ، آموزش عالی و آموزش و پرورش نیز اظهار کرد : توسعه عدالت آموزشی ، آموزش عالی و آموزش و پرورش هم از نظر کمی و هم از نظر کیفیت قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و در بسیاری از حوزه ها به ماننده حوزه پژوهش ، حوزه پزشکی ، علوم زیستی و نانو پیشرفت های چشمگیری داشته ایم .

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره ) ماکو اضافه کرد : همچنین در بحث تجهیزات نظامی و تسلیحاتی که در سال های اخیر به خودکفایی رسیده ایم و با برخورداری از سیستم های مهم سخت افزاری نظامی و سامانه های دفاعی هوشمند راه نفوذ و مقابله راه نفوذ و مقابله با ایران را برای دشمنان بدخواه بسته ایم .

اینها شمه ای از موفقیت های ایران اسلامی به رهبری امامین انقلاببرای برقراری عدالت اجتماعی است .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17441
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1081 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عدالت در صدر هدفهای اولیه همه ادیان الهی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.