افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
15
امام جمعه ماکو :

روز قدس در جهان به یک نماد استکبارستیزی تبدیل شده است

  • کد خبر : 17749
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
روز قدس در جهان به یک نماد استکبارستیزی تبدیل شده است

امام جمعه ماکو گفت : حضرت امام ازروز قدس به عنوان روز حیات اسلام، روز تعیین سرنوشت ملتهای مستضعف، و روز مقابله مستضعفین در مقابل مستکبرین یاد می‌کند. لذا می‌فرماید: روز قدس باید به مانند شبهای قدر در بین مسلمانان احیاء شود و مبدأ بیداری و هشیاری آنان گردد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : در فرهنگ اسلامی اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت معین شده است، چون مسلمانان روزه ‏دار، در طول ماه ‌مبارک رمضان، بخاطر ارتباطات مستمری که با خداوند متعال پیدا کرده و با استغفار از گناهان؛ روح و جان خود را تصفیه نموده و از تمام آلودگی‏های ظاهری و باطنی که بر خلاف فطرت انسان است، خود را پاک نموده و به فطرت واقعی خود برمی‏گردند.

وی با اشاره ای به بیان حضرت علی (ع) گفت : این عید کسی است که خدا روزه ‏اش را پذیرفته و نماز او را ستوده است و هر روز که خدا نافرمانی نشود، آن روز عید است. مسلمانان در این روز در اثر یک ماه ضیافت و مهمانی خداوند به صفای باطن دست یافته و در حقیقت، شخصیت واقعی خویش را باز یافته‏ اند، آری، فطرت پاک انسان در طول سال در اثر غبارهای جهل و نادانی و غفلت، به انواع گناهان و معصیت‏ها مبتلا شده و از فطرت خود دور می‏شود و در نتیجه دچار خود فراموشی و خدا فراموشی می‏گردد.اما زمانی که ماه مبارک رمضان فرا می‌رسید، انسان مسلمان در سایه‌ی فضای معنوی که در آن ماه بوجود می‌آید و بخاطر تلاش‏هایی انجام می‌دهد، به یک زندگی تازه‌ای دست می‏یابد، و انسان می‏تواند از آن به عنوان بازگشت به خویشتن یاد کند.

وی با اشاره به عید فطر گفت : در خصوص‌ ابعاد اقتصادی و اجتماعی عید فطر، انسان می‌تواند به پرداخت زکات فطره، به عنوان عاملی ارزشمند در راستای فقر زدایی، توسعه اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی در جامعه اسلامی اشاره کند.علاوه بر اینکه انسان توسط زکات فطره، به فقرا کمک می‌کند، در دین مبین اسلام برای زکات فطره، محل مصرف دیگری نیز منظور شده است، که از جمله آن‏ها احیای روحیه همیاری و تعاون، و رسیدگی به وضع بهداشتی، درمانی و فرهنگی مسلمانان می‏باشد.

وی با اشاره به روز قدس گفت :  :از جمله‌ی آرمانهای مقدس حضرت امام (رض) روز جهانی قدس است که امروز در جهان به یک نماد استکبارستیزی تبدیل شده است.

وی افزود :حضرت امام از این روز به عنوان روز حیات اسلام، روز تعیین سرنوشت ملتهای مستضعف، و روز مقابله مستضعفین در مقابل مستکبرین یاد می‌کند. لذا می‌فرماید: روز قدس باید به مانند شبهای قدر در بین مسلمانان احیاء شود و مبدأ بیداری و هشیاری آنان گردد.

وی من تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:شما عزیزان، با حضور خود در راهپیمائی روز جهانی قدس، بر اساس حدیث نبوی از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده، و زمینه‌ی افول رژیم کودک کش صهیونیستی را فراهم آوردید. انشاء الله با ظهور وجود مقدس حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا له الفداء، تمامی مسلمانان جهان، مخصوصا مردم مظلوم و آواره‌ی فلسطین، از دست رژیم اشغالگر قدس نجات یافته و عدالت مهدوی بهره‌مند گردند.

حجت الاسلام هامی ضمن تبریک روز شورا ها گفت : آیا شورا می‌تواند در مسائل دینی نیز مشورت نماید، یا محدوده‌ی مشورت شوراها مسائل دنیوی است؟
با توجه به آموزه‌های دینی، آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهار احکام الهی توقیفی است، همانطوری که شارع مقدس فرموده، باید عمل شود و از محدوده‌ی مشورت شورا خارج است. محدوده‌ی مشورت شوراها مسائل دنیوی است. به مانند شهرسازی، معماری، ساختن پل و راه و امثال ذلک. اینطور نیست که شورا بتواند در تعداد رکعات نمازهای صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشا نیز مشورت کند.

وی با اشاره به مصرف کالای داخلی، حمایت از اشتغال و کارگر ایرانی گفت :
در اهمیت کار از دیدگاه آموزه‌های دینی فقط به یک حدیث از نبی مکرم اسلام وجود دارد عبادت هفتاد جزء دارد که بالاترین و با فضیلت‌ترین آنها دنبال رزق و روزی حلال بودن است.

وی اضافه کرد : در سالِ تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، بزرگترین خدمت به کارگران ایرانی، مصرف کالاهای داخلی است. چون با خرید یک کالای ایرانی، یک کارگر ایرانی مشغول به کار می‌شود، و با مصرف کالای خارجی به اشتغال یک کارگر خارجی کمک می‌کنیم. اگر امروز ما دغدغه‌ی اشتغال فرزندان خودمان را داریم، اگر دغدغه‌ی رونق اقتصادی کشور را داریم، دولت محترم باید از سرمایه‌گذار، تولید دانش بنیان و کارگر ایرانی حمایت کند، و خرید کالاهای ایرانی باید در بین ملت ایران به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به هفته معلم و عقیدتی سیاسی سپاه گفت : روز ۱۲ اردیبهشت ماه مصاف است با سالروز شهادت استاد فرزانه، آیت الله شهید مرتضی مطهری، از پیشگاه خداوند تبارک و تعالی علو درجات را به ایشان آرزو می‌کنیم، در آستان روز معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه قرار گرفته‌ایم، ضمن گرامیداشت این ایام، به تمامی معلمین زحمت کش و تمامی عزیزانی که در عقیدتی، سیاسی سپاه مشغول به خدمت هستند، در مورد جایگاه معلم مقام معظم رهبری فرمودند: «معلم یعنی کسی که در دل انسان، یک چراغی را روشن می‏کند و او را از جهالت، به دانایی و معرفت رهنمون می‏شود، این معنای معلم است. این بزرگترین چیزی است که در حیات انسان قابل تصور است.» که البته این کلام بر گرفته از کلام خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.»

وی تصریح داشت : در خصوص عقیدتی سیاسی سپاه نیز باید به خدمتتان عرض کنم؛ با توجه به اینکه سپاه یک ارگان نظامی و آرمانی است، لذا نیاز به عقیدتی سیاسی در آن بیش از سایر نیروهای مسلح احساس می‌شود. چون ایشان، پاسدار انقلاب و دست‌ آوردهای آن و فدائیان رهبری می‌باشند، لذا بیش از دیگران نیازمند بصیرت دینی و سیاسی می‌باشند.

لازم به ذکر می باشد در این نماز عبادی سیاسی که با حضور آیت الله شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد از کاگران نمونه ادارات و قاریان قران که در جمع خوانی قران در ماه رمضان شرکت کرده بودند تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17749
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 739 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای روز قدس در جهان به یک نماد استکبارستیزی تبدیل شده است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.