افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
18
رئیس مجمع عالی بسیج ماکو ،استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی:

ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد ایران را آلوده کرده است

  • کد خبر : 17834
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد ایران را آلوده کرده است
رئیس مجمع عالی بسیج ماکو ،استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی گفت :اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار نظارت ضعیف باعث وارد شدن ضربه سنگینی به اقتصاد کشور گردیده ، تولیدکنندگان انگیزه‌های خود را از دست داده ، زمینه رقابت در تولید دچار رکود شده است .

به گزارش مرزداران؛ دکتر حسین قویدل رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو و تحلیلگر سیاسی شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مرزداران در خصوص توزیع ارز ترجیحی گفت : در طول ۴۰ سال گذشته با روی کارآمدن دولت های ناکارآمد زمینه برای رشد فساد و فاسدان اقتصادی در جامعه فراهم شد این مسئولین فقط به فکر خود و هم فکر های خود بودند و زمینه را برای سوء استفاده از بیت المال و حقوق مردم فراهم نموده و باعث شدند افراد زالو صفت و رانت خوار و ویژه خوار رشد و نمو پیدا کرده و بر اقتصاد کشور مسلط شوند .

وی افزود : مسئله تخلف اقتصادی در دولت گذشته به اوج خود رسید و تصمیم ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد نمود و زمینه را برای رانت‌خواری و آلوده کردن اقتصاد کشور فراهم کرد وبرای عده قلیلی زمینه سوء استفاده و غارت فراهم گردید.

وی تصریح داشت : اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار نظارت ضعیف باعث وارد شدن ضربه سنگینی به اقتصاد کشور گردیده ، تولیدکنندگان انگیزه‌های خود را از دست داده ، زمینه رقابت در تولید دچار رکود شده و فساد و قاچاق سازماندهی شده اقتصاد کشور را نابود کرده است .

دکتر قویدل اظهار داشت : دولت فعلی باید اولاً با نظارت دقیق به مسئله صادرات و واردات و ارزاختصاص یافته و با مقابله شدید با قاچاق از تاثیرات منفی این تصمیم غلط در اقتصاد کشور بکاهد و با جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمتها امیدمردم به تغیرات اصولی آینده در اقتصاد کشور را افزایش دهد.

وی در پایان تاکید داشت :دولت باید با احتیاط لازم و با جلوگیری از فشار به اقشار کم درآمدجامعه و حمایت از آنها با در نظر گرفتن بسته های حمایتی ، به صورت تدریجی نسبت به جراحی این غده چرکین (ارزترجیحی )اقدام نموده و زمینه های سوء استفاده را از بین ببرند وبدینوسیله اقتصادکشور را از این نابسامانی نجات دهد.انشا الله

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17834
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 951 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد ایران را آلوده کرده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.