افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
15

آوار بی‌تدبیری دولت حسن روحانی بر سر مردم آبادان/ از ذوق زدگی رسانه های بیگانه تا دریافت لوح تقدیر توسط سازنده برج “متروپل” در دولت اصلاحات

  • کد خبر : 18079
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
آوار بی‌تدبیری دولت حسن روحانی بر سر مردم آبادان/ از ذوق زدگی رسانه های بیگانه تا دریافت لوح تقدیر توسط سازنده برج “متروپل” در دولت اصلاحات
سازنده ساختمان فروریخته آبادان، چهره ماندگار دولت روحانی و وزارت صمت است و افتتاح این ساختمان هم در زمان استاندار پرحاشیه خوزستان در دولت قبل یعنی غلامرضا شریعتی است.

به گزارش مرزداران ؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، ظهر امروز دوشنبه (۲ خرداد) در آبادان یکی از برج‌های دوقلوی متروپل در خیابان امیرکبیر فروریخت. به گفته احسان عباسپور فرماندار آبادان، این ساختمان ۱۰ طبقه هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود. عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در تازه ترین اطلاعات در خصوص آخرین آمار مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان می گوید که تا این لحظه ۵ نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۷ نفر مجروح شدند.
به گفته مهدی ولی پور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.
سرهنگ”حسین زلقی” فرمانده انتظامی آبادان در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم خواست؛ از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.
به گفته وی،  تیم‌هایی از یگان های انتظامی و راهور برای تامین نظم و امنیت در محل حادثه حضور دارند و  اقدام به تخلیه لایه به لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل  می کنند تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.

ذوق زدگی رسانه های معاند از حادثه ریزش ساختمان در آبادان

لحظاتی پس از فروریختن یکی از برج های دوقلوی متروپل در آبادان، این خبر به یکی از سوژه های داغ رسانه های معاند تبدیل شد؛ رسانه های فارسی زبان برون مرزی با انتشار اخبار و همچنین کلیپ هایی از فروریختن نمای این ساختمان، در تلاشند که همچنان بر طبل ناامیدی و ناکارآمدی مسئولان بکوبند و مردم را در مقابل دولت قرار دهند و این گونه موجی از اخبار منفی را در سطح کشورمان انعکاس دهند؛ از سوی دیگر برخی رسانه های اصلاح طلب هم با رسانه های معاند همراه شده اند و در تلاشند که این اتفاق را یکی از ناکارآمدی های دولت سیزدهم القا کنند و این در حالی است که سازنده ساختمان فروریخته آبادان، چهره ماندگار دولت روحانی و وزارت صمت است و افتتاح این ساختمان هم در زمان استاندار پرحاشیه خوزستان در دولت قبل یعنی غلامرضا شریعتی است؛ فردی که بعد از تودیع در این سمت، ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ برای یک دوره چهار ساله به عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» از سوی حسن روحانی منصوب شد.

سازنده ساختمان فروریخته آبادان لوح «خیر امنیت‌ساز» گرفته بود

رسانه های ضدانقلاب تلاش دارند تا در ادامه رویکرد همیشگی خود مبنی بر سیاه‌نمایی از ایران، افکار عمومی را به واسطه یک حادثه تحت تاثیر قرار دهند؛ این در حالی است که در سال گذشته ریزش ساختمان‌های متعددی را در شهرهای مختلف آمریکا و کشورهای اروپایی در سایه سکوت همین رسانه‌ها، شاهد بودیم؛ از سوی دیگر در ماجرای تخلفات ساختمان فروریخته آبادان، اسامی متعددی از مدیران و چهره‌های نزدیک به دولت روحانی که مکررا هم مورد تجلیل قرار گرفته بودند به چشم می‌خورد؛موضوعی که ضرورت سالم‌سازی مدیریتی و آواربرداری از سوتدبیرهای دولت قبل را دوچندان می‌سازد.

حسین عبدالباقی، مالک و سازنده ساختمان متروپل آبادان که فرو ریخت، پیشتر لوح تقدیر «خیر امنیت‌ساز» را در زمان حسن روحانی دولت تدبیر و امید دریافت کرده و سال ۹۷ به عنوان «کارآفرین برتر منطقه آزاد اروند» و «چهره ماندگار صنعت ساختمان» از طرف وزارت صنعت انتخاب شده بود. او به رانت‌خواری و فساد افتصادی متهم است؛ یعنی سازنده ساختمان فروریخته آبادان، چهره ماندگار دولت روحانی و وزارت صمت محسوب می شود.

مدیریت بحران از پلاسکو تا نوتردام

روز فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران از شهردار وقت تا آتش نشان های شجاع و مردم ظرف چند روز در میدان حاضر شده و ظرف چند ماه هم یک ساختمان مدرن را در همان نقطه بنا کردند.
جریان رسانه ای غربگرا و خارج نشین در این حادثه دست به تحریک و تخریب زدند و از امکانات تخیلی مدیریت بحران و امدادی و آتش نشانی در اروپا گفتند.


دست بر قضا یکی از مهمترین بناهای تاریخی مذهبی و توریستی جهان در فرانسه در آتش نابود شد اما نه خبری از مسئولین فرانسه بود و نه امکانات تخیلی مدیریت بحران! الان هم خبری از باز سازی کلیسای نوتردام نیست!

بعد از کلیسا هم دست کم ۵٠ ساختمان و برج با بیش از ۵٠٠ نفر کشته و صدها مصدوم در اروپا و آمریکا فروریخت و خبری از کنش های رسانه ای تحریک کننده نشد.


سال گذشته ریزش یک برج در فلوریدا بیش از ۱۵۹ نفر کشته داد. رفتار رسانه های خارجی درباره یک حادثه در آبادان را مقایسه کنید. افزایش تلفات با بحران نمایی و افزایش استرس مردم در دستور کار آنهاست؛ همچنین سال گذشته سال ریزش های سریالی ساختمان ها در اروپا و آمریکا بود. رفتار رسانه های خارجی درباره یک حادثه در آبادان را مقایسه کنید. افزایش تلفات با بحران نمایی و افزایش استرس مردم در دستور کار آنهاست.
امروز در ماجرای فروریختن یک ساختمان در آبادان اگر سلبریتی ها و رسانه های غربگرا مویه سرایی کردند تعجب نکنید اما از سوی دیگر هم باید عاملان اصلی حادثه امروز از دولت گذشته، به مردم پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18079
  • نویسنده : دانا نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : دانا نیوز
  • 785 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آوار بی‌تدبیری دولت حسن روحانی بر سر مردم آبادان/ از ذوق زدگی رسانه های بیگانه تا دریافت لوح تقدیر توسط سازنده برج “متروپل” در دولت اصلاحات بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.