افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
12
به مناسبت هفته دفاع مقدس در ماکو برگزار شد:

گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان ماکو

  • کد خبر : 20240
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان ماکو
گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان ماکو به مناسبت هفته دفاع مقدس  با حضور مسئولین شهرستانی و روحانیون اهل شیعه و سنی در حسینیه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛  گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان ماکو به مناسبت هفته دفاع مقدس  با حضور مسئولین شهرستانی و روحانیون اهل شیعه و سنی در حسینیه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو برگزار شد .

در این برنامه حجت الاسلام کاظم عبدالی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم گفت :  هدف از جهاد تبیین بصیرت افزایی و هدایت و گرایش مردم می باشد ؛  امروز دشمن آرایش جنگی گرفته است از لحاظ سیاسی و چه در فضای مجازی که در اقدامات اخیر  نمونه های آن را دیدیم اینها همه آرایش جنگی دشمن است.

وی افزود : دشمن در آرایش جنگی خود حملات مختلف دارد که از جمله آن تحریف ،  شبهه انگیزی ،  تغییر اصول و باورهای مردم ،  کمرنگ کردن غیرت دینی که در این مورد وظیفه مهم و خطیر بر گردن ماست و ناکارآمد جلوه دادن جبهه مقاومت می توان اشاره کرد .

 حجت‌الاسلام عبدالی  تصریح داشت :  امروز باید در مقابل حملات دشمن بی تفاوت نباشیم و ایثار و جان نثاری را باید تبیین کرد.

 وی با اشاره به آمار شهدای روحانی گفت :  بیش از ۴۰۰۰ شهید قشر روحانی و طلاب وجود دارد که تقدیم این نظام کردیم آمار شهدای روحانی در مقایسه با شهدای دیگر شش برابر است ست که از این تعداد نود شهید روحانی استان آذربایجان غربی تقدیم کرده است . 

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بالاخص شهدای روحانی گفت : امیرالمومنین در نهج البلاغه به نقشی که پیامبران الهی دارم و اهدافی که خداوند برای بعثت پیامبران دریافت کرده است اشاره داشته و می فرماید خداوند مهمترین اهداف را در یک جمله بیان کرده است و آن نیز دو نکته می باشد که به مردم پیامبران متذکر شوند عبودیت پروردگار عالمیان را پیشه کرده و بندگی خداوند را بکنند و از طاغوت اجتناب نمایند .

وی افزود: دشمن وقتی نظام مردم سالاری دینی به فرمان امام تشکیل شد فکر کردن می تواند به راه خود ادامه دهد بعد اینکه رشد و بالندگی انقلاب را دید از فتنه های مختلف استفاده کرد یکی از این فتنه ها پیدا کردن صدام دیوانه و تعریف وی در برابر ایران بود لذا جوانمردان ،  رزمندگان ،  ایثارگران ، و شهدا در مقابل دشمن مقابله کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران از آن جدا شود .

وی تصریح  داشت :خداوند خطاب به روحانیون جهادگر می فرماید سلام بر آنها که تا کشف حقیقت تفکر پیشرفته و برای قوم خود  منذران صادقی بودند .

 امام جمعه ماکو با اشاره به اشتباه محاسباتی صدام گفت :  صدام وقتی امکانات و تجهیزات خود را در مقابل امکانات و تجهیزاتی را نمی دید در مصاحبه خبری خود گفت یک هفته دیگر در تهران صحبت خواهم کرد اما وی در محاسبات خود از یک نکته غفلت  کرده بود و  آن قدرت دینی در راس حکومت اسلامی که قدرت ولایت فقیه است که این قدرت به حدی بود که وقتی فرمان صادر می کرد که بر همه مردم واجب است در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کنند همه از کوچک و بزرگ ،  پیر و جوان در جبهه حضور پیدا می کردند .

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه دشمن سعی دارد در اعتقادات ،  در رهبری و در مسائل مختلف شبهه ایجاد کند گفت آن زمان امام راحل فرمان به جهاد در جبهه سخت را می داد اما امروز رهبر معظم انقلاب پیام فرمان به جهاد تبیین می دهد .

 وی با اشاره به  اتفاقات اخیر گفت :  مرگ طبیعی مهسا امینی ارتباطی به سوزاندن قرآن ،  مسجد و توهین به ائمه و خسارت شهر را ندارد ؛  معلوم است دشمن از قبل آماده شده است لذا در این برهه زمانی وظیفه ما جهاد تبیین است و این وظیفه امروز از زمان جنگ سخت تر است .

امام جمعه ماکو با اشاره به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس گفت :  از نقش های مهمی که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس داشت تبیین مردم به جهاد و حضور در جبهه ها بود .

  وی اضافه کرد :  روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نقش های زیادی ایفا  کرده است ست که از مهمترین آن نقش تبلیغی ، که در جبهه  احکام فردی و احکام جبهه و جنگ بود .

 وی با اشاره به آمار شهدای روحانیت در هشت سال دفاع مقدس گفت :  در هشت سال دفاع مقدس ۴۵ نفر طلبه معلم ، ۱۲۴  آرپی جی زن ، ۷۴ طلبه دانشجو ، ۹۴ تک تیرانداز ، ۷۲ غواص ،  ۸۸مخابرات ،  ۳۸ اطلاعات و عملیات ،  ۵۵ امدادگر ، ۲۶۶۷ رزمی تبلیغی ، ۱۴۳ فرماندهی جنگ ، ۲۸۳ طلاب غیر ایرانی ، ۸۴ ماموستا ،  مجموعه شهدای روحانی ۴۰۶۲ نفر شهید از روحانیون طلبه بود که در جبهه هشت سال دفاع مقدس شرکت داشته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند . 

در پایان این برنامه از دو روحانی پیشکسوت حجت الاسلام عبدالله نژاد و علیزاده تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20240
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 607 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.