افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 December , 2024
22
دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی؛

بازاریابی صادراتی برای محصولات سرزمین اصلی، ماموریت مناطق آزاد است

  • کد خبر : 23069
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
بازاریابی صادراتی برای محصولات سرزمین اصلی، ماموریت مناطق آزاد است
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: جذب و راه اندازی شرکت هایی برای بازاریابی صادراتی برای محصولات سرزمین اصلی از دیگر ماموریتهای مناطق آزاد کشور است.

به گزارش گروه گردشگری مرزداران؛ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت:‌ در نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر به مناطق آزاد کشور سفر کردند که در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.

حجت الله عبدالملکی در نشست شورای معاونان و مدیران منطقه آزاد ماکو افزود: نظم و انظباط بیشتر و ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برای مسافران و گردشگران و همچنین مردم محلی توسط متولیان مناطق آزاد متناسب با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن از مشخصه های عید نوروز امسال بودکه با استقبال عامه مردم و گردشگران مواجه شد.

عبدالملکی، به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال های گذشته سال پرکارتری را خواهیم داشت و برای تحقق مهار تورم و رشد تولید بصورت ویژه عزممان را جزم خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: وظیفه مناطق آزاد برای تحقق این مهم رشد تولید و کاهش هزینه های تولید است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: جذب و راه اندازی شرکت هایی برای بازاریابی صادراتی برای محصولات سرزمین اصلی از دیگر ماموریتهای مناطق آزاد کشور است.

عبدالملکی، تقویت صادرات در مناطق آزاد را از تاکیدات رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: معتقدیم باید شرکت هایی برای شناسایی کالاهای تولیدی مازاد در سرزمین اصلی شکل بگیرد که یک اتفاق باعث جهش و افزایش صادرات در منطقه خواهد شد.

**‌ ایجاد اتاق تسهیل و حمایت سرمایه گذاری ماکو اقدام شایسته ای بود

مشاور رییس جمهور با اشاره به اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو در راه اندازی اتاق تسهیل و حمایت سرمایه گذاری گفت:‌ این اقدام بسیار خوبی است و البته در سایر مناطق آزاد نیز اقدامات مشابهی انجام شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه مناطق آزاد باید بهشت سرمایه گذاران شود گفت: برای نیل به این هدف بسته های سرمایه گذاری در هر منطقه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بسته های سرمایه گذاری رونمایی شده منطقه آزاد ماکو بسیار جامع و کامل است افزود: باید به سرعت بسته های جدید را تعریف کنیم.

**رشد سرمایه‌گذاری و رشد صادرات در کنار اطلاع‌رسانی قوی سه رویکرد مبتنی بر شعار سال در مناطق

عبدالملکی تصریح کرد: رشد سرمایه گذاری و رشد صادرات در کنار اطلاع‌رسانی قوی سه رویکرد مبتنی بر شعار سال در مناطق آزاد است.

وی با تاکید بر اینکه ایران دارای بهترین موقعیت سرمایه گذاری است افزود : ایران یکی از سودآورترین نقاط جهان برای سرمایه گذاری است زیرا هزینه‌های تولید، نیروی انسانی،‌ انرژی و زمین در آن نسبت به میانگین جهانی پایین تر است .

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، امنیت ایران را مهمترین مزیت برای سرمایه گذاری عنوان و اضافه کرد: وضعیت خوب اقلیمی ایران و دسترسی به آب های آزاد و وجود راه های ترانزیتی از دیگر مزیت های کشور برای سرمایه گذاران است.

عبدالملکی تاکید کرد: در عین حال معتقدیم در مناطق آزاد باید فضای کسب و کاراصلاح و روند سرمایه گذاری به شدت روانسازی شود.

وی، یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذاری درمناطق آزاد و کشور را بی اطلاعی سرمایه گذاران از شرایط و مزیت های سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: اکثر سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مزیت و فرصت های سرمایه گذاری در مناطق بی اطلاع هستند و باید در این خصوص اقدام کافی و هنرمندانه کرد.

حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی جهت بازدید از ستاد سفر به منطقه آزاد ماکو سفرکرده است.

همچنین بازدید از اتاق تسهیل و حمایت سرمایه گذاری، مرکز پایش تصویر، بازارچه مرزی و طرح های عمرانی منطقه از دیگر برنامه های سفر عبدالملکی به ماکو است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23069
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 531 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بازاریابی صادراتی برای محصولات سرزمین اصلی، ماموریت مناطق آزاد است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.