افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
12
امام جمعه ماکو :

روز قدس روز تعیین سرنوشت ملتهای مستضعف می باشد

  • کد خبر : 23475
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
روز قدس روز تعیین سرنوشت ملتهای مستضعف می باشد
امام جمعه ماکو گفت: باید جبهه‌ی مقاومت، برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی تقویت و وحدت کشورهای‌اسلامی تقویت‌شود و دولتهای مسلمان نیز از مجاهدان فلسطینی حمایت کنند.

به گزارش گروه سیاسی مرزداران؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه زبان هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم می باشد گفت: روز بیستم فروردین ماه مصادف بود با سال روز شهادت هنرمند متعهد و سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی، که به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی افزود: همیشه در تاریخ زندگی بشری زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم بوده است. در قرآن کریم و سیره‌ی عملی اهل بیت عصمت و طهارت، مصادیق مختلفی را مشاهده می‌کنیم که آن بزرگواران در انتقال مفاهیم، از زبان هنر نیز استفاده می‌کردند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه روز قدس روز حیات اسلام افزود: از جمله‌ی آرمانهای مقدس حضرت امام (رض) روز جهانی قدس است که به یک نماد استکبارستیزی در جهان تبدیل شده است. حضرت امام از این روز به عنوان روز حیات اسلام، روز تعیین سرنوشت ملتهای مستضعف، و روز مقابله مستضعفین در مقابل مستکبرین یاد می‌کند. لذا می‌فرماید: «روز قدس باید به مانند شبهای قدر در بین مسلمانان احیاء شود و مبدأ بیداری و هشیاری آنان گردد.

وی تصریح داشت: قرآن کریم، روایات و تاریخ اسلام نیز، از صدر اسلام تا به امروز، قوم یهود را از جمله‌ی بزرگترین دشمنان نبی مکرم اسلام و مسلمانان جهان معرفی می‌کند. به طوری که در آیه‌ی شریفه، قتل و خونریزی و آواره کردن به توسط قوم یهود را، از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگیهای آنان ذکر کرده و می‌فرماید: ما از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که خون نریزند و کسی را از شهر بیرون نکنند اما هم آدم کشتند، هم به‌اخراج و بیرون کردن مردم پرداختند.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: متأسفانه امروز رژیم اشغالگر قدس به بهانه‌ی هولوکاست، سرزمینهای مردم مظلوم فلسطین را اشغال کرده و هر روز مردم آن را قتل عام کرده، و چقدر از انسانهای بی‌گناه این خطه را از خانه و کاشانه‌ی خود آواره کرده است. لذا قرآن شریف در آیه‌ی شریفه، اهل ایمان را مورد خطاب قرار داده و می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده ‏اید! یهود و نصاری را ولّی (و دوست و تکیه‏ گاه خود،) انتخاب نکنید! آنها اولیای یکدیگرند؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند، از آنها هستند لذا مقام معظم رهبری فرمودند: «در دوران مبارزه با کرونا، نیاید دشمن اصلی خود را فراموش کنیم؛ چون در چنین زمانی نیز دشمن از فرصت استفاده کرده و ضربه می‌زند.» نبی مکرم اسلام (ص) در آن حدیث معروف می‌فرماید: هرکس صبح کند و نسبت به مشکلات و گرفتاری مسلمانان اهمیت ندهد ، مسلمان نیست.

وی ادامه داد: طبق این حدیث شریف و آرمانهای مقدس حضرت امام، همه در روز جهانی قدس، به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و در راهپیمائی روز جهانی قدس شرکت کرده و بدین طریق حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین، و نفرت خویش را از رژیم اشغالگر قدس اعلام نمودند. اما سؤالی که در اینجا قابل طرح است، عبارت از این است که چرا مسئله فلسطین، به عنوان مسئله‌ی اول جهان اسلام است؟ در جواب این سوال اولا تأکید بر مساله‌ی فلسطین، به معنای مقابله با سرچشمه‌ی تمام مشکلات و مصیبت‌های جهان اسلام، یعنی اسراییل است؛ چون اکثر تهدیدهای منطقه‌ای و حتی جهانی نشأت گرفته از طرحها و برنامه‌های رژیم صهیونیستی است. ثانیا مسأله‌ی فلسطین، منبع درست و واقعی مقابله با سایر مسائل جهان اسلام است؛ چون هنگامی که تمرکز بر روی رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد، منشا فتنه‌ها نیز کشف می‌شود. اما چنانچه هر پدیده‌ای خارج از این مقوله قرار بگیرد، منجر به ایجاد چالش خواهد شد.

وی در ادامه دلایل اینکه چرا مسئله فلسطین، به عنوان مسئله‌ی اول جهان اسلام است؟ گفت: سومین مورد غفلت از فلسطین، به منزله‌ی سرآغاز مشکلات در جهان اسلام است؛ چون اگر از فلسطین غفلت شود، اسراییل یک فراغ بالی خواهد داشت و می‌تواند در زمینه‌ی تهدیدهای امنیتی و نظامی، طبق برنامه‌ریزی‌های خودش پیش برود.

امام جمعه ماکو ادامه داد: در مقابل این رویکرد، صهیونیستها نیز تمرکز خود را بر روی چند موضوع قرار داده‌اند تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده بشود. این رویکرد عبارت از این است: اولا صهیونیستها می‌خواهند مسئله‌ی فلسطین به اولویت آخر تبدیل کنند. ثانیا آنها می‌خواهند ایران هراسی را به جای اسرائیل هراسی در بین مردم دنیا و مخصوصا اعراب القا کنند؛ صهیونیستها، اعراب را چنین توجیه می‌کنند که ما و شما در یک کشتی قرار داریم و دشمن اصلی ما ایران است. ثالثا آنها می‌خواهند روابط خودشان را با کشورهای عربی عادی نشان دهند و نهایتا صهیونیستها می‌خواهند با ایجاد و حمایت از گروههای تروریستی، یک حاشیه‌ی امنی برای خودشان بوجود بیاورند، تا به راحتی بتوانند اقداماتشان را در منطقه انجام دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروز امت اسلامی باید در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی، دو هدف را دنبال کند. اولا باید جبهه‌ی مقاومت، برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی تقویت شود. ثانیا باید وحدت کشورهای‌اسلامی تقویت‌شده، و دولتهای مسلمان نیز از مجاهدان فلسطینی حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23475
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 354 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای روز قدس روز تعیین سرنوشت ملتهای مستضعف می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.