افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
9
همزمان با سوم خرداد؛

معاون اقتصادی رئیس جمهور از بزرگترین باغ گردو و پسته کشور بازدید کرد

  • کد خبر : 24140
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
معاون اقتصادی رئیس جمهور از بزرگترین باغ گردو و پسته کشور بازدید کرد
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، هم‌زمان با سالروز آزادی خرمشهر، به‌اتفاق معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از بزرگ‌ترین باغ گردو و پسته کشور در منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی مرزداران؛  محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور هم‌زمان با سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر، به‌اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از  باغ پسته و گردوی  دشت زیدون منطقه آزاد ماکو به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ پسته و گردوی کشور بازدید کردند.

حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این دیدار با اشاره به اینکه کاشت این درخت‌ها بزرگ‌ترین رویداد درختکاری کشور است، افزود:  که در راستای شعار رشد تولید در بخش کشاورزی کاشت ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر، در این دشت حاصلخیز واقع در منطقه آزاد ماکو انجام گرفت که  امیدواریم در مهار تورم نیز تأثیر داشته باشد.

وی تأکید کرد: با کاشت این درختان گام بلندی در توسعه بخش کشاورزی برداشته شده است.

گروسی با بیان اینکه حضور مسئولین تراز اول در این منطقه موجب خیروبرکت برای منطقه آزاد ماکو در رونق و توسعه منطقه شود، تصریح کرد: حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در این منطقه و آن هم در سالروز آزادسازی خرمشهر از الطاف خاص شهداست و فرصت مغتنمی است تا مسئولین تراز اول با ظرفیت‌های این منطقه آشنا شوند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل شهرستان پلدشت افزود: با مدیریت صحیح و بهینه منابع آبی در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو، شهرستان پلدشت به جهت قرارگرفتن در پایاب سد و رود ارس امکان تولید چندبرابری محصولات در این بخش را دارد.

شایان‌ذکر است: ‌ مجموعه کشاورزی ۲۲۰ هزار اصله‌ای گردو و پسته، دو هزار هکتار بوده و  با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۸۰۰ میلیاردریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده است.

این مجموعه به طور مستقیم برای ۸۰۰ نفر اشغال ایجاد کرده است.

همچنین یک مجموعه دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیاردریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک مجموعه کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت ۳۱۹ هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه‌گذاری ۹۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24140
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 196 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای معاون اقتصادی رئیس جمهور از بزرگترین باغ گردو و پسته کشور بازدید کرد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.