افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
15
هم‌زمان با ششمین روز از دهه فجر در بازرگان برگزار شد؛

تغییر نام هنرستان خوارزمی به شهید پناه تقی‌زاده

  • کد خبر : 27264
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
تغییر نام هنرستان خوارزمی به شهید پناه تقی‌زاده
آیین تغییر نام هنرستان خوارزمی بازرگان به نام شهید سردار پناه تقی‌زاده با حضور مسئولین شهرستانی در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شماره دو منطقه آزاد برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ آیین تغییر نام هنرستان خوارزمی بازرگان به نام شهید سردار پناه تقی‌زاده با حضور مسئولین شهرستانی و دانش‌آموزان مدارس بازرگان در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شماره دو منطقه آزاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در ابتدای این برنامه ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: خداوند تبارک‌وتعالی آیات مختلفی را در خصوص مقام و منزلت والای شهدا در قرآن کریم برای پیامبرش نازل کرده است.

وی در ادامه افزود: تمامی مؤمنان در عالم برزخ از نعمت‌های خداوند  بهره‌مند می‌شوند؛ اما شهدا در جوار رحمت ذات اقدس الهی از نعمت بی‌بدیل پروردگار عالمیان در عالم برزخ بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: دوستان و یاران واقعی پروردگار عالمیان، شهدا هستند و مقامی بالاتر از شهید وجود ندارد.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: وظیفه ما اظهار محبت به شهدا است که یکی از آنها زیارت مزار شهدا است که در این راستا راهیان نور قدمی بزرگ برداشته تا دانش‌آموزان مزار شهدا را زیارت کرده و با آرمان‌های مقدس شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کنند.

وی با اشاره به اینکه سیره عملی که امروزه در آموزش‌وپرورش وجود دارد تغییر نام مدارس به نام شهدا می‌باشد اظهار کرد: این تغییر نام به‌خاطر اظهار محبت به جایگاه، مقام و منزلت شهداست تادانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل می‌کنند با سبک زندگی آن شهید بزرگوار آشنا شده و سبک زندگی خودشان را همانند آن شهید بزرگوار سازگار کنند.

هاشمی در پایان گفت: سردار شهید پناه تقی‌زاده از جملهٔ شهدای مدافعان حرم بود و از جملهٔ آن شخصیت‌هایی بود که در راه دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی در کنار برادران دینی به‌عنوان یارویاور مظلومین جهان در مقابل دشمنان ایستادگی کرد تا اجازه ندهد دشمن به حریم آنها تجاوز کند و در این راه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این برنامه از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27264
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 204 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تغییر نام هنرستان خوارزمی به شهید پناه تقی‌زاده بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.