افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
8
امام جمعه ماکو:

جهش تولید بدون مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند

  • کد خبر : 28290
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
جهش تولید بدون مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند
امام جمعه ماکو گفت: چون جهش توليد بدون مشارکت مردم تحقق پيدا نمي‌کند، لذا شعار امسال را به نام «جهش توليد با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی مرزداران، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت تقویت تقوا است گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای افرادی که ایمان آورده‌اید، روزه بر شما نوشته شده همان‌گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند، نوشته شد تا پرهیزکار شوید.

 وی با اشاره به اینکه روزه‌داران حقیقی باید در اعمال و رفتار خود مواظب باشند که مبادا روزه‌هایشان مخدوش گردد گفت: رسول مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: زبان‌هایتان را نگه دارید و چشم‌هایتان را از غیر حلال فروبندید و گوش‌هایتان را از سخن‌ها و صداهای حرام حفظ کنید.

 امام‌جمعه ماکو افزود: روزه‌دار باید جایگاه این ماه را کاملاً حفظ کند و بداند که در موقعیت استثنایی قرار دارد و باید با تمام وجود در اطاعت الهی باشد.

 وی اظهار کرد: روزهٔ ماه رمضان پارسایی و تقوا را به همراه می‌آورد، درصورتی‌که باید با شرایط خاصی انجام گیرد وگرنه اگر فردی این شرایط را رعایت نکند، ماه رمضان او با دیگر ایام هیچ‌گونه تفاوتی نخواهد داشت.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به حدیثی از امام صادق در خصوص شرایط روزه‌دار گفت: روزه تنها جلوگیری از خوردن و آشامیدن نیست؛ بلکه باید روزه‌دار، زبان خود را از دروغ نگاه دارد، دیده‌های خود را از حرام بپوشاند، و با دیگران نزاع نکند، حسد نورزد، غیبت نکند، مجادله نکند، سوگند دروغ، بلکه سوگند راست نیز نخورد، دشنام ندهد، فحش نگوید، ستم نکند، و بی‏خردی نکند، دلتنگ نشود، از یاد خدا و از نماز غافل نشود، و از آنچه نباید گفت خاموش باشد، صبر کند، راست‌گو باشد، از اهل شر دوری کند، از گفتار بد، دروغ، افترا، خصومت‌کردن با مردم، گمان بد بردن، غیبت‌کردن و سخن‌چینی کردن اجتناب کند.

 وی مشرف به آخرت دانستن را از شرایط روزه‌دار عنوان کرده و افزود: منتظر فرج و ظهور قائم آل محمد (ص) باشید، و آرزومند ثواب‌های آخرت باشید، و توشهٔ اعمال صالحه برای سفر آخرت بردارید.

 امام‌جمعه ماکو آب را مایهٔ حیات انسان‌ها، گیاهان و حیوانان دانسته و گفت: خداوند تبارک‌وتعالی در ۳۳ آیه از آیات وحیانی قرآن کریم می‌فرماید: «بعد ازآنکه آسمان‌ها و زمین خلق کردیم، آب را فرو فرستادیم تا زمینی مرده بود، زنده نماید» لذا خداوند تبارک‌وتعالی آب را مایهٔ حیات و منشأ تمامی گیاهان و حیوانات و مایهٔ هستی می‌داند.

 وی با اشاره به مطالبات مردمی گفت: از جملهٔ پروژه‌هایی که سازمان آب و فاضلاب برای مدیریت آب شرب شهرستان ماکو در دوران بحران آب، برنامه‌ریزی کرده، حفر ۶ حلقه چاه، همچنین طرح شبکه انتقال آب این چاه‌ها به تصفیه‌خانهٔ شماره دو ماکو است. البته از این شش حلقه چاه، دو حلقه حفر شده و یک حلقه در حال حفر است و بقیهٔ چاه‌ها نیز در نیمهٔ اول سال ۱۴۰۳ حفر می‌گردد و آب این چاه‌ها توسط شبکه انتقال به تصفیه‌خانهٔ شماره دو منتقل گردد که از جملهٔ مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه است تا مردم شهرستان در زمان بحران آب، دچار قطعی آب نشوند.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به‌روز ششم فروردین‌ماه که مصادف با سالروز امید و شادباش‌نویسی است گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص افتخار به گذشته و امید به آینده می‌فرمایند: در طول این چهل سال و اکنون مانند همیشه سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آنان، عبارت از این است که مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما را از آینده مأیوس کنند. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان‌دادن واقعیّت‌ها، پنهان‌کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان‌دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامهٔ همیشگی هزاران رسانهٔ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصرهٔ تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.

 وی با اشاره به شعار امسال گفت: مقام معظم رهبری به‌خاطر نقش اساسی که تولید در رشد اقتصادی کشور دارد، در شعار سال امسال نیز، از واژهٔ تولید استفاده کرد؛ اما چون جهش تولید بدون مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند، لذا شعار امسال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

 امام‌جمعه ماکو افزود: از منظر مقام معظم رهبری اگر جهش تولید با مشارکت مردم تحقق یابد، کشور از نظر اقتصادی رشد خواهد کرد، مشکل اشتغال جوانان عزیز رفع خواهد شد و نهایتاً ارزش پول ملی نیز تقویت خواهد شد. البته زمینهٔ مشارکت مردم در جهش تولید باید توسط قوای سه‌گانه فراهم شود. اما متأسفانه روند ثبت یک بنگاه تولیدی در کشور به‌قدری طولانی است که سرمایه‌گذار بخش تولید، در وسط راه از کردهٔ خود پشیمان می‌شود. البته یکی رشته موانعی نیز بنگاه‌های تولیدی، در منطقهٔ آزاد ماکو دارند، این موانع نیز باید در کارگروه رفع موانع تولید منطقه آزاد رفع گردد.

 در پایان نماز عبادی سیاسی جمعه، پیکر یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس که به درجه رفیع شهادت نائل شده از مقابل مسجد جامع تشییع شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28290
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 171 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جهش تولید بدون مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.