افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
12
امام جمعه ماکو:

دختران، از جمله ارکان مهم جامعهٔ اسلامی هستند

  • کد خبر : 29188
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
دختران، از جمله ارکان مهم جامعهٔ اسلامی هستند
امام جمعه ماکو گفت:دختران ایران، مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری خانواده‌های اسلامی و قدرت بی‌بدیل در ایجاد تمدن بشری ایفا می‌کنند.

 به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه حضرت معصومه گوهر علم و عفاف است افزود: حضرت معصومه کریمهٔ اهل‌بیت عصمت و طهارت است؛ لذا از منظر امیرمؤمنان علی (ع)، کریم کسی است که از حرام‌ها دوری کند.

 وی تصریح کرد: از جملهٔ حرام‌های الهی، بی‌حجابی و بی‌عفتی است؛ لذا باتوجه‌به اینکه حضرت معصومه کریم اهل‌بیت است، از جملهٔ مهم‌ترین ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت، رعایت و حفظ حجاب و عفاف در منظر و مرآی نامحرم است.

 امام‌جمعه ماکو حضرت فاطمهٔ معصومه (س) را از جملهٔ برجسته‌ترین شخصیت‌های دینی و الهی در خاندان موسی بن جعفر (ع) خوانده و گفت؛ بانویی که به همه علوم زمان خود عالم بودند و عصمت نیز از جملهٔ زیباترین و پرشکوه‌ترین وجوه شخصیتی و سیرهٔ زندگی این بانوی مکرمه است؛ لذا حضرت معصومه (س) به‌عنوان گوهر علم و عفاف، بهترین نمونه است تا زنان و دختران جامعه اسلامی در خصوص حفظ حجاب و عفاف و پاک‌دامنی از آن حضرت پیروی کنند.

 وی اظهار کرد: امروز دختران ما از جملهٔ ارکان مهم جامعهٔ اسلامی محسوب شده و مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری خانواده‌های اسلامی و قدرت بی‌بدیل در ایجاد تمدن بشری ایفا می‌کنند، به‌طوری که قادر هستند فرایند جهانی‌شدن را از سقوط به أسفل سافلین، به سمت‌وسوی صعود به مدینهٔ فاضلهٔ مهدوی، رهنمون کنند.

 حجت‌الاسلام هاشمی یکی از ویژگی‌های خدمتگزاران هلال‌احمر روحیه ایثارگری خوانده و گفت: باتوجه‌به آموزه‌های دینی، عزیزانی که در هلال‌احمر مشغول خدمت هستند، با نجات جان انسان‌ها در حوادث طبیعی به‌مانند سیل و زلزله و حوادث غیرطبیعی به‌مانند حوادث جاده‌ای، مشمول اجر و ثواب مضاعف خداوند تبارک‌وتعالی می‌گردند. در بسیاری از حوادث اتفاق افتاده که این عزیزان، از جان خود گذشته و جان هم نوع خود را نجات دادند و چه‌بسا در این راه به درجهٔ رفیع شهادت نائل آمدند.

 وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیهٔ گام دوم انقلاب در خصوص کاپیتولاسیون می‌فرماید: انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشوری که در دوران پهلوی به‌شدت تحقیر شده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت. تسلیم‌ناپذیری در مقابل دولت‌های متکبر و مستکبر، ازجمله خصوصیات شناخته شده هر ایران و ایرانی به شمار می‌رود؛ لذا قانون کاپیتولاسیون که مایهٔ ننگی برای ملت ایران بود.

 امام‌جمعه ماکو با تأکید بر اینکه امروز حج ابراهیمی با وحدت بین امت اسلامی و برائت از آمریکا و رژیم صهیونیستی محقق می‌شود گفت: بیست و ششم اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۲۷ شمسی است. مقام معظم رهبری در بیانیهٔ گام دوم انقلاب دراین‌خصوص می‌فرماید: قدرت‌های انحصارگر جهان همواره برای اینکه بتوانند حیات نحس خود را حفظ کرده و به مقاصد شوم خود برسند، به استقلال سایر کشورها دست‌اندازی می‌کنند.

 وی در پایان تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه امروز رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی آمریکا در غزه نسل‌کشی می‌کند، لذا حج امسال باید به یک نماد عینی و برجسته و تاریخ‌ساز برائت از استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسمِ خبیث تبدیل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29188
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 121 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دختران، از جمله ارکان مهم جامعهٔ اسلامی هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.