افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
5
با حضور وزیر کشور انجام شد؛

بررسی مسائل و مشکلات گمرک بازرگان

  • کد خبر : 29333
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
بررسی مسائل و مشکلات گمرک بازرگان
با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان غربی مسائل و مشکلات گمرک بازرگان مورد بررسی قرار گرفت.

 احمد وحیدی وزیر کشور در سفر خود به منطقه آزاد ماکو پس از بازدید از گمرک بازرگان در گفتگو با خبرنگار مرزداران گفت: گمرک بازرگان یک گمرک خیلی مهم و از معابر اصلی کشور است.

 وی افزود: چند مشکل در این گمرک وجود دارد که ضمن برگزاری جلسه با حضور استاندار و دست‌اندرکاران، لزوم بر تصمیم‌گیری بود؛ یکی مربوط به بعضی از رانندگان که ماشین‌ها و کشنده‌هایی آورده‌اند؛ ولی در خاک ترکیه مانده و برای حمل‌ونقل آن دچار مشکل هستند. چون بعضی از اینها ثبت سفارش شده و مسائل آن حل شده است و باتوجه‌به محدودیتی که در طرف ترکیه وجود دارد؛ لذا باید با طرف ترکیه‌ای جهت رفع محدودیت‌ها هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا رانندگان بتوانند بار خو را به داخل کشور بیاورند که دراین‌خصوص صحبتی صورت گرفت و قرار بر پیگیری شد.

 وزیر کشور اظهار کرد: مسئله دوم، مسئله مربوط به مرزنشینان است که داوطلب خروج از کشور زیاد است؛ ولی در طرف ترکیه محدودیت‌هایی وجود دارد که باید اینها تطبیق داده شود تا هم مردم عزیز دچار فشار و اذیت نباشند و طرف ترکیه هم قانع باشد که در مقابل این برنامه‌ای که ایران در حوزه مرزنشینی دارد و بازارچه‌ای که در اینجا مطرح است، همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

 وی در خصوص مشکلات مرزنشینان تصریح کرد: در خصوص این مشکل که صحبت شد، یک بخش مربوط به داخلی خود ماست و یک‌بخشی هم مربوط به نوع هماهنگی‌های تعداد مرزنشینانی که در طول روز می‌تواند سفر کنند تطبیق دهند با تعدادی که نیاز است؛ در واقع مجوزهایی که طرف ترکیه دارد، برای مرزنشینان هماهنگ کنند و از طرف دیگر راجع به جنسی که می‌توانند بیاورند، محدودیت‌هایی وجود دارد که باید در بخش‌های مختلف بررسی بکنیم که آیا چه جنسی را از ترکیه باید وارد کنند.

 وحیدی در خصوص ترافیک تردد خودرو و مسافر گفت: مسئله سوم هم یک مقدار گشایش در موقعیت‌های فیزیکی خود گمرک هست، هم از باب تردد نفرات هم ماشین‌ها که باید یک مقدار توسعه داده شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29333
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 121 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بررسی مسائل و مشکلات گمرک بازرگان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.