افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
3

دهه کرامت فرصت بازیابی کرامت حقیقی زنان

  • کد خبر : 29330
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
دهه کرامت فرصت بازیابی کرامت حقیقی زنان
امام‌جمعه ماکو گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان، به‌ویژه دختران با تمسک از الگوپذیری دینی است.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص دهه کرامت گفت: آغاز و انجام دههٔ کرامت، ولادت دو کریم خاندان کرامت و مُجَلّای اسم اعظم کریم خداوندی است و نام‌گذاری این ایام به دههٔ کرامت حکمتی اجتماعی دارد که برخاسته از روح کریمانهٔ جامعهٔ ماست.

 وی افزود: دههٔ کرامت یادآور عالی‌ترین و پرمعناترین علایق یک خواهر نسبت مقام شامخ امام و مقتدا در قامت یک برادر و مظهر ایثار و عشق خاندان رسالت به سرکردگی حضرت احمد بن موسی (ع)، امیر جاودانهٔ عشق و وفا به امام، برادر و ولی‌امر است.

 امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: دههٔ باعظمت کرامت یازده روز ابتدایی دههٔ اول ماه ذی‌القعده است که در آغاز ماه ذیقعده با تولد حضرت فاطمه معصومه علی‌ها اسلام بزرگ بانویی از جنس امامت و زادروز حضرت احمد بن موسی (ع) در میانهٔ این دهه و میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی‌الرضا مرتضی (علیه آلاف التحیّه و الثّناء) بستری معنوی برای تبیین و کسب معارف از گنجینهٔ والای اهل‌بیت علیهم‌السلام در برههٔ حساس کنونی جهان است

 وی ایمان و التزام به دهه کرامت را راهی برای رسیدن به حیات طیبه خوانده و گفت: بی‌شک، دین مبین اسلام از زمان ظهورش، ارزش‌هایی را برای بشریت به ارمغان آورد، این ارزش‌ها به نحوی است که اگر آحاد بشر و جوامع گوناگون بشری به آنها ایمان آورده و ملتزم شوند، به حیات طیّبه خواهند رسید. دههٔ کرامت که چند سالی است در کشور پررنگ و پر رونق شده، از این جنس ارزش‌ها است.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: در واقع دهه کرامت و ایام موالید عزیز و واجب‌التعظیم آن از یک منظر در برگیرندهٔ چند موضوع مهم است. نخست ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، خواهر بزرگوار حضرت رضا (ع)، بنابراین ترسیم رابطهٔ صمیمی خواهر و برادر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از سوی دیگر این دهه فرصت مناسبی برای بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان، به‌ویژه دختران با تمسک از الگوپذیری دینی است.

 وی خاطرنشان کرد: اگر جایگاه زن و مرد در جامعه بر اساس مبانی اسلامی بازتعریف شود و زنان به نقش واقعی خود و جایگاه حقیقی خویش واقف شوند، بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

 امام‌جمعه ماکو با اشاره به اهمیت دیگر دهه کرامت، اظهار کرد: موضوع دیگر ولادت باسعادت امام رضا (ع) است که نگاهی کریمانه نه‌تنها نسبت به همهٔ شیعیان، بلکه نسبت به همهٔ انسان‌ها دارند و این نگاه فرا شمولی درسی عام برای همگان است. همچنین بحث ولایت و ولایت‌پذیری موضوع مهم دیگر این دهه است

 وی در پایان گفت: شامید است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گران‌سنگ دههٔ کرامت و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود، اعم از مساجد، حسینیه‌ها، مراکز فرهنگی و هنری، تشکل‌های مردم‌نهاد، اعتاب مقدسه، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزشی و فرهنگی در بزرگداشت شایسته این دهه، گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29330
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 113 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دهه کرامت فرصت بازیابی کرامت حقیقی زنان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.