افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
6
رئیس کل دادگستری استان اذربایجان غربی:

رویکرد دستگاه قضایی حمایت از فعالان اقتصادی است

  • کد خبر : 29338
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۸
رویکرد دستگاه قضایی حمایت از فعالان اقتصادی است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی حمایت از فعالان اقتصادی است گفت: قوانین و بخشنامه ها را باید به نفع تولیدکنندگان تفسیر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرزداران به نقل از پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در سومین جلسه حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو افزود: شهرستان ماکو نه در سطح استان بلکه در سطح ملی مطرح است و به تناسب کار قضایی این ویژگی های منحصر بفرد منطقه آزاد ماکو را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه منحصربه فرد بودن منطقه آزاد ماکو، اقدامات خاص و ویژه را نیز می طلبد اضافه کرد: این منطقه ظرفیت فوق العاده برای رشد اقتصادی استان را دارد و می توان با کار جهادی و تلاش فعالان اقتصادی آذربایجان غربی را به رتبه های نخست اقتصادی رساند.

وی ظرفیت های آذربایجان غربی را از لحاظ گردشگریِ،‌ تنوع قومی و فرهنگی، منابع معدنی، موقعیت ژئواستراتژیکی و نیروی انسانی بی بدیل عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: جا برای توسعه و رشد استان خیلی زیاد است و باید همه مسئولین کار جهادی انجام دهند تا کمبودها جبران شود.

عتباتی جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو را بسیار مهم دانست و افزود: زمانیکه زمینه سرمایه گذاری در این منطقه از هر لحاظ فراهم است باید مشکلات و موانع را نیز به کمک دستگاه های ذی ربط رفع کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بیان داشت:‌ تولید و اشتغالزایی اگر رشد پیدا کند بدون شک بزهکاری ها و آسیب ها نیز کاهش یافته و از آمار جرائم کاسته خواهد شد.

عتباتی گفت: همه ظرفیت های رشد سرمایه گذاری و گردشگری و تجارت بین الملل را منطقه آزاد ماکو به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی یکجا در خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین و بخشنامه ها را به نفع تولیدکنندگان تفسیر کنیم اضافه کرد: باید زیرساخت های حمل و نقل، جاده ها و سیما ومنظر شهری مرز ورودی ایران،  در شان جمهوری اسلامی ایران  باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: علارغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها با صبر و همراهی مردم امروز شاهد آزادی و عزت جمهوری اسلامی در سطح دنیا هستیم.

حسین مجیدی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی برای ما افتخار بزرگی است خاطرنشان ساخت:‌  وارد نمودن واحدهای غیر فعال به چرخه تولید در استان را به جد دنبال می کنیم.

وی خواستار برگزاری  نشست های تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی شد و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی است چرا که نجات کشور در تمامی موضوعات به فعالیت های اقتصادی گره خورده است.

مجیذی گفت: در سال گذشته با حضور مستمر ۴۰ واحد تولیدی مشکلاتشون بصورت میدانی بررسی و رفع شد و ۲۶ جلسه برای واحدها تشکیل یافت.

وی از ۱۲۰ مصوبه کاربردی و تاثیرگذار برای گره گشایی از واحدهای تولیدی استان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: با پیگیری های دستگاه قضایی ۹ هزار شغل در استان تثبیت شده است و ۲ هزار نفر از زندانیان آزاد شده در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیتند.

در این جلسه به مشکلات و مسائل چندین واحد تولیدی رسیدگی و دستور قضایی برای رفع مشکلات آنان صادر شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29338
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو
  • 113 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رویکرد دستگاه قضایی حمایت از فعالان اقتصادی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.