افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
7

سقط‌جنین خطری بزرگ بر مسئله جمعیت

  • کد خبر : 29422
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۵۴
سقط‌جنین خطری بزرگ بر مسئله جمعیت
امام‌جمعه ماکو گفت: مسئلهٔ سقط‌جنین، خطری بزرگ بر مسئله جمعیت بوده و فکرکردن به مسئله پیری جمعیت، تن انسان را می‌لرزاند.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص روز ملی جمعیت گفت: فکرکردن به مسئلهٔ جمعیت تن انسان را می‌لرزاند.

وی تصریح کرد: روز سیم اردیبهشت‌ماه، مصادف با سالروز ملی جمعیت است. از اوایل دههٔ نود، از جملهٔ مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، مسئلهٔ پیری جمعیت ایران در آیندهٔ نزدیک است به‌طوری معظم له می‌فرمایند: از جملهٔ خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد، این مسئله جمعیت است.

امام‌جمعه ماکو مسئلهٔ سقط‌جنین و به تعبیر دیگر قتل جنین را از جملهٔ مسائل مهم جمعیتی عنوان کرده و گفت: متأسفانه مسئلهٔ سقط‌جنین و به تعبیر دیگر قتل جنین، نه‌تنها در جهان، بلکه در ایران نیز چند سالی است که زیاد شده است.

وی افزود: خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم، سورهٔ انعام، آیهٔ ۱۵۱، کشتن اولاد و قتل نفس محترم را در ردیف شرک به خدای متعال و ترک احسان به والدین و فواحش قرار داده و از آن‌ها نهی نموده و به والدین سفارش نموده تا از قتل آن اجتناب نمایند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات علامه طباطبایی دراین‌خصوص گفت: علامه (قدّس سرّه) در کتاب المیزان می‌فرماید حرمت اعمالی که در این آیه سوره انعام و آیات بعدی مورد نهی خدا قرار گرفته، در همه شرایع و عموم ادیان آسمانی حرام شمرده شده است و فقط مختص اسلام نیست.

وی با اشاره به ارزش انسان نزد خداوند تأکید کرد: خداوند تبارک‌وتعالی دررابطه‌با مراحل ساخت جنین در آیات وحیانی قرآن کریم به‌خاطر خلقت آن بر خود آفرین گفته است. از منظر قرآن کریم، انسان پا به این جهان گذاشته است، به‌خاطر امتحان و آزمایشی که زمینه‌ساز سعادت حقیقی اوست تا با انتخاب درست، راه عبودیّت خداوند را برگزیده و طی کند و به مقام قرب الهی و خلیفهاللهی نائل گردد؛ لذا ارزش انسان در نزد خداوند متعال به حدی است که اگر کسی جان انسانی را بگیرد، شدیدترین مجازات در انتظار اوست، یعنی جانی در مقابل آن باید داده شود.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به تفکرات غلط مردم در خصوص بچه‌دارشدن، اظهار کرد: متأسفانه امروزه شاهدیم، در جامعه هستند پدران و مادرانی که دست به قتل فرزندان خود می‌زنند و در همان روزها و ماه‌های اولیه شکل‌گیری جنین اقدام به سقط آن از روش‌های مختلف می‌کنند. عده‌ای بچه‌دارشدن و یا تعدد فرزندان را بی‌فرهنگی و به‌اصطلاح عامیانه «بی‌کلاسی» برای خود می‌دانند و درصورتی‌که باردار می‌شوند، به سقط‌جنین اقدام می‌کنند، عده‌ای هم به‌خاطر ترس از فقر و شرایط سخت معیشتی، جنین خود را سقط می‌کنند که به این قبیل افراد هم خداوند متعال صراحتاً چنین دستور می‌دهد: از بیم تنگدستی، فرزندان خود را مکشید ماییم که به آن‌ها و شما روزی می‌بخشیم، آری کشتن آنان همواره خطایی بزرگ است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سقط‌جنین گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید: سقط‌جنین شرعاً حرام است و در هیچ حالتی جایز نبوده و توبه جدی از آن لازم است و باید دیه سقط‌جنین پرداخت شود که اگر علقه باشد دیه آن چهل دینار است و اگر مضغه باشد شصت دینار است و اگر استخوان بدون گوشت باشد هشتاد دینار است و دیه به وارث جنین با رعایت طبقات ارث پرداخت می‏شود، ولی وارثی که مباشر سقط‌جنین بوده از آن، سهمی ندارد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29422
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 109 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سقط‌جنین خطری بزرگ بر مسئله جمعیت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.