افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
8
فرمانده سپاه شهداء استان آذربایجان غربی:

شهید رئیسی گریه کن نمی‌خواهد رهرو می‌خواهد

  • کد خبر : 29784
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۳۰
شهید رئیسی گریه کن نمی‌خواهد رهرو می‌خواهد
فرمانده سپاه شهداء استان آذربایجان غربی گفت: باید انتخابات آتی نفری انتخاب شود که رهرو اهداف شهید آیت‌الله رئیسی باشد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در دیدار با کادر و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو گفت: ما باید رویه شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را ادامه دهیم.

وی افزود: در دولت‌های قبل افرادی برای مردم یک خوراک ذهنی منفی ایجاد می‌کردند که فلان جناح، فلان تحریم و کسری بودجه اجازه فعالیت نمی‌دهد؛ اما شهید آیت‌الله رئیسی این رویه را کنار زد.

رجبی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی تمام‌وقت خود را صرف خدمت به مردم و پیشرفت کشور می‌کرد، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی بدون توجه به تحریم‌ها و جناح‌گرایی در جهت پیشرفت کشور تلاش کرد؛ لذا امروز شهید رئیسی گریه کن نمی‌خواهد رهرو می‌خواهد. هرچند گریه برای شهدا ارزشمند و دارای ثواب اخروی است؛ اما ادامه راه شهدا بالاخص شهید آیت‌الله رئیسی ضروری است، با این رویه در انتخابات آتی باید نفری انتخاب شود که رهرو اهداف شهید رئیسی باشد.

 وی عملیات بیت‌المقدس را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس خوانده و افزود: فاصله بین رفتن بنی‌صدر «به‌عنوان فرمانده کل قوا» در خرداد ۱۳۶۰ تا شروع عملیات فتح‌المبین که ختم به عملیات بیت‌المقدس می‌شود در این فاصله کم یک فرماندهی و مدیریت بسیار ضعیف باعث حصر آبادان شد و از زمانی که امام راحل فرماندهی را به عهده گرفتند به‌صورت صریح اعلام کردند که حصر آبادان باید شکسته شود.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه از بدو انقلاب ما در گیر تحریم هستیم اظهار کرد: ایران حتی همین سلاح‌های سبک را نداشت؛ لذا نیروها باید نوبتی به کمین می‌رفتند، امشب یک گروه و فردا شب یک تعداد دیگر؛ چون سلاح نبود. با این وضعیت عملیاتی بدون امکانات و تجهیزات پیشرفته ترتیب داده می‌شد و مدیریت، برنامه‌ریزی، تأمین امکانات با خود نیروها بود؛ اما چیزی که دشمن نداشت روحیه شهادت‌طلبی و ایثار، تنبیه دشمن، شوروشوق دفاع از کشور، ولایت‌مداری، ایمان و اعتقاد و غیره بود.

وی اذعان کرد: در جنگ سه حالت وجود دارد حالت دفاع، تثبیت و یا پیشروی؛ لذا در جنگ هشت سال دفاع مقدس که به ایران تحمیل شد کشور در حالت دفاعی بود که این موضوع را هم سازمان ملل و تمام جوامع و غیره اعلام کردند. وقتی نیروهای سپاه و بسیج مردمی بیشتر شد جلوی تجاوز دشمن نیز گرفته شد و دشمن دیگر نتوانست پیشروی کند در این جا تثبیت صورت گرفت؛ اما بعد آن نیروها حالت پیشروی گرفتند که تا پایان جنگ باعث شد تقریباً ۲۰ هزار نفر از نیروهای عراقی تسلیم شوند این بزرگی این جنگ و قدرت و عظمت ایران را نشان می‌داد.

سردار رجبی در خصوص مدیریت جنگ توسط امام راحل گفت: فرماندهان نظامی به حضرت امام می‌گفتند ما هم باید مثل دشمن برخورد کنیم که اگر او با موشک شهرها را می‌زند ما هم بزنیم، اگر شیمیایی و یا با توپخانه می‌زند ما هم بزنیم؛ اما امام این حرف‌ها را قبول نمی‌کرد. در جلسه‌های مختلف فرماندهان نظامی ادله می‌آوردند که این کار را انجام دهیم، نه اینکه هدف جنگ داشته باشند؛ بلکه می‌گفتند در مقابل جنایت آنها عمل پیشگیرانه انجام دهیم؛ اما امام قبول نمی‌کرد و می‌گفت صدام یک عنصر بیگانه دیوانه است اما مردم گناهی ندارند اینها امت مسلمان هستند.

وی اظهار کرد: ریگان می‌گفت عراق مستعمره ایران شده این به‌خاطر دوراندیشی امام راحل است. اگر فرماندهان در آن زمان متقابل به‌مثل می‌کردند الان روابط این‌طور نبود و پیاده‌روی اربعین به این شکل نداشتیم؛ لذا امام آن نقطه دور را می‌دید.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با اشاره به خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از پاسداران گفت: حضرت امام خامنه ای از پاسداران می‌خواهد آمادگی نظامی داشته باشند این یک مؤلفه خیلی‌خیلی مهم است؛ اما امام خامنه‌ای می‌گوید بالاتر از این آمادگی معنوی و اعتقادی است که اگر از آن بابت ضعف وجود داشته باشد، فرد یک عنصر نظامی بی‌هویت است درصورتی‌که فلسفه تشکیل سپاه این نیست.

وی افزود: آن چیزی که معجزه کرد تشکیل سپاه و بسیج به‌عنوان معجزه قرن بود؛ لذا سپاه یعنی پاسدار و نگهبان انقلاب با همه ساختار و بسیجش نه اینکه دیگران محافظ انقلاب نیستند؛ اما پاسدار انقلاب، سپاه است. این سپاه است که باید معنویت و گوهر درونی داشته باشد همان اعتقاد و گوهر درونی که به گفته رهبر معظم انقلاب حاج‌قاسم سلیمانی داشت و انسان‌ها، گروه‌ها و نهضت‌های آزادی‌بخش به چنین آدم قدرتمند و بصیر و آگاه افتخار می‌کنند.

رجبی با اشاره به خصوصیات پاسداران گفت: وقتی تفنگ‌داران دشمن را نیروهای سپاه دستگیر می‌کنند با اینکه سلاح‌های آنها بالاتر و پیشرفته‌تر است از سپاهیان می‌ترسند و می‌گویند اینها شجاع، نترس، قدرتمند و با اعتقاد هستند. اساس کار این است که اگر با اعتقاد باشیم در مسیر درست هستیم و فرمانده معظم کل قوا این را از پاسداران می‌خواهد؛ لذا زمانی پاسدار هستید که آن چیزی که فرمانده معظم کل قوا می‌خواهد باشید این گوهر درونی که در شما خداترسی، خداباوری و ایجاد معنویت می‌کند، در دل دشمن ایجاد رعب و وحشت می‌کند.

وی با اشاره به دیگر خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از پاسداران گفت: باید در عملیات، زندگی و همه امور نظم داشته باشید. اگر در حوزه عملیاتی اگر نظم نداشته باشید و ماه‌ها برای یک کمین برنامه‌ریزی کنید؛ اما درست زمان کمین فراموش کرده باشید گلنگدن سلاح خود را بکشید و این کار را بخواهید در موقع کمین انجام دهید و دشمن را متوجه کنید این یعنی بی‌نظمی، یعنی به خطر انداختن جان هم‌رزمان و در خطر قراردادن جان خود؛ لذا امیرالمؤمنین (ع) در زمان نزدیک شهادت فرزندان خود را به «اوصیکم به تقوالله و نظم امرکم» تقوای الهی و نظم در کارها توصیه و سفارش می‌کند.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در خصوص نظم در کارها ادامه داد: نظام آراستگی شایسته انسان‌های با اعتقاد است. یکی از وظایف پاسداران جذب جوانان به محیط سپاه است. جوانان تشنه محبت و تبیین مفاهیم انقلابی هستند؛ لذا برخورد با مردم به‌ویژه جوانان باید رفتار همراه با عطوفت، مهربانی، علاقه و با نیت دین و اسلام باشد و باید به یاد داشته باشید رویه حضرت آقا چه بوده و از ما چه می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه گستردگی خاصی از محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در منطقه راه بیندازید، افزود: دراین‌خصوص، نه اینکه همه کار را شما انجام دهید مردم را تشویق کنید خودشان کار انجام دهند و به این نظام و انقلاب امیدوار باشند. در روستاها انسان‌هایی وجود دارند که مسائل دینی، شرعی و وظایف زندگی خود را نمی‌دانند؛ لذا محرومیت‌زدایی فقط ساخت مدرسه، راه و خانه محروم نیست؛ بلکه آگاهی‌بخشی مسائل دینی، شرعی و وظایف زندگی، کمک به مسائل پزشکی مردم روستاهای دورافتاده نیز محرومیت‌زدایی محسوب می‌شود.

رجبی ادامه داد: گام دوم انقلاب نیز به همین مسائل اشاره دارد؛ لذا اگر محرومیت‌زدایی‌ها انجام شود و روستائیان بفهمند که به آنها ارزش قائل هستید، این باعث می‌شود هم در راهپیمایی و هم در تمامی عرصه‌ها شرکت داشته باشند؛ اما اگر این کارها را انجام نشود فرصت ایجاد می‌شود تا دشمن این کارها را انجام دهد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق آن‌قدر بزرگ و باعظمت است که باید همه ابعاد آن در آینده باز شود. احساس اقتدار، قدرت و عزت‌مندی نه‌تنها در بین سپاه بلکه امت اسلامی ایجاد شد و کشورهای اسلامی دیگر و غیراسلامی اظهار خوشحالی کردند؛ لذا این جبهه حق علیه باطل است که نمود خود را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات وعده صادق از برکت انقلاب، امام و خون شهدا است، خاطرنشان کرد: اینکه موشک‌های ایران ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر طی کرده و از پدافند دشمن عبور می‌کند، باید مقایسه شود با زمانی که ایران حتی اسلحه برای دفاع نداشت.

وی در پایان گفت: باید توجه داشت که گرفتن تصمیم عملیات وعده صادق خیلی شجاعت می‌خواهد که رهبر معظم انقلاب دستور این عملیات را صادر کردند؛ لذا امام راحل فرمودند دنباله‌رو ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما لطمه‌ای وارد نشود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29784
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 180 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شهید رئیسی گریه کن نمی‌خواهد رهرو می‌خواهد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.