افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 26 June , 2024
5
امام جمعه ماکو در سالروز ارتحال امام خمینی گفت:

ایمان مردم مهمترین عامل ماندگاری 15 خرداد

  • کد خبر : 29988
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
ایمان مردم مهمترین عامل ماندگاری 15 خرداد
امام جمعه ماکو گفت: مهم‌ترین عاملی که ۱۵ خرداد را ماندگار کرد، قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه انقلاب، دفاع از ولایت و بصیرت بود.

 به گزارش گروه سیاسی فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در مراسم سالروز ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای پانزدهم خرداد گفت: مهم‌ترین عاملی که ۱۵ خرداد را ماندگار کرد، قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه انقلاب، دفاع از ولایت و رهبری و بصیرت بود، پس از پیروزی انقلاب نیز هر زمان این چند عامل را داشتیم، پیروز بودیم.

 وی در این مراسم که با حضور پرشور مردم و مسئولان در مسجد جامع ماکو برگزار شد افزود: در جنگ تحمیلی همین عوامل باعث پیروزی ملت ایران در مقابل جبهه استکبار شد.

 امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: امروز طبق اعتراف دوست و دشمن، تداوم عزت و اقتدار کشور و جامعه انقلابی در گرو پافشاری بر اصول مکتب حضرت امام است. البته امروز این اصول در سیره، روش و منش مقام معظم رهبری جلی می‌کند.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف انقلاب گفت: امروز دشمن می‌خواهد در جنگ شناختی ترکیبی، اصول شخصیتی امام، اندیشه و بیانات امام و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل را تحریف نماید. البته از منظر مقام معظم رهبری، بیان و تکرار مکتب حضرت امام، جلوی این تحریف را خواهد گرفت.

 وی با اشاره به اصول مکتب حضرت امام اظهار کرد: از جمله اصول مکتب حضرت امام التزام به اسلام ناب محمدی (ص) و تعهد عملی به آموزه‌های دینی همچنین اعتقاد و التزام عملی به ولایت‌فقیه در جهت رسیدن به جامعه‌ای آزاد و به‌دوراز دیکتاتوری و استبداد، یکی دیگر از اصول حضرت امام (رض) است. اگر این التزام عملی از گذشته به طور کامل بود، امروز تمامی مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شد.

 امام‌جمعه ماکو ادامه داد: از دیگر اصول مکتب حضرت امام، ایستادگی در مقابل قدرت‌های استکباری مخصوصاً شیطان بزرگ آمریکا از جمله مهم‌ترین اصول حضرت امام است. همچنین حضرت امام به قدرت تحول‌آفرین مامی ملت‌ها و مخصوصاً ملت شریف ایران ایمان داشتند و معتقد بودند که انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت ملی و اسلامی پیروز شده و برای تداوم انقلاب نیز باید از هرگونه اختلاف پرهیز شود.

 وی با اشاره به دیگر اصول مکتب حضرت امام اظهار کرد: از جمله اصول حضرت امام ایجاد رابطه سالم توأم با احترام متقابل با دولت‌ها به‌استثنای دو کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی است که ارتباط با آمریکا را شروط به آدم شدن آن می‌دانست و ارتباط با اسرائیل را نیز به‌خاطر عدم مشروعیت آن اساساً قبول نمی‌کرد.

 حجت‌الاسلام هاشمی مردمی‌بودن حکومت را از دیگر اصول مکتب حضرت امام عنوان کرده و گفت: حضرت امام همواره می‌فرمودند با مردم باشید و از مردم جدا نشوید؛ درعین‌حال که به مردم نیز توصیه می‌فرمودند که پشتیبان نظام و ولایت‌فقیه باشید تا به کشورتان آسیبی نرسد. همچنین حضرت امام برای نجات پابرهنگان و محرومان حمایت بی‌دریغ از فقرا و مستمندان تلاش می‌کردند.

 وی پرهیز از اشرافی‌گری و حفظ زی طلبگی را یکی از مهم‌ترین اصول حضرت امام خوانده و افزود: حضرت امام از استقلال کشور و آزادی ملت ایران با حضرت امام از استقلال کشور و آزادی ملت ایران، با تمامی وجود به‌عنوان نمادهای اصیل غیرت ملی، دفاع می‌کردند.

 امام‌جمعه ماکو با اشاره به انقلابی‌گری حضرت امام گفت: حضرت امام در تمام صحنه‌های قیام و حرکت ملت ایران، انقلابی ظاهر شد، او انقلابی بود، انقلابی ماند و تا آخرین لحظات زندگی دست از مشی انقلابی برنداشت.

 وی با اشاره به جنگ حضرت امام با سکولاریسم اظهار کرد: حضرت امام با سکولاریسم در ساحتی «سیاست، اقتصاد، فرهنگ» جنگید و همواره دایی دین از سیاست را مذمت می‌کرد «اما متأسفانه امروز به همان اندازه که سیاست از دیانت زاویه گرفته، شاهد آسیب‌هایی هستیم. همان‌طوری که بخشی از این آسیب‌ها در دولت انقلابی رفع شد، بخش دیگر آن نیز با انتخاب اصلح حل می‌شود».

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به دفاع حضرت امام از آرمان فلسطین و قدس شریف به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام اظهار کرد: امام راحل از ملت‌های مظلوم و تحت ستم دفاع می‌کردند و مقام معظم رهبری و ملت ایران تا به امروز از این اصول برنگشته و از این به بعد هم تا پای جان با این اصول زندگی خواهند کرد.

 وی ادامه داد: توجه به جوانان به‌عنوان سرمایه‌های نظام، جامعه و انقلاب، از جمله مهم‌ترین اصول حضرت امام بود. حضرت امام جوانان را باور داشتند. به‌خاطر اعتقادی که امام به جوانان داشت انقلاب پیروز شد و تداوم یافت.

 امام‌جمعه ماکو در پایان گفت امروز مسئولین نه در شعار، بلکه در عمل باید مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال و ازدواج جوانان را رفع کنند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29988
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 78 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ایمان مردم مهمترین عامل ماندگاری 15 خرداد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.