افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 26 June , 2024
2
امام جمعه ماکو:

مشارکت حداکثری اقتدار ملی را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 30054
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
مشارکت حداکثری اقتدار ملی را تقویت می‌کند
امام‌جمعه ماکو گفت: حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی، اقتدار ملی کشور را تقویت و باعث افزایش همبستگی و وحدت ملی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های سیاسی نمازجمعه در خصوص پیدایش زمینهٔ احیاء علوم اسلامی در زمان امام باقر (ع) گفت: ائمهٔ اطهار، در طول زندگانی خود، دانشگاه اسلامی را پایه‌ریزی نموده و به حد اعلای ممکن رساندند. افتتاح این دانشگاه به دست باکفایت چهار امام معصوم اول اتفاق افتاد؛ اما متأسفانه با بسیاری از جهالت و ضلالت و جنگ‏ها، ماجراجوئی و کارشکنی‏ها، و جعل احادیث و خصومت‏ها مواجه بودند و موفق نشدند تا به طور گسترده در این دانشگاه تدریس نمایند.

وی با اشاره به شرایط ایجاد دانشگاه دینی به دست امام باقر (ع) تصریح کرد: در دوران امامت امام باقر (ع) باتوجه‌به اینکه، زمزمه‏های نارضایتی نسبت به خلفا آغاز گردید و از طرف دیگر، در گوشه‌وکنار سرزمین پهناور اسلامی قیام‏هایی بر علیه بنی‌امیه اتفاق افتاد، هر چند بسیاری از این قیام‏ها ناکام ماند؛ اما خلفای اموی را به خود مشغول ساخت و شرایط مساعدتری برای ائمه (ع) فراهم آمد تا سنت فراموش‌شدهٔ نبی مکرم اسلام را احیا نمایند؛ لذا امام باقر (ع) با فراغت کامل دانشگاه دین را گشود و شب و روز در حضور و سفر، علم و دانش را، به تشنگان معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت آموزش داد.

امام‌جمعه ماکو افزود: مکتب امام باقر، مکتب فضیلت و احسان بود و هزارها دانشمند، فریفتهٔ ملکات اخلاقی و احسان و اکرام آن حضرت بودند و شاگردان آن حضرت شخصیت‏های بزرگی به‌مانند محمد بن مسلم، زراره بن اعین، ابو بصیر، برید بن معاویه عجلی، جابر بن یزید، حمران بن اعین و هشام بن سالم بودند که از دریای علم آن حضرت بهره‏مند شدند به حدی که امام باقر می‏فرماید: زراره، ابو بصیر، محمد بن مسلم و برید بن معاویه عجلی مکتب ما و احادیث پدرم را زنده کردند و اگر این چهار نفر نبودند، کسی از تعالیم دین و مکتب پیامبر بهره‏ای نمی‏برد.

 وی با اشاره به سالروز شهادت مصطفی چمران گفت: شهید چمران انسانی مؤمن و بصیر بود.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهید چمران گفت: مقام معظم رهبری در توصیف شهید چمران می‌فرماید: این شهید بزرگوار، انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع، بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، باصفا، اهل مناجات، دارای روحیه‌ای لطیف و بی‌اعتنای به نام و مقام دنیا بود؛ لذا امروز، اساتید عزیز نیز باید این ویژگی‌های شهید چمران را به‌عنوان بهترین الگو برای خود قرار دهند.

 امام‌جمعه ماکو: بسیج سازندگی را نماد خدمت به مردم عنوان کرده و اظهار کرد: بعد از آنکه جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی تقلیل یافت، مقام معظم رهبری دستور تأسیس بسیج سازندگی را دادند تا کارهای جهادی در کشور توسط این نهاد انقلابی انجام پذیرد. امروز بسیج سازندگی نماد خدمت به مردم است.+

 وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیت‌های جهان قرار گرفته؛ لذا خدمت و ثروت را، از مرکز کشور خارج نموده و به‌دور افتاده‌ترین روستاها منتقل کرد. آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی، ایجاد مراکز صنعتی، اصلاح امور کشاورزی، رساندن برق و آب، مراکز درمانی، واحدهای دانشگاهی، سد، نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این‌همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص در نزد خداوند تبارک‌وتعالی و مخلوقات الهی است.

 حجت‌الاسلام هاشمی ضمن برشماری برکات مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: از منظر مقام معظم رهبری در نظام مردم‌سالاری دینی، مهم‌ترین اولویت در انتخابات، عبارت از مشارکت حداکثری است. اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، قطعاً و حتماً بسیار مهم است. اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

 وی افزود: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، در نمایش همبستگی ملّی، از جملهٔ مهم‌ترین جلوه‌های اثرگذار است.

 امام‌جمعه ماکو خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، یقیناً فوائد زیادی را برای مردم خواهد داشت.

 وی با اشاره به برکات مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی، اقتدار ملی کشور را تقویت خواهد کرد. همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: ایران قوی، در سایهٔ مشارکت حداکثری مردم اتفاق خواهد افتاد،

 حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخابشان شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر، قدرت مدیریت آن نظام، در محیط داخلی بیشتر شده و تأثیرگذاری آن در نظام بین‌الملل افزون‌تر می‌شود. حضور مردم در صحنهٔ انتخابات باعث می‌شود تا تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نظام اسلامی خنثی می شود


.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=30054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.