افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 26 June , 2024
3
امام‌جمعه شهرستان ماکو مطرح کرد:

مشارکت حداکثری باعث ارتقای ثبات سیاسی کشور

  • کد خبر : 30072
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۵۸
مشارکت حداکثری باعث ارتقای ثبات سیاسی کشور
امام‌جمعه شهرستان ماکو گفت: مشارکت حداکثری باعث ارتقای ثبات سیاسی در کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد هاشمی در مصاحبه با خبرنگار مرزداران؛ در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: حضور مردم در صحنهٔ انتخابات باعث می‌شود تا تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نظام اسلامی خنثی شود.

وی مشارکت حداکثری را باعث ارتقای ثبات سیاسی در کشور عنوان کرده و گفت: چون بین ثبات سیاسی در کشور با امنیت و مشارکت حداکثری، رابطهٔ مستقیمی وجود دارد؛ لذا از جمله راهبردهای دشمنان نظام اسلامی در آستانه انتخابات در دوره‌های مختلف، عبارت از این بود و دشمن تلاش می‌کرد تا کشور را از نظر سیاسی بی‌ثبات کند و چون دشمن با این راهبرد خود، ازیک‌طرف امنیت و آرامش جامعه را به هم می‌زد و از طرف دیگر، اعتبار و اقتدار نظام اسلامی را در عرصهٔ داخلی و خارجی مورد هدف قرار می‌داد.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به دیگر برکات مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باعث می‌شود تا همبستگی و وحدت ملی افزایش یابد.

وی افزود: چون از جملهٔ مهم‌ترین ظرفیت‌های ایران اسلامی، تنوع قومی، مذهبی و زبانی است؛ لذا روحیهٔ ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگانی، معمولاً از جمله موضوعاتی بوده که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده‌اند و نمود عینی این همبستگی، در انتخابات متجلی می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: مشارکت حداکثری در انتخابات و تجمیع آرا بر روی افراد شاخص، باعث می‌شود تا آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی کشور کاهش یابد؛ لذا حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باعث می‌شود تا قدرت بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها و همچنین حفظ امنیت و اقتدار ملی، افزایش یابد.

وی اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان می‌شود.

حجت‌‌الاسلام هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان زمینهٔ اضمحلالِ صهیونیست‌ها را، در نظام بین‌الملل فراهم کرده که محصول گفتمان انقلاب اسلامی در تبیین جنایات صهیونیست‌ها بر علیه مردم مظلوم غزه است. این دستاورد مهم، نتیجهٔ حضورِ فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در صحنه‌های مختلفِ انقلاب است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=30072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.