افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4
امام جمعه ماکو:

حضور مردم بن‌بست شکن و افق گشا است

  • کد خبر : 30173
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
حضور مردم بن‌بست شکن و افق گشا است
امام جمعه ماکو گفت: انتخابات، حماسهٔ حضور مردم است. معجزهٔ حضور مردم بن‌بست شکن و افق گشا است.

 به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به امام هادی و مکتب‌های لامی گفت: خداوند متعال، انبیای الهی و بعد از آنان، امامان را به‌عنوان حجت و راهنما به‌سوی مردم فرستاده تا آنان را به‌سوی حق‌تعالی، دعوت کنند؛ اما همواره گروهی بر اثر غفلت، جهل و عناد، از مسیر توحید منحرف شده، و در دام انسان‌های شیاد و منحرف افتاده‌اند.

 وی افزود: از جمله گروه‌های باطل و منحرفی که در دوران امامت امام هادی (ص) فعال بودند، گروه غُلات را باید نام برد که افکار و عقاید پوچ و منحط و بی‌اساسی داشتند و خود را شیعه وانمود می‏کردند. آنان درباره امام غُلّو نموده برای او مقام الوهیّت قائل می‏شدند؛ و گاهی نیز خود را به‌عنوان پیغمبر منصوب از طرف امام قلمداد می‏کردند، و معتقد بودند که هیچ‌کدام از فرائض اسلامی از قبیل زکات، حجّ، روزه و… واجب نیست! و بدین‌وسیله موجبات بدنامی شیعیان را در میان فرقه‏های دیگر فراهم می‏کردند. امام هادی از این گروه اظهار تبری نموده با آنان مبارزه می‏کرد و تلاش می‏نمود که با طرد آنان، اجازه ندهد لکه ننگی بر دامن تشیع بنشیند.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «در کنار ترویج و تبلیغ معارف اصیل دینی و اسلام ناب، باید با خرافات مبارزه کرد. کسانی دارند روزبه‌روز خرافات جدیدی را وارد جامعه ما می‌کنند. مبارزه با خرافات را باید جدی بگیرید، این روش علمای ما بوده است.

 وی با اشاره به اعتیاد جاهلیت مدرن تصریح کرد: آداب بد جاهلیت کهن عبارت از قتل، غارت، تجاوز، جنگ، جنایت، هرزگی، می‌گساری و تبعیض‌های ناروا است؛ اما از میان انبوه آداب رذیله و غیرانسانی جزیرهالعرب، شاخص‌ترین و شایع‌ترین مورد، مسئله زنده‌به‌گور کردن دختران است که سایر رذایل نیز تحت‌الشعاع آن قرار گرفته است. ازاین‌رو، هرگاه جاهلیت مطرح می‌شود، اولین چیزی که در ذهن نقش می‌بندد، همین مسئله است.

 امام‌جمعه ماکو با اشاره به برخی از ویژگی‌های جاهلیت جدید اظهار کرد: در جاهلیت جدید نیز همانند جاهلیت قدیم، بدعت‌های ناروا و خلاف فطرت فراوان وجود دارد. جنگ‌های پی‌درپی، نابرابری‌ها، تجاوز، مسابقات تسلیحاتی، آدم‌ربایی، آدم‌کشی و اعتیاد به مواد مخدر، از نمونه‌های آنهاست که برخی از آنها با برخی از بدعت‌های دوران جاهلیت قدیم، مشترک است. اما بدترین بدعت جاهلیت جدید که قابل‌قیاس با بدترین بدعت جاهلیت قدیم است و بلکه به‌مراتب خطرناک‌تر از آن است، بلای خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر است که از آن به «مرگ بی‌صدا» و در عرصه سیاسی – اجتماعی، به «جنگ بی‌مرز» یاد می‌شود.

 وی افزود: دلیل خطرناک‌تر بودن جاهلیت جدید روشن است؛ چراکه اگر بدعت تلخ جاهلیت کهن، زنده‌به‌گور کردن بود، بدعت تلخ‌تر جاهلیت کنونی، زنده به دود کردن است؛ با این تفاوت که در جاهلیت قدیم، فقط شخص زنده‌به‌گور می‌شد، اما در جاهلیت جدید شخص و شخصیت با هم به قربانگاه می‌روند و روشن است که مرگ شخصیتی دشوارتر است.

 خطیب نمازجمعه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی گفت: بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه شهید شد .

 وی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص شهید بهشتی اذعان کرد: حضرت امام فرمودند: «شهید بهشتی یک ملت بود، مظلوم زیست و مظلوم شهید شد.» یک ملت بود؛ چون به اندازهٔ یک ملت در پیروزی و تأسیس نظام اسلامی نقش داشت، وبا جهاد تبیین در مقابل حزب توده و منافقین کوردل و سایر گروه‌های معاند با نظام اسلامی ایستاد؛ یک ملت بود، چون توانست بعد از پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی، زیرساخت‌های قوه قضائیه را بعد از حکومت پهلوی، در راستای اجرای عدالت در جامعه اسلامی تغییر دهد؛ مظلوم زیست، چون مقام علمی، سیاسی، اجتماعی و توانمندی‌های او را احدی در دوران حیاتش جز حضرت امام نشناخت. نحوه شهادتش طوری بود که باید گفت: مظلومانه شهید شد.

 امام‌جمعه ماکو ادامه داد: این جملهٔ حضرت امام را باید در حق شهید جمهور، سید از شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی گفت. چون ایشان نیز مظلوم زیست و مظلومانه شهید شد؛ چون در دوران نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری، هرچند برخی از نامزدهای انتخاباتی به او تهمت زدند، باوجوداینکه پرونده آنها در دست او بود، و برخی از مشاورین ایشان به او پیشنهاد می‌دادند که اگر آن پرونده‌ها را رو کند، حتماً پیروز انتخابات خواهد بود؛ اما ایشان حاضر نشد این کار را انجام دهد، لذا هم نامزدهای انتخاباتی و هم هواداران خود را به تقوای الهی دعوت می‌کرد.

 با اشاره به خدمات شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: شهید رئیسی بعد از پیروزی در انتخابات نیز، در دوران ریاست‌جمهوری، شبانه‌روز تلاش کردند تا مشکلات اقتصادی، معیشتی، ملت ایران، اشتغال جوانان عزیز را رفع کنند؛ واحدهای تولیدی راکد را احیا کنند. سیدالشهدای خدمت برای رفع مشکلات مردم، حدود ۴۷ سفر استانی داشتند که در آخرین سفر استانی خود در استان آذربایجان شرقی، به همراه سایر شهدای خدمت، درحال‌خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از دیدارهای خود با اعضای هیئت دولت، ارتباط رودررو و نزدیک با مردم در سفرهای استانی را، از جمله محاسن دولت سیزدهم عنوان کردند.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به مأموریت اول رهبران الهی گفت: اول تیرماه، مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (رضوان‌الله علیه) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که به نام روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نیز نام‌گذاری شده است. تبلیغ دین، به معنای رساندن پیام‌های خداوند به بندگان الهی، در مرحله نخست بر عهده پیامبران و اوصیای الهی بوده، و در مراحل بعدی بر عهده عالمان دینی گذاشته شده است. این امر به‌اندازه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است که رسول مکرم اسلام (ص) برای هدایت امت، جان خود را به خطر می‌انداخت. به همین خاطر خداوند تبارک‌وتعالی، آیه‌ای به آن حضرت نازل کردند و آن آیه فرمودند: بیم آن می‌رود که تو به‌خاطر اینکه (مشرکین) ایمان نمی‌آورند، خودت را هلاک کنی.

 وی با اشاره به حماسه جمهور با بیان این مطلب که اول مشارکت بالا دوم انتخاب خوب باید در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد گفت: روز هشتم تیرماه ان‌شاءالله ملت ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حماسهٔ بزرگی را خلق خواهند کرد؛ بنابراین انتخابات، حماسهٔ حضور مردم است. معجزهٔ حضور مردم نیز بن‌بست شکن و افق گشا است.

 امام‌جمعه ماکو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب نیز، تحقق این حماسه را بارهاوبارها با دو شرط بیان کرده‌اند اول؛ مشارکت بالا دوم؛ انتخاب خوب؛ لذا تمام تلاش اهل سخن و رسانه و منبر باید متمرکز بر همین دو رکن اساسی باشد.

 وی افزود: از منظر مقام معظم رهبری، مشارکت بالا؛ نشانه استحکام نماز است، مشارکت بالا؛ اعتبار کشور را بالا می‌برد، به هر اندازه مشارکت مردم بیشتر شود، اقتدار نظام اسلامی تقویت خواهد شد.

 حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: ازجمله بزرگ‌ترین و مهم‌ترین محسنات انتخابات عبارت از این است که در مدیریت کشور تحول اساسی ایجاد می‌شود، مانع تعرض دشمن شده و توطئه‌های او را می‌کند و باعث قوی‌شدن ایران اسلامی می‌شود.

لازم به ذکر از قبل از خطبه‌های نمازجمعه صابر جعفری دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ماکو به مناسبت هفته قوه قضائیه به ارائه گزارش فعالیت پرداخت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=30173
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 208 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حضور مردم بن‌بست شکن و افق گشا است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.