افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 7 July , 2024
4

۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 30439
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۰۸
۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دولت سیزدهم
در دولت سیزدهم بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرزداران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو، حمایت و توجه به بخش خصوصی به‌عنوان نیروی محرک اقتصاد و پویایی جامعه محلی موجب آغاز عملیات اجرایی و همچنین بهره‌برداری از چندین پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گردیده است.

 اقامتگاه بوم‌گردی حاجی‌بابا در روستای باغچه جوق با حجم سرمایه‌گذاری ۴۷/۵ میلیارد ریال و اقامتگاه سنتی کوهستان در بافت قدیم ماکو با حجم سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد ریال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

 پیگیری، تصویب و پرداخت تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای هتل چهارستاره در حال ساخت نوقالا (با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال) و پیگیری و تصویب تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای هتل پنج‌ستاره در حال ساخت ماوی (با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال) از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری منطقه بود.

 عملیات اجرایی احداث مجموعه زیپ‌لاین و تفرجگاه روستای گردشگری کوسج با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال آغاز شده و عملیات اجرایی احداث مجموعه تفریحی، توریستی و ورزشی سام (تله‌کابین، پیست اسکی و هتل چهارستاره و …) در محور گردشگری قره خاچ با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در این منطقه در حال اجرا است.

 بهره‌برداری از فاز اول مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری ایرانیان پارک در محور گردشگری گجوت، شامل پیست کارتینگ رنتال و مجموعه رستوران با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال و حجم سرمایه‌گذاری کل پروژه در سه‌فاز ۱۷۶۰ میلیارد ریال از دیگر سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته گردشگری در منطقه آزاد ماکو بوده است.

 تصویب و تأمین ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ادامه روند عملیات اجرایی پروژه تفرجگاه و زیپ‌لاین در روستای کوسج با حجم سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیاردریالی از جمله پروژه‌های مهم گردشگری است.

 همچنین تهیه و تدوین ۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اجرای طرح توسعه اقامتگاه بوم‌گردی باباطاهر، تصویب و تأمین تسهیلات برای طرح توسعه اقامتگاه سنتی کوهستان به مبلغ ۸ میلیارد ریال و بهره‌برداری از هتل ۵ ستاره ماوی و بهره‌برداری از اقامتگاه بوم‌گردی ملک سلیمان همچنین انعقاد تفاهم‌نامه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری گردشگری منطقه با هلدینگ ماهان از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=30439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.