افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 7 July , 2024
6
امام‌جمعه شهرستان ماکو:

انتخابات باشکوه نمایش همبستگی ملی است

  • کد خبر : 30436
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
انتخابات باشکوه نمایش همبستگی ملی است
امام‌جمعه شهرستان ماکو گفت: انتخابات باشکوه نماد همبستگی ملی است که نقش مهمی در تقویت اقتدار و وحدت کشور دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرزداران در خصوص دور دوّم چهاردهمین دوره انتخاب ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بی‌تردید موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان که زمینهٔ اضمحلال صهیونیست‌ها را در نظام بین‌الملل فراهم کرده، محصول گفتمان انقلاب اسلامی در تبیین جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه است.

وی افزود: در سایه همین گفتمان، اکنون جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه عمقی استراتژیک دارد و بازیگر مهمی در تحولات منطقه و جهان به شمار می‌آید.

امام‌‎‌جمعه شهرستان ماکو تصریح کرد: این دستاورد مهم نتیجهٔ حضور فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در همهٔ صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از نظام و همچنین انتخاب مسئولانی است که دغدغهٔ انقلاب و اسلام را دارند و در برنامه‌هایشان به موضوعات کلان توجه می‌کنند؛ بنابراین مشارکت اندک در انتخابات، اردوگاه دشمن را برای تشدید فشارها و نتیجه‌بخش کردن تهدیدها ترغیب کرده و باعث یاس ملت‌هایی می‌شود که به مقابله با نظام سلطه پرداخته‌اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: حمایت رهبر انقلاب از دولت‌های برآمده از آرای مردمی فارغ از جناح‌بندی سیاسی آنها مؤید صیانت معظم له از انتخاب مردم است؛ موضوعی که همواره در بیاناتشان به آن اشاره شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تجربه انتخابات ریاست‌جمهوری در ادوار مختلف نشان می‌دهد هیچ عامل داخلی و خارجی نتوانسته بر عزم مردم برای تعیین سرنوشتشان فائق شود و مردم آگاه و فهیم ایران با مشارکت گسترده در انتخابات، مُهر حمایت از نظام را ثبت کرده و سوءمدیریت و ناکارآمدی برخی مسئولان و کارشکنی و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی برای یاس آفرینی در ملت را به‌پای نظام ننوشته‌اند.

وی با اشاره به برکات مشارکت حداکثری گفت: برکات مشارکت حداکثری در انتخابات قطعاً مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی است.

هاشمی تأکید کرد: اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست، برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

وی با بیان اینکه از برکات این مشارکت فوائد فراوانی نصیب همه مردم می‌شود، افزود: یکی از این فواید، تولید اقتدار ملی در نظام‌های مردم‌سالاری است که امور کشور با اتکا به آرای عمومی و از راه انتخابات معین می‌شود.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: در این نظام‌ها، مردم از پایه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی محسوب می‌شوند، در واقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی انتخابات، قدرت ملی تولید می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی‌اثر کردن تهدیدها افزایش داده، فرایند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می‌بخشد.

وی تقویت مقبولیت نظام در دنیای امروز را از دیگر فواید مشارکت حداکثری خوانده و اذعان کرد: درجهٔ مقبولیت یک نظام سیاسی را با تعداد انتخابات و میزان مشارکت مردم مورد سنجش قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام هاشمی دراین‌خصوص افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، نشان از میزان رضایتمندی آنها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است؛ لذا هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخابشان شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن در محیط داخلی و تأثیرگذاری در نظام بین‌الملل بیشتر می‌شود و امکان خنثی‌کردن تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان فراهم‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه بین ثبات سیاسی در کشور با امنیت و مشارکت حداکثری رابطه مستقیمی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از راهبردهای دشمنان در آستانهٔ انتخابات در دوره‌های مختلف، تلاش برای بی‌ثبات‌سازی سیاسی بوده است که دشمن با این راهبرد، امنیت و آرامش جامعه، مخدوش کردن اعتبار و اقتدار نظام در عرصه داخلی و خارجی را هدف گرفته است که این موضوع را می‌توان در اظهارات دشمنان به‌خصوص مقامات آمریکایی، محافل سیاسی و رسانه‌های غرب در آستانهٔ انتخاباتات بازخوانی کرد.

امام‌جمعه ماکو افزود: نمونه بارز چنین راهبردی را در فتنه سال ۸۸ مشاهده کرده و دیدیم که اثرات نامطلوب آن تا چه حد در وجهه کشورمان اثر داشت و هزینه‌های مادی و معنوی گزافی را به مردم تحمیل کرد.

وی افزایش همبستگی و وحدت ملی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را نمادی از همبستگی ملی اقشار مختلف خوانده خاطرنشانان کرد: هرچه ضریب همبستگی ملی در یک کشور بالاتر باشد، ظرفیت‌های ملی برای رشد و توسعه و بهره‌وری سوق پیدا کرده، آسیب‌ها و تهدیدها رنگ می‌بازد و مخاطرات امنیتی و اقتدار ملی کاهش می‌یابد یا از بین می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=30436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.