افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 8 September , 2024
4
امام جمعه ماکو:

در محرم استفاده از تمجیدهای بی‌معنا مضر است

  • کد خبر : 30713
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
در محرم استفاده از تمجیدهای بی‌معنا مضر است
امام‌جمعه ماکو گفت: در ماه محرم استفاده از مدح‌ها و تمجیدهای بی‌معنا مضر است و سطح معارف دینی ما را پایین می‌آورد چرا که معارف شیعه در اوج اعتلاست.

 به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به جایگاه مراسم عزاداری و آسیب‌های احتمالی آن گفت: عزاداری و برپایی مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولیای الهی امری است که ریشه در قرآن و سیره نبوی (ص) و سیره امامان (ع) دارد. این عزاداری‌ها مصداق مودت اهل‌بیت (ص)، مصداق تعظیم شعائر الهی و مصداق فریاد مظلوم علیه ظالم است. آنچه که بسی مایه تأسف است آن است که اخیراً در برخی از مجالس حتی از بُعد ملکوتی امامان و مناقب معنوی آنان گفته نمی‌شود و صرفاً سخن از توصیف چشم و ابروی اهل‌بیت است. همان که مورد نقد مقام معظم رهبری هم قرار گرفت

 وی افزود: چیز دیگری که بنده در بعضی از خوانندگان جلسات مداحی اطلاع پیدا کردم استفاده از مدح‌ها و تمجیدهای بی‌معناست که گاهی هم مضر است. فرض کنید راجع به حضرت ابوالفضل صحبت می‌شود بنا کنند از چشم و ابروی آن بزرگوار تعریف‌کردن مثلاً قربان چشمت بشوم، مگر چشم قشنگ در دنیا کم است؟ مگر ارزش ابوالفضل به چشم‌های قشنگش است؛ لذا اینها سطح معارف دینی ما را پایین می‌آورد. معارف شیعه در اوج اعتلاست و ارزش اباالفضل‌العباس به جهاد و فداکاری و اخلاص و معرفت او به امام‌زمانش است، به صبر و استقامت اوست، به آب نخوردن اوست در عین تشنگی و بر لب آب بدون این که شرعاً و عرفاً هیچ مانعی وجود داشته باشد.

 حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه ضمن اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان به وظایف و اختیارات شورای نگهبان پرداخته و گفت: نظارت بر قانون‌گذاری؛ تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از جملهٔ وظایف شورای نگهبان است. در بحث انتخابات این سؤال پیش می‌آید که چه ضرورتی وجود دارد که اجرای انتخابات نیاز به نظارت داشته باشد، به‌عبارت‌دیگر فلسفه نظارت بر انتخابات چیست؟ فلسفه نظارت بر انتخابات، پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و نیز جلوگیری از تخلفات و خطاهای برگزارکننده انتخابات و صیانت از آرای مردم است. هر جا که تخلّف، تقلّب و خطای مجری قانون، محتمل باشد، نظارت بر اجرا نیز موضوعیت پیدا می‌کند.

 وی تصریح کرد: نظارت در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده که در استان‌ها و شهرستان‌ها این وظیفه بر عهده هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان گذاشته شده است. مقام معظم رهبری نیز در مورد نقش تعیین‌کنندهٔ شورای نگهبان در انقلاب اسلامی فرمودند: اگر شورای نگهبان تضعیف بشود، مطمئناً ضربه جبران‏ناپذیری به انقلاب وارد خواهد شد.

 امام‌جمعه ماکو خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمن سعی می‌کند تا شورای نگهبان را تضعیف کند، به‌خاطر این است که می‌خواهد بدین‌طریق به پست‌های حساس نظام نفوذ کرده و بر پیکرهٔ نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، اما دیدبان انقلاب و ملت ایران اجازه این کار را به دشمن نخواهند داد.

 وی حفظ حقوق معلولین را از کرامت انسانی خوانده و اظهار کرد: باتوجه‌به کرامت انسانی، قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که افراد معلول را از نظر انسانی مساوی افراد عادی دانسته و در آیات مختلف، برای آنان، شأن انسانی قائل شده است. وقتی انسان کتاب‌های آسمانی به‌مانند انجیل و تورات بررسی می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که قرآن کریم نه‌تنها بر این نکته تأکید دارد که انسان‌ها باید با معلولین، رفتار احترام‌آمیز داشته باشند، بلکه کسانی که با قیافه عبوس و ترش‌رویی با معلولین برخورد می‌کنند، مورد عتاب خداوند قرار گرفته و توبیخ می‌شوند.

 حجت‌الاسلام هاشمی سازمان تأمین اجتماعی، بازوی تحقق عدالت اجتماعی در کشور خوانده و گفت: برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به‌صورت بیمه و غیره، از جملهٔ حقوق همگانی است؛ لذا دولت مکلف است طبق قوانین، خدمات و حمایت‌های مالی تأمین اجتماعی را، برای تک‌تک افراد کشور تأمین کند و اگر دولت بتواند به این تکلیف به طور کامل عمل کند، سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند، بازوی تحقق عدالت اجتماعی در کشور شود.

 وی با اشاره به چالش ایران با آمریکا بر سر حضور در مرزهای رژیم صهیونیستی اذعان کرد: روز بیست و دوم تیرماه مصادف با سالروز آغاز جنگ سی و سه‌روزه مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی است. فرهنگ مقاومت اسلامی در منطقه، الهام گرفته از فرهنگ بسیجی است و مقام معظم رهبری دراین‌خصوص در بیانیهٔ گام دوم انقلاب می‌فرمایند: اگر در اول انقلاب مشکل غرب با ایران در این بود که از نگذارد ایران اسلامی برای دفاع از کشور خود، ابتدائی‌ترین تسلیحات را خریداری کند. امروز مشکل غرب در این است که نگذارد سلاح‌های پیشرفتهٔ ایرانی به نیروهای مقاومت منتقل شود. اگر آن روز چالش ایران با آمریکا در این بود که سفارت رژیم صهیونیستی در تهران تعطیل شود؛ امروز چالش آمریکا در این است که ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی حضور پیدا کرده و از پرچم برافراشته حزب‌الله و مقاومت دفاع می‌کند.

 امام‌جمعه ماکو تأکید کرد: امروز قدرت منطقه‌ای و قدرت دفاعی ایران اسلامی به حدی رسیده است که دو نامزد ریاست‌جمهور آمریکا در خصوص طریقهٔ مقابله با ایران با همدیگر مناظره می‌کنند.

 وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: ملت ایران و مخصوصاً مردم بصیر و ولایت‌مدار شهرستان ماکو در هفتهٔ گذشته با حضور خود در پای صندوق‌های رأیِ چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، حماسهٔ دیگری را در تاریخ انقلاب خلق کرده و عظمت و بیداری و وحدت و همدلی خود را به رخ جهانیان کشیدند و حضور پرشور مردم فهیم، بافرهنگ و ولایت‌مدار شهرستان ماکو در این انتخابات، موجبِ یاس و ناامیدیِ دشمنان و بدخواهانِ نظامِ مقدسِ جمهوریِ اسلامی ایران گردید.

 حجت‌الاسلام هاشمی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور جدید و تقدیر و تشکر از فعالیت‌های پرشور جوانان در ستادهای انتخاباتی تصریح کرد: متأسفانه بعد از انتخابات، یک جریان فکری غلط در سلماس، با اهانت به مقدسات دین و پیامبران الهی، شیرینی حماسه حضور مردم را به کام آنان تلخ کرد؛ لذا از جناب آقای عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی می‌خواهیم که با محکومیت فرد مذکور به اشدّ مجازات، بعدازاین به چنین افرادی اجازه ندهند، تا به‌راحتی در بین مردم، چنین رفتارِ سخیفی را از خود نشان دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=30713
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 123 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای در محرم استفاده از تمجیدهای بی‌معنا مضر است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.