افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
3

آغاز عملیات احداث فاضلاب شهرک صنایع سبک

  • کد خبر : 31542
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
آغاز عملیات احداث فاضلاب شهرک صنایع سبک
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو: عملیات احداث فاضلاب شهرک صنایع سبک با ظرفیت ورودی روزانه ۲۰۰ مترمکعب در منطقه آزاد ماکو آغاز می‌شود.

 به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، علی داداش‌زاده معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو گفت: با احداث این تصفیه‌خانه هم در مصرف آب شهرک صنعتی، برای آبیاری فضای سبز شهرک صرفه‌جویی شده وهم پس از رهاسازی می‌توان از این پساب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی استفاده کرد.

وی افزود: این پروژه که مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی صنایع سبک منطقه آزاد ماکو است، روزانه ۲۰۰ مترمکعب ظرفیت ورودی دارد.

 داداش‌زاده اظهار کرد: بهره‌برداری کامل از این تصفیه‌خانه ۱۲ ماه پس از اتمام عملیات اجرایی است.

 معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به مشخصات اجرای این پروژه تصریح کرد: اجرای سازه فرایندی شامل مخزن متعادل‌سازی بی‌هوازی و هوازی در دو خط جریان که با استفاده از این مخزن می‌توان میزان جریان را متعادل‌سازی کرده و مشخصات فاضلاب را به تفکیک دانسته و به نرخ جریان نسبتاً ثابت رسید که این باعث می‌شود تا مشکلات بهره‌برداری ناشی از نوسانات نرخ جریان کاهش یابد.

 وی دو واحد مخزن ته‌نشینی ثانویه را از دیگر مشخصات اجرای این پروژه عنوان کرده و گفت: با اجرای مخزن ته‌نشینی ثانویه، فاضلاب وارد این مخزن شده و در آن ذرات معلق حاوی میکروب‌ها حذف می‌شوند.

 داداش‌زاده اضافه کرد: همچنین مخزن برگشت لجن و تخلیه لجن مازاد، احداث واحد کلرزنی، اجرای ایستگاه پمپاژ پساب، از جمله دیگر مشخصات اجرای این پروژه است.

 وی با اشاره به سایر مشخصات و تأسیسات موردنیاز را اجرای این پروژه گفت: احداث ساختمان تأسیسات جانبی بلوئر ترانس و دیزل، مخزن دپوی لجن، مخزن ذخیره و پمپاژ پساب نهایی، اجرای سوله تأسیسات صافی‌های شنی دستگاه‌های آبگیری لجن و اجرای مخزن بازیابی پلیمر، پایپینگ نصب تأسیسات و تجهیزات مکانیکال الکتریکال برق و ابزاردقیق و ساختمان‌های نگهبانی و اداری از جمله دیگر مشخصات اجرای این پروژه است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان خاطرنشان کرد: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی صنایع سبک منطقه آزاد ماکو با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار در تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=31542
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 39 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آغاز عملیات احداث فاضلاب شهرک صنایع سبک بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.