افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1
امام جمعه موقت شهرستان ماکو:

شهدای دفاع مقدس از جنس شهدای کربلا هستند

  • کد خبر : 31674
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۲۸
شهدای دفاع مقدس از جنس شهدای کربلا هستند

امام جمعه موقت ماکو گفت: شهدا دفاع مقدس از جنس امام حسین و شهدای کربلا و خانواده‌های آنها از جنس بازماندگان شهدای کربلا است.

  به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، حجت‌الاسلام غلامحسین صادقی امام‌جمعه موقت ماکو در مراسم یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد گفت: در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا بر علیه جمهوری اسلامی بود و شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شد.

وی افزود: هزاران شهید این جنگ از بین صدها هزار رزمنده و ایثارگر برگزیده و شهید شده‌اند که آنها مایه افتخار و شرف برای ما هستند.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: شهدا انسان‌ها تربیت کردند و کیمیا شدند؛ یعنی اینکه شهدای ۱۸ساله، ۱۶ساله، ۲۰ساله، ۲۵ساله در وصیت‌نامه خود حرف‌هایی نوشته‌اند که ۷۰ سال آموزش لازم است که به آن سطح برسیم؛ لذا این‌ها فقط از مدرسه و مکتب امام و قدرت ایمان نشئت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مکتب شهدا، مکتب ایثارگران، خانواده‌های شهدا، خانواده‌های ایثارگران، پدران و مادران شهدا که همه اسطوره‌های ما هستند باید برای تربیت نسل‌های آینده کشور به‌صورت دقیق حفظ شده و بچه‌های ما باید با آنها آشنا شوند و به نسل گذشته افتخار کنند.

امام‌جمعه موقت ماکو اظهار کرد: این همه رسانه‌ها مطالب منتشر می‌کنند که دهه ۶۰ یک دهه سوخته است درحالی‌که دهه شستی‌ها افرادی هستند که چشم‌باز کرده و ایثار، شهادت و جنگ را دیدند؛ لذا این‌ها نسل افتخار هستند، این‌ها درک‌کنندگان هستند، کسانی که پدران شهدا و مادران شهدا را دیدند و در تشییع عزیزانشان حضور پیدا کردند و از چشم آنها دیدند و درک کردند که چگونه شهید خود را تقدیم راه خدا می‌کردند.

وی با اشاره به اسطوره‌سازی کشورهای غربی گفت: در کشورهای خارجی قهرمان وجود ندارد و اسطوره ندارند؛ بلکه اسطوره پروری می‌کنند مثل افسانه جومونگ که افسانه است؛ اما برای ما افسانه نیست، اسطوره نیست، حقیقت است؛ خداوند به شهدا عزت و افتخار داده است که باید به نسل‌های آینده انتقال پیدا کنند.

حجت‌الاسلام صادقی شهدا را از جنس شهدای کربلا خوانده و اظهار کرد: شهدا از جنس امام حسین و شهدای کربلا و خانواده‌های آنها از جنس بازماندگان شهدای کربلا، محل شهادت آنها شعبه‌ای از کربلا، حماسه آنها مکتب و نمونه‌ای از کربلا، مزار شهدا شعبه‌ای از مزار شهدا کربلا است و مکان شهادت و محل دفن آنها مقدس است و ما به آنها متوسل می‌شویم چرا که یاد آنها شفا است.

وی تأکید کرد: اگر در این جنگ رسانه‌ای دیدید که دشمنان در تلاش هستند شهدا و ارزش‌های آنان را از بین ببرند، شک نکنید اینها همان دجال‌های زمانه‌ای هستند که در دانشگاه خود بر علیه امام حسین کتاب می‌نوشتند؛ لذا امروز مهم‌ترین وسیله ما در مقابله دجال زمان و مهم‌ترین وسیله برای سرکوب آنها شهدا هستند چرا که شهدا در مکتب امام حسین بهترین شاهدها هستند.

 لازم به ذکر است در این برنامه داوود ابراهیم‌زاده مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت به مدیحه‌سرایی پرداخت.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=31674

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.