افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2
امام جمعه ماکو:

 منطقه ماکو نمونه بارز اتحاد است

  • کد خبر : 31847
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۲۴
 منطقه ماکو نمونه بارز اتحاد است
امام‌جمعه ماکو: منطقه آزاد ماکو به سبب حضور قومیت‌های مختلف نمونه بارز اتحاد و همدلی در کشور است و عشایر نقش مهمی که در امنیت مرزها ایفا می‌کنند.

 به گزارش گروه اجتماعی فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ هیئت‌مدیره امور عشایر و سران برخی از قبایل شهرستان ماکو به مناسبت روز ملی روستا و عشایر با حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو دیدار کردند.

 در این دیدار حجت‌الاسلام هاشمی به مسئله فلسطین و لبنان اشاره کرده و دفاع مسلمانان از مردم مظلوم غزه را نشانه وحدت جامعه اسلامی خوانده و خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام راحل فرمودند؛ اگر همه مسلمانان متحد شده و هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می‌برد.

 همچنین وی به نقش وحدت بین مردم و اقوام برای تأمین امنیت جامعه پرداخته و گفت؛ اتحاد بین اقشار و اقوام مختلف در جامعه در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، مایه امنیت و آرامش در جامعه و به‌تبع آن تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و سبب می‌شود تا انسان بر بسیاری از مشکلات فائق آید.

 امام‌جمعه ماکو افزود: که یکی از مهم‌ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نعمت اتحاد و انسجام بین اقوام و آحاد مردم است که آن هم در سایه‌سار نعمت بزرگ ولایت است.

 وی منطقه آزاد ماکو را به سبب حضور قومیت‌های مختلف نمونه بارز اتحاد و همدلی در کشور خوانده و از عشایر به‌خاطر نقش مهمی که در امنیت مرزها داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

 حجت‌الاسلام هاشمی به با اشاره به فرموده‌های امام راحل گفت: امروز روستائیان و عشایر، غذای موردنیاز مردم را تأمین می‌کنند و حضرت امام در خصوص عشایر می‌فرماید: عشایر ذخایر انقلاب‌اند لذا مهم‌ترین خواستهٔ حضرت امام و مقام معظم رهبری از مسئولین، محرومیت‌زدایی از روستاهاست؛ به همین خاطر دولت محترم، اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی روستاها اختصاص داده است.

 وی به توجه ویژه مسئولین استان آذربایجان غربی به بحث عشایر و روستائیان تأکید کرده و آن را از جمله اهداف امام خمینی (ره) و الطاف و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم خواند.

 وی با اشاره به خدمات اخیر گازرسانی به منطقه بورالان گفت: گازرسانی به منطقه بورالان مصداق ویژه خدمت به عشایر و روستائیان حتی در دورترین نقاط کشور است.

 در پایان امام‌جمعه ماکو مطالبات و مشکلات عشایر را شنیده و طی تماس‌های جداگانه با نماینده مردم منطقه در مجلس و رئیس اداره آب مبنی بر مشکلات عشایر در زمینه آبرسانی به ۲۵ روستای طرح شهید لوندوش، رئیس اداره منابع طبیعی در بحث مشکلات اراضی آنان در برخی نقاط از شهرستان و همچنین رئیس اداره گاز نسبت به تسریع در امر گازرسانی به دلیل رسیدن فصل سرما در کمترین زمان ممکن در برخی از روستاهای فاقد گاز، پیگیر مسائل و مشکلات عشایر شدند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=31847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.