افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2
امام جمعه ماکو:

مؤمنین نسبت به یکدیگر ولایت دارند

  • کد خبر : 31870
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
مؤمنین نسبت به یکدیگر ولایت دارند
امام جمعه ماکو گفت: سیاست قرآن برای مسلمان‌ها این است که ملت‌های مسلمان، با یکدیگر همبستگی داشته باشند تا حکمت و عزّت خداوند پشتیبان آنها باشد.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به ظرفیت امت‌سازی خون شهید نصرالله گفت: اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه ولی‌امر مسلمین جهان از دنیای اسلام، تحقق واقعی امت اسلامی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران به مناسبت شهادت سیدالشهدا مقاومت، شهید سید حسن نصرالله گفت: در قرآن مسئلهٔ مهمِّ پیوستگی مؤمنین با یکدیگر مطرح شده است که در تعبیرات قرآنی به این پیوند، پیوستگی «ولایت» گفته می‌شود.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: پیوستگی ولایت یعنی مؤمنین نسبت به یکدیگر ولایت دارند؛ لذا ذات اقدس الهی نتیجه این ولایت و همبستگی را، رحمت الهی معرفی کرده و می‌فرماید: اگر مسلمانان با یکدیگر پیوند و ارتباط و همکاری و همدلی داشته باشند، رحمت خداوند شامل حال آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، سیاست قرآن برای مسلمان‌ها این است که ملت‌های مسلمان، با یکدیگر همبستگی داشته باشند تا حکمت و عزّت خداوند پشتیبان آنها باشد و در اثر آن بر همه موانع غلبه پیدا کنند و بر تمامی دشمنان پیروز شوند؛ این امر نیز در واقع همان منطق قرآن و سیاست قرآن است.

حجت‌الاسلام هاشمی نقطه مقابل سیاست قرآن را سیاست تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام عنوان کرده و افزود: ملت‌ها باید بیدار باشند، و وقتی دیدند دشمن سراغ یک ملّت دیگر رفته، خود را با آن ملّت مظلوم و زیر ستم شریک بدانند، به او کمک کنند، با او همکاری کنند تا دشمن آنجا موفّق نشود که اگر دشمن آنجا موفّق بشود، می‌آید سراغ نقطهٔ بعدی.

وی ادامه داد: ما مسلمان‌ها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کرده‌ایم، نتایجش را هم دیده‌ایم؛ امروز دیگر نباید غفلت کنیم؛ باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند دفاع و عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در تمامی کشورهای اسلامی و ملت‌های اسلامی محکم ببندیم.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی شهید سید حسن نصرالله در حیات دنیایی‌اش گفت: مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی شهید سید حسن نصرالله در حیات دنیایی‌اش این بود که در مسیر این مبارزه ناامید و پریشان نشوید؛ در حقانیت و پیروزی این مسیر تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقام معظم رهبری در فرازی از پیام خود به مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان فرمودند: سید مقاومت یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت؛ لذا نقش سید مقاومت در ساختار حزب‌الله لبنان مکتب محور بود، نه شخص محور.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: امروز هیچ مسلمانی نباید در مقابل نسل‌کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی که در غزه و فلسطین و لبنان و یمن انجام می‌دهد، بی‌تفاوت باشد. امروز هرکس به هر اندازه که قدرت و توان دارد، باید به آنها کمک کند. این در واقع، خواسته سید حسن نصرالله و مقام معظم رهبری است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=31870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.