افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0
امام‌جمعه ماکو:

روز صادرات فرصتی برای جهش تولید است

  • کد خبر : 32019
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
روز صادرات فرصتی برای جهش تولید است
امام‌جمعه ماکو گفت: وقتی یک روز از روزهای سال به نام روز صادرات تعیین می‌شود، این امر باعث می‌شود تا فرهنگ صادرات در میان توده مردم ترویج یابد.

 به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه گفت: حجاب دختر مسلمان مانع پیشرفت علمی او نیست.

 وی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س)، بعد از یک سال هجرت امام رضا به خراسان، وقتی نامهٔ برادر را می‌بیند، بی‌صبرانه رحل سفر را آماده کرده و با رعایت حجاب و عفاف به همراه برادران و برادرزادگان سوار بر کجاوه شده و به‌طرف ایران حرکت می‌کند. آمدن آن حضرت در کجاوه به همراه برادران و برادرزادگان بیانگر عفت و عصمت و حیای حضرت فاطمه معصومه (س) است طور یکه در روایتی نقل است که لقب معصومه (س) از ناحیهٔ امام هشتم (ع) به خواهر مکرمه خویش عطا شده است.

 امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند هرکسی معصومه را در قم زیارت کند، همانند کسی است که مرا زیارت کرده باشد بنابراین، همین روایت برای اثبات فضایل و جایگاه برجستهٔ شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) کافی است. حضرت معصومه این حجاب و عفاف و عصمت و حیاء را از مادر خود حضرت زهرا (ص) به ارث برده است.

 وی با اشاره به ورزش همگانی و قهرمانی در آیات، روایات و سیره عملی اهل‌بیت گفت: باتوجه‌به آیات وحیانی قرآن کریم و احادیث و سیره عملی ائمه اطهار ورزش برای دو امر مهم انجام می‌پذیرد: یکی ورزش همگانی برای تقویت بدن جهت انجام عبادت که پیامبر اسلام دراین‌خصوص می‌فرماید پروردگار بر تو حقی دارد، و بدنت بر تو حقی دارد، و خانواده‌ات نیز بر تو حقی دارد. البته امیرمؤمنان علی (ص) در فرازی از دعای کمیل در پیشگاه پروردگار عالمیان دعا می‌کند و از خداوند می‌خواهد تا قدرت و توانایی جسمی او را زیاد کند تا آن حضرت به‌خوبی بتواند در مقابل خداوند تبارک‌وتعالی عبادت کند.

 حجت‌الاسلام هاشمی کفت: دومین امر مهم در ورزش، ورزش قهرمانی در مقابل دشمن است که قرآن کریم می‌فرماید: در مقابل دشمن قدرت و توانایی خودتان را زیاد کنید تا دشمن نتواند به شما قصد سوء داشته باشد؛ در برابر آنها (دشمنان) آن چه توانایی دارید از نیرو آماده سازید.

 وی تأکید کرد: از دیدگاه قرآن انسان این قدرت و توانایی را باید در مقابل دشمن و برای دفاع از مظلوم استفاده کند؛ لذا ورزشکاران عزیز باید این قدرت و توانایی خودشان را در میادین بین‌المللی به رخ دشمنان اسلام بکشند.

 امام‌جمعه ماکو روز صادرات را فرصتی برای جهش صادرات و جهش تولید عنوان کرده و گفت: وقتی یک روز از روزهای سال به نام روز صادرات تعیین می‌شود، این امر باعث می‌شود تا فرهنگ صادرات در میان توده مردم ترویج یابد، از طرف دیگر وقتی در چنین روزی، از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی تقدیر می‌شود. این امر فرصتی ایجاد می‌کند تا برای رسیدن به اهداف والای جهش صادرات و جهش تولید، تبادل افکار گردد، و برای شناخت تنگناهای صادرات و برون‌رفت از آن، راهکارهای خوبی اتخاذ گردد.

 وی خاطرنشان کرد: روز ملی صادرات می‌بایست یک فرصت ارزشمندی تلقی شود تا مباحث مربوط به صادرات برای بار دیگر موردتوجه مسئولان و دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه منطقه آزاد ماکو ازیک‌طرف، در دروازه اروپا قرار گرفته، و از طرف دیگر قوانین حاکم بر مناطق آزاد در خصوص معافیت مالیاتی، می‌تواند به‌عنوان بهترین فرصت برای تحقق شعار سال قرار گیرد. البته در صورتی واحدهای تولیدی در منطقه می‌توانند موفق باشند که روابط بین‌الملل منطقه آزاد بتواند، زمینه را برای بازاریابی کالاهای تولیدی در منطقه، فراهم نماید. البته این امر هم در صورتی تحقق خواهد یافت که بخشی از دیپلماسی روابط بین‌الملل منطقه آزاد، اقتصادمحور و صادرات محور باشد. دراین‌خصوص بازگشایی بازارچه مرزی ساری سو می‌تواند بهترین فرصت را برای صادرات کالاهای تولیدی منطقه آزاد فراهم نماید.

 وی آمار و اطلاعات را پیش‌نیاز اصلی توسعه همه‌جانبه و متوازن خوانده و گفت: در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز اول آبان‌ماه به نام سالروز آمار و برنامه‌ریزی نام‌گذاری شده لذا آمار و اطلاعات، پیش‌نیاز تمامی تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است؛ بنابراین مسئولین عزیز برای اینکه بتوانند در تمامی بخش‌ها رشد مستمر داشته و در برنامه‌های توسعه محور، به اهداف خود برسند؛ نیازمند آمار دقیق، به‌موقع و قابل‌اتکا هستند.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مشروع مردم غزه از خاک خود در قبال پرهیزانه صهیونیستی، در قالب طوفان الاقصی می‌فرماید: هم در احکام دفاعی اسلام، هم در قانون اساسی خودمان، حتی در قوانین بین‌المللی، این مطلب جزو مسلمان است که هر ملّتی حق دارد از خاک خود، از خانهٔ خود، از کشور خود، از منافع خود در مقابل متجاوز دفاع کند.

 وی افزود: آن کسانی هم که به ملّت فلسطین کمک می‌کنند، وظیفهٔ خودشان را انجام می‌دهند؛ بنابراین هیچ‌کسی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق ندارد به ملّت لبنان، به حزب‌الله لبنان اعتراض کند که چرا شما از غزّه، از قیام مردم فلسطین حمایت کردید؛ وظیفه آنها است، و باید حمایت می‌کردند. این امر هم حکم اسلامی است، هم قانون عقلی است، هم منطق بین‌المللی و جهانی است. فلسطینی‌ها از خاک خودشان دارند دفاع می‌کنند؛ لذا دفاع آنها مشروع است، کمک به آنها هم مشروع است.

 امام‌جمعه ماکو در پایان گفت: رژیم صهیونیستی نیز هرچقدر در غزه و فلسطین و لبنان، نسل‌کشی و کودک کشی می‌کند، پایان عمر خود را به جلو می‌اندازد. به امید آن روز که رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار حذف شود.

لازم به ذکر است بین الصلاتین از سهند نجفی نایب‌قهرمان کیک بوکس آسیا و ابوالفضل منصوری نایب‌قهرمان موی تای جهان تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=32019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.