افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0
امام جمعه ماکو مطرح کرد:

بازارچه ساری‌سو بهترین فرصتِ تحقق شعار سال

  • کد خبر : 32044
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۳۰
بازارچه ساری‌سو بهترین فرصتِ تحقق شعار سال
امام‌جمعه ماکو: بازگشایی بازارچه مرزی ساری سو می‌تواند فرصتی برای صادرات کالاهای تولیدی منطقه آزاد و بهترین فرصت برای تحقق شعار سال باشد.

 حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص اهمیت ترویج صادرات با اشاره به شعار سال گفت: روز صادرات فرصتی برای جهش صادرات و جهش تولید است؛ لذا وقتی یک روز از روزهای سال به نام روز صادرات تعیین می‌شود، این امر باعث می‌شود تا فرهنگ صادرات در میان توده مردم ترویج یابد.

 وی افزود: از طرف دیگر وقتی در چنین روزی، از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی تقدیر می‌شود. این امر فرصتی ایجاد می‌کند تا برای رسیدن به اهداف والای جهش صادرات و جهش تولید، تبادل افکار گردد، و برای شناخت تنگناهای صادرات و برون‌رفت از آن، راهکارهای خوبی اتخاذ گردد.

 امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: تلاش بازرگانانی که در امر صادرات اهتمام می‌ورزند و ماحصل تلاش خود را به بازارهای جهانی عرضه داشته، و سهم جمهوری اسلامی ایران را، در عرصه رقابت اقتصادی افزایش می‌دهند، قابل‌تقدیر است البته روز ملی صادرات می‌بایست یک فرصت ارزشمندی تلقی شود تا مباحث مربوط به صادرات برای بار دیگر موردتوجه مسئولان و دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

 وی با اشاره به عوامل تحقق شعار سال در منطقه گفت: منطقه آزاد ماکو ازیک‌طرف، در دروازه اروپا قرار گرفته، و از طرف دیگر قوانین حاکم بر مناطق آزاد در خصوص معافیت مالیاتی، می‌تواند به‌عنوان بهترین فرصت برای تحقق شعار سال قرار گیرد. البته در صورتی واحدهای تولیدی در منطقه می‌توانند موفق باشند که روابط بین‌الملل منطقه آزاد بتواند، زمینه را برای بازاریابی کالاهای تولیدی در منطقه، فراهم نماید.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت بازگشایی بازارچه ساری سو گفت: بازاریابی کالاهای تولیدی در منطقه در صورتی تحقق خواهد یافت که بخشی از دیپلماسی روابط بین‌الملل منطقه آزاد، اقتصادمحور و صادرات محور باشد؛ لذا دراین‌خصوص بازگشایی بازارچه مرزی ساری سو می‌تواند بهترین فرصت را برای صادرات کالاهای تولیدی منطقه آزاد فراهم نماید.

 وی با اشاره به روایتی از امیر المومنین (ع) گفت: امیرمؤمنان علی (ع) می‌فرماید: به کارهای تجاری بپردازید که آن شما را از مال دیگران بی‌نیاز می‌کند. خداوند عزوجلّ صاحب حرفه درستکار را دوست دارد.

 امام‌جمعه ماکو آمار و اطلاعات را پیش‌نیاز اصلی توسعه همه‌جانبه و متوازن خوانده و افزود: آمار و اطلاعات، پیش‌نیاز تمامی تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است؛ بنابراین مسئولین عزیز برای اینکه بتوانند در تمامی بخش‌ها رشد مستمر داشته و در برنامه‌های توسعه محور، به اهداف خود برسند؛ نیازمند آمار دقیق، به‌موقع و قابل‌اتکا هستند.

 وی اظهار کرد: آمار و اطلاعات، برنامه‌ریزی و مدیریت، سه حلقه از حلقه‌های توسعه محسوب می‌شوند، و به‌روز بودن اطلاعات در عصر حاضر، به‌عنوان شاخص‌ترین اصل در برنامه‌ریزی، برای رسیدنِ به توسعه در سطوح مختلف است.

 حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: به‌عبارت‌دیگر توسعه بدون برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی بدون آمار و اطلاعات محقق نمی‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در بحث برنامه‌ریزی از اهمیت خاصی برخوردار است، عبارت از رعایت عدالت در تخصیص اعتبار به بخش‌های مختلف است. چون توزیع منظّم، عادلانه و حساب‌شده اعتبارات، مایه امنیّت و صفا و مانع پیداشدن اختلاف است؛ لذا عدالت در توزیع منابع در بخش‌های مختلف عمران، تولیدی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی، اجتماعی و فرهنگی توسط مدیران، در جامعه فساد ایجاد نمی‌کند.

 امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه اگر اعتبارات در بخش‌های مختلف عادلانه توزیع نشود، نسبت به آن بخش که در حق آن ظلم شده، فساد ایجاد خواهد کرد اظهار کرد: البته این را هم باید بدانیم که عدالت واقعی در سایه قانون و رهبر الهی اتفاق خواهد افتاد به‌طوری‌که خداوند در قرآن می‌فرماید: همانا ما پیامبرانمان را با معجزات و دلایل آشکار فرستادیم و همراه آنان کتاب آسمانی و وسیله سنجش فرو فرستادیم تا مردم به دادگری برخیزند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=32044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.