افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
23

نشست هم اندیشی اساتید ، روحانیون شیعه و اهل تسنن شهرستان ماکو

  • کد خبر : 1272
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
نشست هم اندیشی اساتید ، روحانیون شیعه و اهل تسنن شهرستان ماکو

نشست هم اندیشی اساتید ، روحانیون شیعه و اهل تسنن شهرستان ماکو با محوریت بررسی مسائل فرهنگی در سپاه شهرستان ماکو با حضور نخبگان ، اساتید و طلاب شیعه و سنی تشکیل شد.

به گزارش مرزداران؛ نشست هم اندیشی اساتید ، روحانیون شیعه و اهل تسنن شهرستان ماکو در مورخه 96/5/16 در سپاه پاسداران ماکو برگزار شد .

در این مراسم سرهنگ باقرلو فرمانده سپاه پاسداران ماکو ضمن خیر مقدم گویی گفت: در جامعه ما تهدیدات فرهنگی،سیاسی و اقتصادی زیادی وجود دارد که نیاز به فعالیت زیاد دارد  که حضرت آقا فرمودند :حرکت فرهنگی  سالم روند سیاست سالم را تبیین میکند .

وی افزود :شما روحانیون باید در قبال سیاست های غربی برنامه های قرآن را نشر دهید .

وی تاکید کرد :مسائل تربیتی حساس است و بت زور و عناد و سلاح نمیشود آن را کنترل کرد و باید مسیر و خط مشی  را مانند ائمه نشد داد و اجازه داد مردم خود مسیر درست را انتخاب کنند .

وی تصریح کرد : مساجد به عنوان تکیه گاه و سنگر اسلام و قرآن در اختیار شما می باشد لذا باید روحیات مردم در هر زمینه و منطقه شناخته شود و هر فرد باید آسیب منطقه خود را بداند .

وی در پایان گفت : شما ها صاحب تریبون هستید و ارزشمند ترین تریبون آن است که رسمی نباشد و این مورد پذیرش مردم است لذا ما در جامعه به هدایت و ارشاد نیاز داریم فلذا ما منشور را ترسیم میکنیم و انتخاب را بر عهده جوان بگذاریم.

سیاست ما تعالی جامعه اسلامی ،اولویت ما تربیت و هدف ما ساختن افراد متقی و با تقوا برای اداره امور جهان است .

در ادامه اعضای این جلسه نقطه نظرات خود را ارائه کردند که به تعدادی از آنها اشاره میشود :

 

سپس جعفر صادق صادقی رئیس حوزه علمیه ماکو در خصوص مسائل بیکاری و طلاق مطالب مبسوطی ارائه نمود .

 

در ادامه ماموستا جاسمی امام جماعت اهل تسنن گفت: یکی از حلقه های نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با آحاد مردم سپاه پاسداران میباشد لذا تعیین کننده محوریت نظام جمهوری اسلامی زیر پرچم نظام و قدم های عملی که با خلوص نیت برداشته میشود سپاه پاسداران میباشد.

وی افزود: در 5 مورد ما میتوانیم تهدیدات موجود را یه فرصت تبدیل کنیم:

1-دین گریزی : که در جامعه وجود دارد و میبینیم در منطقه ما نیز جوانان از لحاظ دین گریزی افول عجیبی کرده اند لذا ما باید به جوانان راه نشان دهیم

2 – مقابله با جریانات تفرقه انگیز مانند : پانکردیسم ، پانعربیسم ،پانترکیسم و چه فرقه های دیگر که در تلاش برای از هم پاشیدن شیرازه امت اسلامی هستند .

3 – در جامعه دشمنان میگویند برای نابود کردن فرهنگ ایران باید مادر ها را در خانواده نشانه بگیریم لذا ما نباید بر روی نارسایی ها و بی بندو باری ها چشم خود را ببندیم چرا که سیب پوسیده در ظرف میوه همه میوه ها را خراب میکند مثل جوانی که بی بندو بار هست و باعث ترویج بی بندو باری و فحشا در بین جوانان میشود

4-قاچاق: که به عنوان تهدید امنیتی و بنیان افکن مدیریت کرد لذا آن چیزی که میطلبد راه کار و اشتغال است پیامبر اکرم در این مورد فرموده اند : فقر و کفر با هم ارتباط دارند .انسانی که فقیر از است باعث عوامل کفر و بی بند و باری است.

5 – مساله فرهنگ :همه موارد شامل میشود لذا فرهنگ شاهراه تمام کل بشریت است که ما  باید جمع های اینچنین برای برنامه ریزی فرهنگ داشته باشیم .

 

در ادامه حسین قویدل مسوول کانون بسیج اساتید گفت : امروز با یک جنگ تمام عیار فرهنگی روبرو هستیم و باید مثل جنگ کلاسیک با ابزار خود دشمنان به مقابله با آنها بپردازیم.

وی افزود : اصلی ترین وظیفه روشنگری در بین جوانان و آحاد جامعه است ؛ با تشکیل کارگروه ها و با برنامه ریزی های مستمر و دقیق نسبت به آگاه نمودن جوانان ،خانواده ها ، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه آنها را در مقابل توطئه های دشمن به بصیرت لازم برسانیم  .

وی تصریح کرد: امروزه دشمنان با راه اندازی  شبکه های شیعه و سنی به اختلاف افکنی بیت قومیت های کشور و تغییر طرز فکر آنها میپردازند و باید ثمرات عظیم وحدت در جامعه را به سمع و نظر مردم جامعه خود برسانیم.

 

در ادامه حجت الاسلام قاسم اسماعیل زاده امام جمعه موقت شهرستان ماکو در ارتباط با برنامه های فرهنگ و لزوم رعایت اصل وحدت بین شیعه و سنی مطالب مبسوطی  ارائه نمود.

 

سپس حجت الاسلام رستم پور نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت ماکو در خصوص مشکلات عشایر مطالبی ارائه نموده و گفت : اقدامات عملی در مورد مسائل اجتماعی ، زندگی شخصی مسئولین و ساده زیستی آنها تبلیغات عملی مهم است که تاثیر گزاری بیشتری دارد.

 

سپس حجت الاسلام موسوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت باید آسیب شناسی فرهنگی داشته باشیم که باید از 3 مکان شروع شود : مساجد، مدارس ، دانشگاه ها

وی در خصوص آسیب شناسی مساجد گفت : میگویند فقط روحانیون سخنرانی کنند این درست نیست مگر سخنان یک روحانی چند مخاطب می باشد ؟ که  ممکن است از روحانیون و هیات امنا شروع شود که با یک عمل اشتباه این عزیزان جوانان از مسجد رانده شوند آیا در بین هیات امناهای مساجد یک استاد دانشگاه  داریم ؟خیر

لذا در دانشگاه ها یا مدارس باید سخنران های توانا به جوانان صحبت کرده و در بین آنها روشنگری کند  لذا گاها مشاهده میشود که سخنان یک سخنران تبدیل به مطالب سیاسی شده است که باید به این امر توجه شود .

 

در ادامه خانم حسین نژاد گفت : من به روستاهای  مختلف و ییلاق ها رفته ام و با خانواده های عشایر دیدار داشته ام . خانواده ای که در یک چادر زندگی میکند نه برق نه آب نه گاز هیچ کدام را ندارد  اما فقط 3 بشقاب ماهواره بزرگ جلدی چادر نصب شده است که باعث تغییر طرز فکر این عشایر میشود که زنان عشایر خودشان را مقایسه میکنند با زنان ماهواره ای که آنان در آن امکانات و اینان هیچ ندارند من خود را جای آنها میگذارم که بدلیل کمبود یا باید انتقام بگیرم یا خودم را با آنها وفق دهم.

 

در پایان این برنامه فرمانده سپاه پاسداران  شهرستان ماکو ضمن جمع بندی این نظرات و دیدگاه ها گفت:در هفته بسیج در هر مدرسه 15 دقیقه با دانش آموزان در مورد بسیج و فرهنگ بسیجی صحبت خواهد شد که در این برنامه از معلمان داوطلب استفاده خواهیم کرد .

وی افزود : پرونده های طلاق شناسایی شود تا از آنها استفاده کرده و برای حل اختلاف و ریشکن کردن  عوامل طلاق تلاش کنیم.

وی تصریح کرد : طلاب و عشایر محترم هر برنامه فرهنگی که در ذهن دارند چند روز قبل اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای اجرا آن  برنامه فرهنگی انجام گیرد .

لازم به ذکر می باشد در پایان از اساتید و روحانیون شیعه و سنی با ادای لوح و هدیه تقدیر به عمل امد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=1272
  • ارسال توسط :
  • 1330 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نشست هم اندیشی اساتید ، روحانیون شیعه و اهل تسنن شهرستان ماکو بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.