افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
24

دشمن می خواهد با فشار اقتصادی حضور مردم را در پای صندوقهای رأی کم رنگ کند

  • کد خبر : 13037
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
دشمن می خواهد با فشار اقتصادی حضور مردم را در پای صندوقهای رأی کم رنگ کند

امام جمعه ماکو گفت : دشمن می خواهد با فشار اقتصادی حضور مردم را در پای صندوقهای رأی کم رنگ کند ؛ اما استکبار جهانی باید بداند که ملت ایران آن درخت بیدی نیست که با این بادها بلرزد. به کوری چشم دشمنان، انشاء الله ملت ایران با حضور خود در پای صندوقهای رأی حماسه‌ی دیگری را در تاریخ انقلاب خلق خواهد کرد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به کمال معرفت ام البنین به مقام اهل بیت علیهم السلام گفت  :امیر مؤمنان علی بن ابیطالب علیه السلام در قسمتی از وصیّت خود به فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام می‌فرماید: پسرم! همانا تو را به ترس از خدا سفارش می‏کنم که پیوسته در فرمان او باشی، و دلت را با یاد خدا زنده کنی، و به ریسمان او چنگ زنی.

وی افزود : سیزدهم جمادی الثانی مصادف است با سالروز وفات حضرت ام البنین والده‌ی مکرمه‌ی حضرت ابوالفضل العباس که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است. در تکریم مادر و همسر و خانواده‌ی شهید همین بس که پیامبر اکرم (ص) فرمودند که خداوند عز و جل می‌فرماید: «من سرپرست بازماندگان شهیدم، هر کس آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده است و هر کس آنها را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است.»

وی  با اشاره به راهپیمایی22 بهمن گفت : بیست و دوم بهمن ماه از ایام الله است ﴿إنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأنْفُسِهِمْ﴾؛ «خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه خود آنان سرنوشت خویش را تغییر دهند.»-(الرعد: 11) از جمله‌ی مهم‌ترین عواملی که موجب پیروزی انقلاب و تداوم آن گردید، حضور آگاهانه‌ی مردم در زیر سایه‌ی رهبری در صحنه‌های مختلف انقلاب بود. وقتی یک ملت اراده می‌کند تا خود را از زیر سلطه‌ی ظلم و جور خارج کند و سرنوشت خویش را تغییر دهد، خداوند تبارک و تعالی نیز امدادهای غیبی خود را به سراغ آنها می‌فرستد، و پیروزی را نصیب آنان می‌گرداند. البته قرآن کریم، ایامی که دست قدرت خدا در آنها نمایان است، به عنوان ایام الله از آنها یاد می‌کند می‌کند. لذا حضرت امام رضوان الله تعالی علیه نیز از 22 بهمن ماه که روز پیروزی ملت ایران بر استبداد داخلی و استکبار جهانی است، به عنوان یوم الله یاد می‌کند.

وی تصریح داشت : البته خداوند تبارک و تعالی، یک نمونه از ایام الله را در قرآن کریم بیان کرده و در آیه‌ی شریفه می‌فرماید: ﴿وَ إذْ قالَ مُوسی‏ لِقَوْمِهِ اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللهِ عَلَیْکُمْ إذْ أنْجاکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ﴾؛ «و (به خاطر بیاور) هنگامی را که موسی به قومش گفت: نعمت خدا را بر خود به یاد داشته باشید، زمانى که شما را از (چنگال) آل فرعون رهایی بخشید!»-(ابراهیم: 6)وقتی بنی اسرائیل به دستور حضرت موسی از شهر خارج می‌شوند، فرعونیان خبردار می‌شوند و آنان را دنبال می‌کنند، تا به رود نیل می‌رسند، به موسی عرض می‌کنند: یا موسی! الان فرعونیان ما را می‌گیرند و از بین می‌برند.حضرت موسی می‌فرماید: ﴿کَلاَّ إنَّ مَعی‏ رَبِّی سَیَهْدِینِ﴾؛ «چنین نیست! یقیناً پروردگارم با من است، بزودی مرا هدایت خواهد کرد!»-(الشعراء: 62)لذا حضرت امام در خصوص پیروزی انقلاب می‌فرماید: «دست یاری خدا انقلاب را پیروز کرد.»

امام جمعه ماکو خاطر نشان ساخت : مقام معظم رهبری از ایام تشییع جنازه‌ی سردار شهید سلیمانی نیز به عنوان ایام الله یاد کردند و فرمودند: این دست قدرت خدا بود که بخاطر اخلاص ایشان، مردم را به صحنه آورد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه خون سردار سلیمانی برکات زیادی داشت گفت : از جمله‌ی برکات خون شهید سلیمانی این بود، فتنه‌ای که استکبار جهانی در لبنان و عراق و ایران طراحی کرده بود و می‌خواست جبهه‌ی مقاومت را در مقابل هم قرار دهد؛ شهادت مالک اشتر علی زمان، تمامی توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد. اتحاد و انسجاد خاصی نه تنها در جبهه مقاومت، بلکه در جهان اسلام ایجاد نموده و انقلاب اسلامی ایران را برای سالیان سال بیمه کرد. حضور مردم در ایام تشییع جنازه سردار رشید اسلام به دنیا ثابت کرد که ملت ایران هنوز بر روی آرمانهای مقدس حضرت امام و انقلاب ایستاده‌اند؛ لذا حضور مردم در راهپیمائی 22 بهمن ماه امسال دیدنی خواهد بود. این حضور، دوستان انقلاب را خوشحال و دشمنان انقلاب را مأیوس خواهد کرد.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم بر پای صندوقهای رای گفت : اگر امروز دشمن فشار اقتصادی بیشتری را به ملت ایران تحمیل می‌کند، بخاطر این است که حضور مردم را در پای صندوقهای رأی کم رنگ کند. اما استکبار جهانی باید بداند که ملت ایران آن درخت بیدی نیست که با این بادها بلرزد. به کوری چشم دشمنان، انشاء الله ملت ایران با حضور خود در پای صندوقهای رأی حماسه‌ی دیگری را در تاریخ انقلاب خلق خواهد کرد. اما مردم عزیز باید بدانند که این حضور نیز باید حضوری آگاهانه و با بصیرت باشد. باید شاخصه‌ها و ویژگی‌های یک نماینده‌ی اصلح را در نظر بگیرند ، و خصوصیات هر نامزدی که با آن ویژگیها مطابقت کند، به او رأی دهند.

 

وی با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص انتخاب اصلح گفت : حضرت امام در معرفی ملاکهای نماینده اصلح برای مجلس شورای اسلامی صریحا می‌فرمایند: «مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید» مهمترین ویژگیهای شهید مدرس از منظر امام راحل (ره):

1) صداقت و صراحت در صیانت از مصالح کشور.

۲) بصیرت و بینش سیاسی.

3) استعمارستیزی و دغدغه‌مندی دراستقلال و پیشرفت و اعتلای کشور.

۴) شجاعت در مبارزه سیاسی و بی‌تأثیری تهدیدها در شخصیت او.

۵) ساده‌زیستی، وارستگی از دنیا و بی‌تأثیری تطمیع در شخصیت او.

۶) مردمی بودن و روحیه خدمت به خلق.

 

لازم به ذکر می باشد میز خدمت بهداری و بسیج جامعه پزشکی با عنوان طرح شهید رهنمون به ارائه خدمات رایگان پرداختند و قبل خبه های نماز جمعه دکتر صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو به ارائه گزارش فعالیت و علائم و توضیحات در خصوص ویروس کرونا پرداخت

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=13037
  • ارسال توسط :
  • 1272 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دشمن می خواهد با فشار اقتصادی حضور مردم را در پای صندوقهای رأی کم رنگ کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.