افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
22

کنگره بزرگداشت 12000 هزار شهید آذربایجان غربی در واحد بین المللی ماکو برگزار خواهد شد

  • کد خبر : 966
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
کنگره بزرگداشت 12000 هزار شهید آذربایجان غربی در واحد بین المللی ماکو برگزار خواهد شد

جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت 12000 هزار شهید آذربایجان غربی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو برگزار گردید .

به گزارش مرزدان ؛ جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت 12000 هزار شهید آذربایجان غربی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو با حضور رئیس دانشگاه به عنوان رئیس کنگره و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه به عنوان دبیر برگزاری کنگره ، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ،مسئول بسیج اساتید ماکو و معاونین و سایر مدیران در اتاق رئیس دانشگاه برگزار گردید.
دکترسیف الدین آب برین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو و رئیس کنگره بزرگداشت 12000 شهید استان آذربایجان غربی در واحد بین المللی ماکو، در ابتدای جلسه اظهار داشت : برگزاری کنگره بزرگداشت 12000 شهید استان ، یادآوری از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و حمایت وپشتیبانی ماندگار ملت مقاوم ایران در هشت سال جنگ نابرابر است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ملت ایران در جنگ تحمیلی اظهار کرد:  ملت ما در طول دوران دفاع مقدس با اتکا به خداوند متعال، اطاعت از ولایت و حفظ وحدت و حضور درصحنه توانست در مقابل حجم گسترده ای از دشمنان که از صدام و عراق حمایت می کردند بایستد و اجازه ندهند وجبی از خاک مقدس میهن در اشغال متجاوزان بماند
آب برین خاطر نشان کرد: رزمندگان و شهدای اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از میهن اسلامی دفاع کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون زحمات این قشر ایثارگر است و قدرت دفاعی ایران بیمه خون شهدا و حماسه رزمندگان اسلام در طول هشت سال رشادت و دلاوری است. دفاع جانانه و مبتنی بر تفکر اسلامی و انقلابی ملت قهرمان ایران در دفاع مقدس نه تنها دستاوردی برای رژیم بعثی و حامیان او نداشت بلکه از این مرز و بوم کشوری مقتدر ساخت که به عنوان کانون صدور انقلاب و بیداری اسلامی در جهان مطرح شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو تاکید کرد : رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در حساس ترین دوران تاریخ با قامتی بر بلندای ابدیت، گام های استواری در راه حقیقت خواهی گذاشتند.تلاش های ایثارگران سبب شد تا آرمان حقیقت خواهی و عدالت خواهی تبلور پیدا کند. خانواده های معظم شهدا و ایثارگران زینب گونه در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کردند تا بتوانند مقاومت را به صورت زنده به نمایش بگذارند
وی برگزاری کنگره 12000 شهدای استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو را فرصت مناسب برای پاسداشت ارزش های خون شهدا و تکریم خانواده های معظم شهدا و انتقال آن به نسل جوان بخصوص قشر فرهیخته و دانشجو دانست.

رئیس کنگره بزرگداشت 12000 شهدای استان آذربایجان غربی در واحد بین المللی ماکو ،اظهار کرد « اگر امروز در سطح جهان کشور مان حرفی برای گفتن دارد در سایه رشادت های دلاوران ایران اسلامی و شهدا و ایثارگران است.امروز جوانان ما تشنه آگاهی از آرمان های دلاوران دفاع مقدس اند و باید با برنامه ریزی مناسب در جهت انتقال این ارزش ها به جوانان تلاش کنیم. ایران اسلامی به مدت هشت سال از حیثیت، ناموس، دین و انقلاب دفاع کرد و چنین دفاعی مقدس است. همه مسئولان و ملت مدیون ایثار و فداکاری حماسه آفرینان دفاع مقدس و صبر وپایداری خانواده های معظم شهدا هستند بنابراین، یاد شهدا باید همواره در جامعه زنده باشد زیرا راه شهیدان راه رسیدن به آرمانهای اسلامی، عزت و عدالت برای ملت ایران است»

رئیس واحد بین المللی ماکو با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره بزرگداشت 12000هزار شهدای استان آذربایجان غربی در واحد بین المللی ماکو ،اظهار کرد : ایمان، عزم راسخ الهی، کار برای خدا و احساس سربازی دین خدا ابزارهای اقتدار و عزت کنونی ملت ماست و حفظ ارزشها برای ملت ما یک اصل مبنایی است. زنده نگه داشتن حرکت تاریخی و حماسی عشق آموختگان مکتب سرخ حسینی و فرزندان شجاع و غیور امام خمینی (ره) و استقامت و پایداری اعجازآمیز آنان، بر تمام فعالان عرصه فرهنگ این مرز و بوم واجب و امری الزام آور است. باید حمایت های لازم از خدمتگذارانی که در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا فعالیت می کنند، صورت گیرد.
آب برین با اشاره به نکات اشتراک بین احزاب و گروههای سیاسی در جامعه از جمله حضور حداکثری در انتخابات ، راهپیمایی ها که نوعی اعتبار بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد:شهدای انقلاب اسلامی منتصب به هیچ جناح و حزبی نیست و همه اقشار جامعه ایران باید برای بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان کوشش کنند .
در این جلسه هریک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری بهتر کنگره برزگداشت 12000 شهید استان آذربایجان غربی در واحد بین المللی ماکو بیان کردند.

دفاع از پایان نامه های دانشجویی با موضوع شهدا استان ، تدوین تاریخچه  و خاطرات شهدای استان، گفتمان سازی خاطره شهدا،تهیه مستند از شهدای استان ،دعوت از اصحاب رسانه و مدیران کانال ها و سایت های خبری برای پوشش مراسم ، مشارکت اساتید معارف اسلامی ،تاریخ نویسی شفاهی ، طرح های تحقیقاتی ، نگارش کتاب ، دعوت  و تکریم خانواده های معظم شهدای شهرستان و دانشگاه  و… از مهمترین مصوبات این جلسه بود .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=966
  • ارسال توسط :
  • 1131 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کنگره بزرگداشت 12000 هزار شهید آذربایجان غربی در واحد بین المللی ماکو برگزار خواهد شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.