افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
17
مربی عقیدتی سیاسی و استاد دانشگاه های شهرستان خوی :

شهید مطهری در جهاد تبیین پیشرو بود

  • کد خبر : 17868
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
شهید مطهری در جهاد تبیین پیشرو بود
مربی عقیدتی سیاسی و استاد دانشگاه های شهرستان خوی گفت : وقتی روز شهادت استاد مطهری را روز معلم نامگذاری می کنند یعنی من و شما باید عقیده مطهری را برای خود الگو قرار دهیم .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مطهری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران در شهرستان ماکو برگزار گردید .

در این مراسم  ابتدا حجت الاسلام کاظم عبدالی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن عرض خیر مقدم در خصوص ابعاد شخصیتی شهید مطهری مطالبی ایراد نمود .

در ادامه این برنامه دکتر ولی نوروزی مربی عقیدتی سیاسی و استاد دانشگاه های شهرستان خوی ، گفت : علم به خودی خود نور است فارغ از آنکه انسان مدرک بگیرد دارای مسئولیت شود و پشت میز بنشیند یا نه،  که آیه قرآن نیز به این موضوع تاکید دارد

وی افزود: نام معلم یک مقام بالا دارد و معلمی شغل نیست معلمی اشتعال است نه اشتغال ، پروردگار اولین معلم می باشد.

وی با بیان اینکه فضیلت جلسه علمی بالاتر از شب قدر است ، گفت : بالاترین عبادت جلسه علمی است و شب قدر و مقام معلم آنقدر بالا می باشد که تمام ذرات ، آب ها ، دریا ها او را تسبیح می کنند البته معلمی که مردم را به خیر دعوت کند .

وی تاکید داشت : همه علوم به ذاته علم نیست بلکه فضیلت است لذا موشک سازی ، هوافضا ، فیزیک ، هسته ای همه فضیلت میباشند .

دکتر نوروزی با بیان اینکه فقط سه علم وجود دارد ، افزود :  آیت المحکمه (علم کلام ، علم اعتقادات) ، سنت قائمه(علم فقه که حکم حلال و حرام در آن است) و فریضه العادله( یعنی علم اخلاق )علوم اصلی می باشند.

وی با اشاره به داستانی در خصوص نقش معلم در تربیت انسان ها گفت : محمد بن عبدالله ابن زیاد اموی معروف به عمربن عبدالعزیز هنگام خلافت خود ۹۹ سال پس از پیامبر گفت حدیث گفتن بر بالای منبر آزاد و سب علی علیه السلام بالای منبر ممنوع  و فدک به امام باقر(ع) بر خواهد گشت مردم این علت فرمان را پیگیر شدند چرا که وی از اولاد بنی امیه بود  علت این فرمان او این بوده است دریافتندکه او معلم خوبی داشته است .

دکتر ولی نوروزی گفت : این ایام برای معلمان و آموزش و پرورش هفته معلم و برای سپاه هفته عقیدتی سیاسی می باشد یعنی باید هم عقیده محکم شود و هم سیاست قوی واصولی باشد .

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت : سند ۲۰۳۰ در زمان دولت آقای روحانی بودکه آقای اسحاق جهانگیری دستور اجرای آن را امضا نمود و در سال ۱۴۰۰ بودجه برای آن تصویب گردیده بود یعنی اینکه باید به بچه های ما در سن چهار سالگی مسائل جنسی آموزش داده شود ،حسین فهمیده ،شهید باکری و شهید سلیمانی ها از کتاب ها حذف شوند ؛ اکنون بماند که این جریان از کجا تغذیه می شد .

دکتر نوروزی اظهار داشت : شهید مطهری یک بسته کامل بود و برای تمام مسائل روز از آثار  متعددی از ایشان به جای مانده است مثلاً برای عرفان شرح حافظ را نوشته است و وقتی حجاب زنان مورد حمله قرار گفت کتاب مسئله حجاب را نوشت و همینطور آثار دیگر .

وی خاطرنشان ساخت : وقتی روز شهادت استاد مطهری را روز معلم نامگذاری می کنند یعنی من و شما باید عقیده مطهری را برای خود الگو قرار دهیم لذا شهید مطهری در جهاد تبیین پیشرو بود ؛جهاد تبیین یعنی باید ما سنی واقعی با سنی و وهابی را و شیعه واقعی با شیعه انگلیسی را تشخیص دهیم و به افرادی که تشخیص نمی دهند و بصیرت افزایی کنیم .

وی با اشاره به مسئله برجام گفت : باید امروز عقیده برای ولایت مطلقه فقیه واقعی باشد نه اینکه  وقتی سخن می گوییم در ابتدا و وسط و آخرسخنان نام رهبر را بیاوریم و بعد در عمل مخالف ایشان عمل کنیم در جریان برجام که رهبر فرمود اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد طرف بیاید و با لباس پیامبر سخن رهبری را مسخره کرده و بگوید بعضی ها احساس می‌کنند که منقل گذاشته و برجام را آتش خواهند زد .

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی استاد مطهری گفت : استاد مطهری در مقابل اسلام خمود ، اسلام جهل، التقاطی ،آغشته به سکولاریسم ایستاد و راه راست را برای اهداف خود انتخاب نمود لذا امام صادق (ع)می فرمایند به شرق بروید یا به غرب بروید دین آن است معصومین مطرح می کنند بغیر از آن می‌شود وهابی و اینگونه می شود که در عربستان بوسیدن دست حاکم آمریکا آزاد و بوسیدن قبور ائمه ممنوع می گردد این یعنی اینکه راه را درست نرفته اند .

وی در پایان در توصیه به مسئولین با بیان اینکه استاد مطهری فقیه متفکری نترس بود ،گفت: اگر بعضی از افراد در ماه محرم گریه میکنند و عزاداری می کنند تا گناهان شان بخشیده شود این آدرس غلطی است پس هدف از ماه محرم تعمیر اعتقادات شور و شعور حسینی و تبیین نهضت امام حسین است لذا امروزه همه مسئولین اگر جهادی عمل نکنند موفق نخواهند شد و باید توجه داشت امروز رسالت اصلی جهاد تبیین است

در پایان این برنامه از مربیان ، رابطین ، هادیان ، مدرسین و فعالین عقیدتی و سیاسی تجلیل به عمل آمد .

شایان ذکر میباشد در محل برگزاری مراسم نمایشگاه کتاب آثار استاد مطهری نیز دایر بود .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17868
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 4575 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شهید مطهری در جهاد تبیین پیشرو بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.