افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 4 May , 2024
6
فرماندار ماکو خبر داد:

آنتن دهی تلفن ایرانی در خاک ترکیه

  • کد خبر : 27010
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۱۴
آنتن دهی تلفن ایرانی در خاک ترکیه
فرماندار ماکو گفت: با نصب دکل جدید در گمرک بازرگان، تا عمق ۵۰ کیلومتری ترکیه و شهر دغوبایزید تلفن همراه ایرانی تحت پوشش ارتباطی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، عدم آنتن‌دهی شبکه‌های تلفن همراه در گمرک بازرگان و ارسال پیامک رومینگ بین‌المللی در نزدیکی گمرک و در داخل شهر مرزی بازرگان، مشکلاتی را برای رانندگان ترانزیت، مسافران و تُجّاری که در نزدیکی گمرک مشغول تجارت هستند از جمله عدم اطلاع از قیمت ارز، مشکلات ثبت کالای ترخیص شده و عدم ارتباط با آشنایان برای درخواست کمک در صورت بروز مشکل، ایجاد می‌کند.

نادر کاظمی فرماندار شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران دراین‌خصوص گفت: با نصب دکل مخابراتی جدید ارتباطات تلفن همراه در نقطه صفر مرزی بازرگان تقویت می‌شود.

وی افزود: این دکل مخابراتی علاوه بر شهر مرزی بازرگان، محدوده شهر ماکو و تا قسمتی از جاده روستای کشمش تپه به بخش آواجیق را که از مطالبات اعضای شورای آواجیق بود نیز مورد پوشش قرار می‌دهد.

 

کاظمی با اشاره به محدوده پوشش این دکل مخابراتی در خاک کشور ترکیه تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی این دکل مخابراتی علاوه بر تقویت شبکه‌های تلفن همراه در مرز، مسافران و رانندگان ترانزیت کشورمان می‌توانند تا عمق ۵۰ کیلومتری ترکیه و شهر دغوبایزید از پوشش ارتباطی این دکل بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اعتبار تخصیص‌یافته این طرح گفت: اعتبار تخصیص‌داده‌شده به این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با شروع به کار این دکل مشکلات مخابراتی تلفن همراه در گمرک و مرز بازرگان به‌کلی رفع شده و شهروندان ایرانی می‌توانند تا اولین شهر مرزی ترکیه از پوشش این دکل مخابراتی بهره‌مند شوند.

کاظمی در پایان بر لزوم ارتقای سیستم‌های مخابراتی، رفع نقاط کور و پوشش حداکثری آنتن‌دهی تلفن همراه در جاده‌های ارتباطی و مناطق روستایی، افزایش سرعت و پوشش اینترنت همراه و ADSL در مناطق شهری و روستایی تأکید و اظهار داشت: باتوجه‌به شرایط خاص، مرزی بودن شهرستان ماکو و مطالبات متعدد مردم ضروری است امکانات و تجهیزات مخابراتی در این منطقه بیش‌ازپیش توسعه یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27010
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 210 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آنتن دهی تلفن ایرانی در خاک ترکیه بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.