افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
27

چشم انداز منطقه آزاد ماکو توسعه پایدار مبتنی بر فناوری میباشد

  • کد خبر : 5570
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰:۰۸
چشم انداز منطقه آزاد ماکو توسعه پایدار مبتنی بر فناوری میباشد

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو گفت :باید با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد از بخش خصوصی و عمومی استفاده کنیم و تسهیل کنیم تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی بتوانند به راحتی در اینجا سرمایه گذاری کنند .

به گزارش مزداران؛ نشست خبری با غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو به مناسبت روز خبرنگار با حضور 60 خبرنگار استان در ساختمان شماره یک منطقه آزاد ماکو برگزار شد .

سلیمانی منطقه ازاد ماکو را از مناطق جوان کشور عنوان کرده و گفت :چشم انداز منطقه آزاد ماکو توسعه پایدار مبتنی بر فناوری میباشد لذا برنامه ریزی منطقه ای و بخشی در دستور کار سازمان قرار دارد به گونه ای که نسخه ها باید بعد منطقه ای داشته باشد.

وی افزود : از برنامه های دیگر منطقه ازاد مسئله توسعه هوشمند می باشد نه به منظور فنس کشی منطقه لذا منطقه آزاد که دروازه ورود به اروپا است باید شهر بازرگان مدرنیته توسعه پیدا کند به طوری که اگه کامیونی که از اینجا عبور میکند برای استراحت و سکونت در اینجا اسکان پیدا کند به صورتی که خدمات هوشمند به وی ارائه شود.

 

وی تصریح داشت : منطقه باید سبز پیشرفت پیدا کند .

وی در خصوص بحران دریاچه ارومیه گفت ؛ چکار کردیم که رضائیه قدیم الان دست و پا میزنیم دریاچه ارومیه رو حفظ کنیم؟ لذا امروز باید کاری کنیم تا تالاب های اینجا از بین نرود زیرا طوری که پیش میرود سرنوشت تالاب های اینجا خیلی بدتر از دریاچه ارومیه خواهد بود .

وی در خصوص سرمایه گذاری گفت : باید با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد از بخش خصوصی و عمومی استفاده کنیم و تسهیل کنیم تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی بتوانند به راحتی در اینجا سرمایه گذاری کنند

اولین اقدام این بوده که فرایند سرمایه گذاری تسهیل شود .

وی در خصوص محور گردشگری گفت:

محتوای خوبی در بحث گردشگری شکل گرفت به خصوص در مبحث بوم گردی که اخیرا در ماکو برگزار شد.

وی در خصوص اقداماتی که از طرف سازمان انجام شده گفت: یکی از اقداماتی که به دلیل همسایگی ماکو با اروپا داریم این است که طی مذاکراتی که با پلیس بین المللی صورت گرفته هر خارجی که وارد ماکو شود در ویزا و پاسپورت وی اسم ایران نخورد تا بعدا در تجارت با آمریکا یا رفت و آمد به کشور آمریکا به مشکل نخورد و به راحتی باعث جذب سرمایه گزار و تاجر خارجی شود .

 

وی خاطر نشان ساخت: در آمد سازمان به مراتب کاهش پیدا کرده است و60 کیلومتر آزاد راه در حال تکمیل است لذا باید توجه داشت که حمل و نقل ترکیبی یکی از الزامات در مناطق آزاد است .

 

وی از مذاکرات با سفارت چین خبر داد و گفت: با سفارت چین جلسات متفاوت داشتیم و در خصوص راه آهن با آنها مذاکره کرده ایم که انشاءالله در آینده ای نزدیک خبر های خوبی خواهیم شنید .

در ادامه این برنامه خبرنگاران سوالات خود را از مدیر عامل سازمان منطقه ازاد پرسیدند .

در پایان از تمامی خبرنگاران حاضر در جلسه تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=5570
  • ارسال توسط :
  • 1178 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای چشم انداز منطقه آزاد ماکو توسعه پایدار مبتنی بر فناوری میباشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.