افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
27

مشکلات پزشکی و درمانی در شهرستان ماکو

  • کد خبر : 7386
  • ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
مشکلات پزشکی و درمانی در شهرستان ماکو

شهروند ماکویی گفت : چرا مسئولین جوابگوی مشکلات مردم در خصوص مسائل در مانی نیستند ؟وضعیت نابسامان پزشکی و درمانی ماکو تا کجا ادامه خواهد داشت ؟؟؟

به گزارش مرزداران ؛ یک شهروند ماکو در گفتگو با خبرنگار مرزداران به تحلیل وضعیت پزشکی و درمانی شهرستان ماکو پرداخت

وی خطاب به مسئولین گفت : وکیل محترم ملت شریف منطقه در مجلس و مسئولین فهیم و دلسوز لطفا پاسخگو باشند که آیا یک بیمارستان جوابگوی مردم شهر ماکو و اعزامی های از شهرهای همجوار می باشد؟

آیا شهر ماکو از نظر فروریت های پزشکی و اورژانسی با شهرهای همسطح قابل قیاس است؟

سطح کیفی ببمارستان فجر ماکو از لحاظ آماری در چه رتبه ای قرار دارد؟

آیا یک پزشک ارتوپدی برای منطقه کافی می باشد؟

آیا تعداد پزشکان متخصص شبکه بهداشت ماکو نسبت به تعداد جمعیت تکمیل است؟

وقت ویزیت برای هر بیمار در قانون برابر با چند دقیقه می باشد؟

یک پزشک عمومی برای هر شیفت کاری درمانگاه عمومی بیمارستان کافی می باشد؟

وی افزود : عدم وجود تجهیزات پزشکی (  ام_آر_آی و سی_تی_اسکن ) در ماکو علاوه بر هزینه های گزاف, آزار و اذیت باعث به خطر افتادن جان معراجعه کنندگان می شود.

علیپور تصریح داشت : با توجه به اینکه منطقه ازاد ماکو دروازه ورود به اروپا و به عنوان ویترین نطام جمهوری اسلامی ایران میباشد سطح فوریت های پزشکی و اورژانسی آن نسبت به شهرهای هم سطح پایین می باشد لذا شما توجه داشته باشید صف های انتظار در کلینیک قدس مثل پزشک ارتوپدی بسیار بلند است ایا فقط یک پزشک ارتوپدی کفایت منطقه را میکند .

وی خاطر نشان ساخت : وقت ویزیت برای هر بیمار مگر چند دقیقه میباشد که یک دکتر نیم ساعت به بالا با مریض خود گپ میزند و مابقی مریضان در صف انتظار می مانند چرا مسئولین توجهی به این امر ندارند ؟

وی با اشاره به امار  فوتی و مصدوم استان گفت :  طبق آمار و ارقام 405 نفر مرحوم و 115 نفر مصدوم در جاده های برون شهری استان آذربایجان وجود دارد ؛ چند نفر از قربانیان تصادفات جاده ای به شهرستان های چهارگانه ( #ماکو , #پلدشت , # شوط و چالدران ) اختصاص دارد که ضعف و نبود تجهیزات پزشکی موجب این چنین مصیبت هایی شده است؟جمعیت های شهرستان های چهارگانه از نظر آماری ماکو با 94751  نفر جمعیت ، پلدشت  با 42170  نفر جمعیت ، شوط  با 55683 نفر جمعیت ، چالدران با 45060  نفر جمعیت  و در کل 237664  نفر آیا برای این تعداد جمعیت نمی بایست تا الان تجهیزات پزشکی کافى میسر میشد؟

وی در پایان گفت : عدم توجه مسئولین به این سوالات باعث پایین امدن خدمات درمانی و پزشکی در این شهرستان شده است چرا که بیشتر مسئولین برای معالجه و به تبریز یا ارومیه مراجعه میکنند و از وضعیت پزشکی و درمانی شهرستان اطلاعی ندارند اگر اطلاع داشتند یک دکتر به خود اجازه نمیداد در اعتراض یک مریض که چرا تایم ویزیت شما بالاست و چرا با مریضان گپ میزنید ؟ بگوید : اگر ناراضی به این امر هستید به دکتر دیگری مراجعه کنید .

 

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7386
  • ارسال توسط :
  • 1419 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشکلات پزشکی و درمانی در شهرستان ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.