افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
21

مهمترین عامل پیروزی انقلاب وجود یک رهبر دینی بود

  • کد خبر : 7744
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
مهمترین عامل پیروزی انقلاب وجود یک رهبر دینی بود

امام جمعه ماکو گفت :در بسیاری از کشورها ما عملا دیدیم ، و لو مردم در مقابل استکبار و استبداد قیام کردند ، اما نبود یک رهبر دینی باعث شد تا انقلاب آنها از ناحیه‌ی استکبار جهانی به انحراف کشیده شود.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره سیره تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها در رفتار و اخلاق عملی گفت :

خداوند در قران میفرماید ای کسانی که ایمان آورده‌‏اید اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید ، برای شما وسیله‌‏ای برای جدایی حق از باطل قرار می‌‏دهد (و روشن‏ بینی خاصی که در پرتو آن حق را از باطل خواهید شناخت) ، و گناهان شما را می‌پوشاند ، و شما را می‌‏آمرزد ، و خداوند فضل و بخشش عظیم دارد پس کودک از زمانی که متولد می‌شود ، روح او به مانند یک لوح سفیدی است که آماده‌ی پذیرش هر نقش در او وجود دارد .

وی ادامه داد : اولین نقاشی که شخصیت کودک را جزء به جزء ترسیم می‌کند ، مادر است . آن چیزی که بر وجود انسان از کودکی نقش می‌بندد ، در مراحل بعدی زندگی او آثار مهمی از خود برجای می‌گذارد .

هاشمی با اشاره به روایتی گفت : اولین مکان مقدسی که انسان در ابتدای تولد در آن پرورش روحی و جسمی می‌یابد ، محیط خانه و خانواده است ، و یقینا سرنوشت هر انسانی ریشه در روحیات و خصلتهای کسانی دارد که در دوران طفولیت و خردسالی ، نزدیکترین انسانها به او بوده‌اند . نقش سازنده پدر و مادر و بویژه مادر ، در تعیین سرنوشت فرزندان ، بسیار قابل توجه است چون کودکان بخاطر علاقه و پیوندی که با اولیای خود دارند ، آنها را نمونه و سرمشق خود قرار می‌دهند و می‌کوشند رفتارشان را با افعال آنها انطباق دهند.

 

وی افزود : دین مبین اسلام ، شخصیت آینده‌ی کودک را مرهون تربیت و پرورش و مراقبت پدر و مادر می‌داند . لذا رسول مکرم اسلام (ص) می فرمایند : فرزندان خود را تربیت کنید ، چون در برابر آنان مسؤولیت بزرگی دارید .»

وی تصریح داشت : روش تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه (س) بهترین شیوه و تجربه برای ساختن نسلی پاک و سعادتمند است چرا که حضرت زهرا (س) با عمل به آنچه می‌فرمود ، فرزندانش را با اخلاق و رفتار اسلامی آشنا می‌ساخت ، بطوری که امام حسن (ع) می‌فرماید : مادرم ، فاطمه (س) را دیدم که شب جمعه در محراب خویش به عبادت ایستاده بود و پیوسته در رکوع و سجود بود تا این که سپیده صبح بردمید و از او می‌شنیدم که برای مردان و زنان مؤمن دعا می کرد و نامشان را بر زبان جاری می‌ساخت و برای ایشان بسیار دعا می‌کرد ، ولی برای خودش هیچ دعا نمی‌کرد ، من به او عرض کردم : ای مادر چرا همان گونه که برای دیگران دعا می‌کنی برای خود دعا نمی کنی ؟ فرمودند : «ای پسرکم ! نخست باید همسایگان را دریافت ، آنگاه به خانه پرداخت .»

امام جمعه ماکو با اشاره به  نقش رهبری در پیروزی انقلاب گفت :یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب وجود معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی است. هر چند نقشی که اتحاد و انسجام و همدلی مردم در پیروزی انقلاب ایفا نمود ، نباید فراموش کنیم ، اما اگر وجود یک رهبر دینی به مانند حضرت امام نبود ، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید . شما ببینید وقتی حضرت امام در روز دوازدهم بهمن ماه سال 57 به ایران اسلامی قدم می‌گذارند ، فقط چند روز بعد از آن انقلاب به پیروزی می‌رسد.

 

وی با اشاره به انقلاب ناکام کشور های دیگر گفت : در بسیاری از کشورها ما عملا دیدیم ، و لو مردم در مقابل استکبار و استبداد قیام کردند ، اما نبود یک رهبر دینی باعث شد تا انقلاب آنها از ناحیه‌ی استکبار جهانی به انحراف کشیده شود لذا حضرت امام فرمودند : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد . در طول انقلاب چه در زمان حضرت امام و چه در دوران مقام معظم رهبری ، فتنه‌های زیادی در جهت براندازای نظام اسلامی توسط استکبار جهانی طراحی شد و در این مملکت به دست پیاده نظامان دشمن به اجرا گذاشته شد ، اما با تیزبینی و رهنمودهای رهبری در هر دو دوره ، و با حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب ، تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.

حجت السلام هاشمی در پایان با اشاره به اقدامات ائمه جمعه در خصوص الحاق و یا عدم الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو گفت : در بحث الحاق و یا عدم الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو باید به خدمتتان عرض کنم که این موضوع در منطقه کم کم به یک بحران اجتماعی تبدیل می‌شد . در حالی که در آستان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ، از هر زمان بیشتر ما نیازمند به آرامش ، اتحاد و وحدت همدلی هستیم . لذا ائمه جمعه برای اینکه مردم منطقه را به آرامش دعوت کنند ، این موضوع را با همراهی بعضی از شوراهای اسلامی شهر ماکو ، شوط و پلدشت ، از طریق مجاری قانونی پیگیری کردند و در این خصوص ائمه جمعه به همراه برخی از شوراهای اسلامی در تهران با مسئولین مختلف کشوری دیدار کردیم و صدای شما مردم عزیز را هم به صورت کتبی و هم بصورت شفاهی به گوش آن عزیزان رساندیم.

وی تاکید داشت : بنده از تریبون نماز جمعه از تمامی عزیزانی که در فضای مجازی فعالیت دارند ، بخاطر گزارش لحظه به لحظه‌ی این سفر تقدیر و تشکر را دارم ، به تمامی این عزیزان عرض می‌کنم دیگر بیش از این افکار مردم عزیز را مشوش نفرمایند ، چون ما در این برهه از زمان بیش از گذشته نیازمند آرامش ، اتحاد ، وحدت و همدلی داریم ، تا در سایه‌ی این آرامش بتوانیم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7744
  • ارسال توسط :
  • 676 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مهمترین عامل پیروزی انقلاب وجود یک رهبر دینی بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.