افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
22

دعوت به حوزه های علمیه از جمله وظایف عموم مردم می باشد

  • کد خبر : 8594
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
دعوت به حوزه های علمیه از جمله وظایف عموم مردم می باشد

امام جمعه ماکو گفت : دعوت به حوزه های علمیه بر همه وظیفه می باشد مخصوصاً در این برهه از زمان که دشمن سعی بر وارد کردن هجمه بر حوزه‌های علمیه دارد و این امر باعث شده است که رغبت جوانان برای شرکت در مدارس علوم دینی ضعیف شود .

به گزارش مرزداران ؛ جلسه هماهنگی جذب مطلوب طلاب به حوزه های علمیه با حضور مسئولین شهرستانی در دفتر امام جمعه ماکو برگزار شد .
در این جلسه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری ، هفته منابع طبیعی و هفته امور تربیتی از حضور عزیزان تقدیر و تشکر کرد .

وی در ادامه سخنان خود گفت : در بحث تبلیغ دین الهی وقتی رسائل عملی را بررسی می‌کنیم ، شرکت در دروس حوزه های علمیه و تعلیم و تعلم علوم دینی از جمله واجبات کفایی است .

وی افزود : تا زمانی که افراد این واجب را به جا نیاورده اند مخصوصاً کسانی که توانایی شرکت در کلاسهای علوم دینی را دارند حوزه های علمیه خالی خواهند ماند .
وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت : خداوند در قرآن کریم می فرماید: چرا از هر گروهی، افرادی به مدینه توجه نمی کنند تا دین خود را یاد بگیرند و هنگامی که به قوم خود برگشتند، آنها را انذار نموده و به دین الهی دعوت کنند. لذا دعوت برای حوزه های علمیه از جمله وظایف عموم مردم می باشد.

امام جمعه ماکو تاکید داشت : دعوت به حوزه های علمیه بر همه وظیفه می باشد مخصوصاً در این برهه از زمان که دشمن سعی بر وارد کردن هجمه بر حوزه‌های علمیه را دارد و این امر باعث شده است که رغبت جوانان برای شرکت در مدارس علوم دینی ضعیف شود .

حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان ساخت: مسئولین فرهنگی وظیفه دارند تا این رغبت را در جوانان ایجاد کنند تا اینکه حوزه ها خالی از جوانان نباشد و در آینده مشکل تبلیغی نداشته باشیم چراکه امروز در اکثریت روستاها موضوع تبلیغ دین به صفر رسیده است و در معدود روستاهایی علما مشغول تبلیغ دین هستند لذا اگر ما در این مسئله موفق نشویم در آینده آسیب های زیادی می بینیم .

وی با اشاره به وضعیت دین در جامعه گفت : امروز اگر آسیبی در جامعه دیده می شود این از ضعف دین و اخلاق در بین اقشار مردم می باشد .

امام جمعه ماکو با اشاره به اهمیت علوم دینی گفت : در نظام های حاکمیتی حقوق های زیادی پرداخت می شود تا امنیت و جامعه حفظ شود و خداوند این راه در دینداری مردم قرار داده است مثلا در جایی که علوم دینی ضعیف است در آنجا آسیب اجتماعی وجود دارد لذا اگر جامعه را دیندار بار بیاوریم دیگر آسیب فرهنگی و اجتماعی وجود نخواهیم داشت و مکلف این امر روحانیون می باشد پس باید مدارس علمیه پر شور شود .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت جذب طلاب گفت : افرادی که جذب می‌شوند طی یک ماه از نظر علمی، هوشی و اخلاقی مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرند و هم از لحاظ بیان ، اینکه هر طلبه چه مقدار قدرت بیان دارد از هر جهت مورد بررسی قرار می گیرد با این وجود طلاب از بین نخبگانی که از لحاظ اخلاقی، هوشی، حافظه و بیان در سطح بالایی قرار دارند جذب خواهند شد تا در تبلیغ دین الهی خدشه ای وارد نشود که این باعث جلوگیری از ورود آسیب به جامعه می شود لذا رویکرد حوزه علمیه به سمت کیفی می باشد .

وی خاطرنشان ساخت : بعد از مصاحبه جذب طلاب حتمی نیست و دانش آموختگان طی چهل روز دوره تثبیت مورد بررسی قرار گرفته و زیر نظر خواهند بود لذا پذیرش حوزه های علمیه امروز سخت تر از پذیرش در دانشگاه ها می باشد .

وی در پایان گفت : با توجه به اینکه حوزه ها مورد آسیب واقع شدند سعی بر این است افرادی از قشر نخبگان جامعه جذب شوند و دیندار به بار آمده و طوری تربیت یابند که تبلیغ دین الهی را به نحو احسن انجام دهند لذا تبلیغ از ناحیه ائمه جماعت برای جذب حوزه های علمیه ، هماهنگی آموزش و پرورش برای حضور طلاب در مدارس برای تبلیغ حوزه های علمیه جهت ثبت نام طلاب ، ضروری می باشد.

در ادامه حجت الاسلام اختیاری رئیس حوزه علمیه برادران شهرستانماکو با اشاره به شرایط جذب طلاب گفت : شرایط عمومی داوطلبان بر خورداری از صلاحیت‌های اعتقادی اخلاقی و اجتماعی اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تابعیت جمهوری اسلامی ایران ، برخورداری از سلامت جسمی و روحی ، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه می باشد .

وی با اشاره به شرایط ثبت نام گفت : ثبت نام کنندگان باید قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال ( متولدین ۱۳۸۰ ) را داشته و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه میشود ؛ حداقل مدرک متقاضیان دوره سفیران هدایت دیپلم پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه می باشد و باید التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه های علمیه را داشته باشند .

حجت الاسلام اختیاری با اشاره به امتیازات موجود در جذب دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت : حافظان کل قرآن و نهج البلاغه ، حافظان یک ششم از قرآن کریم یا نهج البلاغه ، خانواده محترم ایثارگران ، رتبه های برتر علمی کشور از امتیاز در پذیرش برخوردار خواهند بود .

رئیس حوزه علمیه ماکو از ثبت نام در آزمون ورودی حوزه های علمیه در مرحله اول ۲۴ بهمن ماه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ و مرحله دوم ثبت نام را ۱۷ فروردین تا ۲۲ فروردین سال ۱۳۹۸ و تاریخ آزمون روز جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ خبر داد .

حجت الاسلام اختیاری در ادامه گفت : تاثیرات فضای مجازی در جذب طلاب حوزه های علمیه عالی می باشد .

وی بهترین روش جذب طلاب به حوزه های علمیه را ارتباط مستمر دانش آموزان با حوزه‌های علمیه خوانده و اذعان داشت : آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه‌های علمیه موجب ایجاد رغبت دروس علوم دینی در بین دانش آموزان می شود .

وی ضمن ارائه پیشنهاد گفت : هدف جذب برای حوزه های علمیه بیشتر باید متوجه روستاها باشد لذا باید با هماهنگی روحانی روستاها و پایگاه‌های بسیج نخبگان روستاها را شناسایی کنیم و رابطین حوزه های را علمیه جهت حضور در مدارس برای تبلیغ حوزه علمیه به آموزش و پرورش معرفی کنیم تا رابطین به راحتی با حضور در مدارس به تبلیغ حوزه های علمیه بپردازند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=8594
  • ارسال توسط :
  • 1295 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دعوت به حوزه های علمیه از جمله وظایف عموم مردم می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.