افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
17

اختیارات مربوط به صدور مجوز و فعالیت های سمن ها به سازمان های مناطق آزاد تفویض می شود

  • کد خبر : 10079
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
اختیارات مربوط به صدور مجوز و فعالیت های سمن ها به سازمان های مناطق آزاد تفویض می شود

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت : تفاهم نامه ای بین مناطق آزاد و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور منعقد می شود و اختیارات مربوط به صدور مجوز و فعالیت های سمن ها به سازمان های مناطق آزاد تفویض می شود.

به گزارش مرزداران ؛ علی حسنلو در هجدهمین نشست معاونان ومدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور گفت: توسعه مشارکت های محلی و اجتماعی در مناطق آزاد می توانند ضعف ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را برطرف کنند.

وی گفت:‌ سازمان های مردم نهاد با ایجاد زمینه لازم برای آشنا کردن مردم با وظایف خود و همچنین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می توانند با فراهم بودن بسترهای لازم، نقش موثری در نهادینه ساختن این امر داشته باشند.

حسنلو با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم ‌نهاد نقشی‌ تعیین‌کننده در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی برعهده دارند ادامه داد:‌ قشی که به دلیل سه ویژگی بارز غیرانتفاعی بودن، داوطلبانه و غیرسیاسی بودن مشخص شده است.

وی تصریح کرد:‌این ویژگی ها باعث شده‌اند فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه فرهنگ و اخلاق شهروندی در سطح جامعه ارتقا یابد.

حسنلو از عزم معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد برای بهره مندی از ظرفیت ویژه سازمان های مردم نهاد، سمن ها و اجتماعات محلی خبر داد و گفت: سازمان های مردم نهاد واسطه مناسبی میان نهادهای دولتی و جامعه شده و مشارکت مردمی را در پی دارند.

وی خاطر نشان کرد اگر در مناطق آزاد در زمینه های فرهنگی هزینه های بسیاری میشود ولی بازده مناسبی دریافت نمیشود دلیلش عدم استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت های اجتماعی است.

حسنلو با اشاره به اینکه تعامل با NGO ها و سازمان های مردم نهاد وظیفه دولت و مسئولین منطقه است افزود: تفاهم نامه ای بین مناطق آزاد و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور منعقد می شود و اختیارات مربوط به صدور مجوز و فعالیت های سمن ها به سازمان های مناطق آزاد تفویض می شود.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور نیز گفت:‌ ۱۹ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعال هستند.

کمال اکبری با اشاره به تاثیر مشارکتی سازمان های مردم نهاد در کاهش ارتکاب جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی گفت:

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه مشارکت‌های اجتماعی در سازمانهای مردم‌نهاد تبلور پیدا می‌کند تصریح کرد: مشارکت اجتماعی یکی از الزامات توسعه اجتماعی است و مناطق آزاد به واسطه قوانین خاص بستر مناسبی برای اینگونه فعالیت ها دارد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در‌ تدوین لایحه سازمان‌های مردم ‌نهاد به دولت کمک کردند گفت: دولت از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کند.

اکبری با اشاره به اینکه تعامل با NGO ها و سازمان های مردم نهاد وظیفه دولت و مسئولین منطقه است افزود: تفاهم نامه ای بین مناطق آزاد و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور منعقد می شود و اختیارات مربوط به صدور مجوز و فعالیت های سمن ها به سازمان های مناطق آزاد تفویض می شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10079
  • ارسال توسط :
  • 881 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اختیارات مربوط به صدور مجوز و فعالیت های سمن ها به سازمان های مناطق آزاد تفویض می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.