افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
25

امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران میباشد

  • کد خبر : 10121
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران میباشد

امام جمعه ماکو گفت : این را هم باید بدانیم که عملیات ما، در مقابل دشمن همچنان تدافعی و غیرتهاجمی است، بدین معنا که ایران اسلامی هیچ گاه شلیک کننده‌ی تیر اول نخواهد بود، اما اگر بخواهد پاسخ دهد، قاطعانه جواب خواهد داد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شه رستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با عنوان اینکه رعایت اخلاق عامل بقای خانواده می باشد گفت:

دین مبین اسلام برای حسن رابطه بین زن و شوهر، بقاء و استحکام بنیان خانواده و برای پیشگیری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق نیز بهترین وسیله را، رعایت ارزش های اخلاقی می‌داند و در این خصوص توصیه‌های فراوانی دارد.

وی افزود : اسلام پدیه‌ی ازدواج را پیمانی مقدس می‌داند که در بین یک زن و مرد، بسته می‌شود؛ و مهمترین هدفش تأمین نیازهای انسانی و رسیدن به آرامش و سکون زن و مرد در کنار یکدیگر است.

وی با اشاره به ایه قران گفت :و از نشانه های خداست که برای شما از جنس خودتان همسرانی بیافرید تا در کنار آنان آرامش بیابید، و در میان شما محبت و دلسوزی قرار داد.در آیه مذکور رسیدن به آرامش خانوادگی به عنوان ثمره ازدواج معرفی شده است و این موضوع حتی برتر از امکان اشباع مشروع غریزه جنسی است.

وی تصریح داشت : پیمان زناشویی، زن و مرد با تمام وجود به سوی همدیگر جذب شده، متحد و یک دل می‌گردند و در تمام ابعاد زندگی در خدمت یکدیگر قرار می‌گیرند و مأنوس و هم فکر و هم راز و یک هدف می‌شوند.

وی با اشاره به ایه یاد شده گفت:در آیه مذکور، زندگی خانوادگی بر دو پایه نیرومند مودّت و رحمت استوار گشته است. یکی از پایه‌های ازدواج مودت و علاقه زن و شوهر نسبت به یکدیگر است، یعنی خوبیها و نقاط مثبت یکدیگر را می‌بینند و از صمیم قلب همدیگر را دوست می‌دارند. اما پایه‌ی دوم ازدواج که در آیه‌ی شریفه بدان اشاره شده، رحمت یعنی مهربانی و دلسوزی است. هرگاه یکی از زوجین با نقصان و ضعف و نیازی در همسرش مواجه شد، با دیده‌ی ترحم و دلسوزی به آن می‌نگرد و فکر می‌کند که او یک انسان است و انسان بی نقص نیست، همان طوری که خودش نیز بی عیب نیست. لذا دلش به حال او می سوزد و سعی می‌کند در صورت امکان با نرمی و مدارا و از روی مهربانی و دلسوزی نقص او را برطرف سازد، و در غیر این صورت او را با همان حال می‌پذیرد و نقصانش را نادیده می‌گیرد و به زندگی ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام هاشمی تاکید داشت: لازمه رحمت و دلسوزی این است که همچنانکه زن و شوهر خیر و صلاح خود را می‌خواهد، در همه حال خواستها و تمایلات همسرش را نیز منظور بدارد و هرچه را برای خود می‌خواهد، برای او نیز بخواهد و همواره به فکر تأمین سعادت، آسایش و آرامش او نیز باشد لذا قرآن در این خصوص تعبیر بسیار زیبایی دارد و زن و شوهر را چنین توصیف می کند: ﴿هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ﴾ ؛ «زنان برای شما لباس هستند و شما نیز برای آنان لباس هستید.»

امام جمعه ماکو خاطر نشان ساخت: لباس مجموع بدن انسان را با همه کمالات و نواقص، خوبی ها و بدی ها و زیبایی ها و زشتی ها در بر می‌گیرد. بدن انسان را از سرما و گرما و خطرها حفظ می‌کند، بر زیبایی هایش می‌افزاید و عیوبش را می‌پوشاند. زن و شوهر نیز نسبت به یکدیگر باید همانند لباس باشند و همدیگر را با همه نواقص و کمالات بپذیرند، حافظ و نگهبان و آرامش بخش یکدیگر باشند، بر زیبایی های هم بیافزایند، عیوب هم را بپوشانند و نسبت به یکدیگر راز نگهدار و محرم اسرار هستند و تشکیل چنین خانواده‌هایی در خور انسان است و سعادت جسمانی و نفسانی، دنیوی و اخروی او را تأمین می‌کند. اگر بنیان خانواده‌ها بر اساس پایه‌های ایمان و محبت و دلسوزی استوار گشت، کانون خانواده را گرم و با صفا می‌سازد و از کشمکش ها و اختلافات و طلاق و فروپاشی جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی گفت :آموزش مهارت جوان یکی از راه های تحقق شعار سال میباشد

وی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری امسال را به نام سال رونق تولید نامگذاری کردند. از جمله‌ی مراکزی که می‌‌تواند در تحقق شعار سال، نقش ایفاء کند، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است لذا اداره‌ی آموزش فنی و حرفه‌ای باید در کنار آموزش یک مهارت، اخلاق تولید را نیز به هنرجو یاد بدهد تا وقتی که وارد بازار کار شد کالای با کیفیت تولید نماید. در این صورت است که ما شاهد رونق تولید خواهیم بود.

وی تاکید داشت :امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران میباشد و همانطوری که مستحظرید اخیرا گروهک های تروریستی ضد انقلاب در منطقه و شمال غرب کشور، تحرکات ضد امنیتی داشتند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اجازه ندادند خون پاک شهداء در زمین بماند، لذا در هفته‌ی گذشته یک پاسخ دندان‌شکنی به آنها دادند.

وی ادامه داد: سپاه، در پاسخ به تحرکات ضد امنیتی این گروهک‌ها، در چهارشنبه گذشته، محلِ استقرارِ مقرّهای عملیاتی و آموزشی این گروهک‌ها در اقلیم کردستان را مورد حمله‌ی موشکی، پهبادی و توپخانه‌ای خود قرار دادند تا بار دیگر به همه دشمنان جمهوری اسلامی نشان دهند که امنیت، برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و هیچ‌گونه اجازه‌ی  تعرضی را به هیچ کس نخواهند داد.

امام جمعه ماکو گفت : این را هم باید بدانیم که عملیات ما، در مقابل دشمن همچنان تدافعی و غیرتهاجمی است، بدین معنا که ایران اسلامی هیچ گاه شلیک کننده‌ی تیر اول نخواهد بود، اما اگر بخواهد پاسخ دهد، قاطعانه جواب خواهد داد.

وی با اشاه به سیاست جمهوری اسلامی در برابر اروپا گفت :

اروپا بعد از گذشت بیش از ۱۴ ماه که آمریکا از برجام خارج شده، گستاخانه از ایران می‌خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند. این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خود بزرگ بینی آنهاست و چاره آن نیز عبارت است از اینکه ما نباید از اروپا ترسی داشته باشیم و از منافع کشور نیز باید بطور محکم و قوی دفاع نمائیم.

وی افزود :جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعهدات خود، به آنها خواهد فهماند که قرار نیست این روند یک طرفه همچنان ادامه داشته باشد. آنان اگر واقعاً می‌خواهند برجام را حفظ کنند، باید به جای پیشنهادات توخالی و اتلاف وقت، به تعهدات خود عمل کنند. تعهداتِ ۱۱ گانه‌ای که تاکنون حتی به یک مورد آن نیز عمل نکرده‌اند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به سفر هفته گذشته فرستاده فرانسوی به ایران تصریح داشت :سفر هفته گذشته فرستاده‌ی فرانسه به ایران که با مقامات ایرانی گفتگو کردند، در این راستا بود. امانوئل در این سفر، حامل پیشنهادی گستاخانه و فریبکارانه به نام انجماد در برابر انجماد یا آتش بس بود.

لذادر خصوص این پیشنهاد چند نکته قابل تامل است :

الف. بیش از ۱۴ ماه است که آمریکا به طور یکطرفه از برجام خارج شده است. فرانسه، در این ۱۴ ماه برای نجات برجام چه کاری انجام داده است؟ و چرا هنگامی که ایران با تاخیری ۱۴ ماهه در حال کاهش اندک تعهدات خود است، پاریس به فکر نجات برجام افتاده است ؟

ب. پیشنهاد آتش بس پاریس در حالی روی میز قرار گرفته که آمریکا تمام برگهای خود را رو کرده و تحریم‌های خود را نیز به سقف نهایی آن رسانده است. این آتش بس قرار است کدام اقدام خصمانه آمریکا را مانع شود؟

ج. پیشنهادی که فرانسه به ایران می‌کند، در واقع همان درخواست آمریکا برای مذاکره مجدد با ایران است و این نیز، موضوع جدیدی نیست. جمهوری اسلامی ایران چند مدت پیش از این، جوابِ آمریکا را در مورد مذاکره را داده است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10121
  • ارسال توسط :
  • 918 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران میباشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.