افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
32

سومین جلسه شورای اداری

  • کد خبر : 10351
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
سومین جلسه شورای اداری

سومین جلسه شورای اداری شهرستان ماکو به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ادارات و نهادها در محل فرمانداری ماکو برگزار شد .
.

به گزارش مرزداران ؛ سومین جلسه شورای اداری شهرستان ماکو به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ادارات و نهادها در محل فرمانداری ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا  عین الله شریف پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 34 میلیارد ریال برای احداث خیابان ساحلی ماکو  خبر داده و گفت : با توجه به اینکه اتحاد و انسجام محور پیروزی ملت بزرگ ایران در مقابل آمریکا است لذا برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته دولت بصورت منسجم و برجسته می تواند یاس و نا امیدی را در دل های دشمنان و نشاط و امید به آینده را برای مردم کشورمان به ارمغان بیاورد .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر پیگیری و حل مشکل احداث خیابان ساحلی شهر ماکو اشاره و اظهار داشت : با تلاش شهردار ماکو ، اقدامات اولیه برای جذب 34 میلیارد جهت احداث خیابان ساحلی صورت گرفته است و امید است بتوانیم در هفته دولت کلنگ این طرح نیز به زمین زده شود .

شریف پور اتمام پروژه جاده قلیش لانمیش و اجرای سد بدولی را از جمله طرح های مهمی عنوان کرد  و گفت :  مراحل تخصیص بودجه این طرح در حال انجام است و انتظار می رود در آینده نزدیک پروسه آن به پایان برسد .

وی با تقدیر از اقدامات رئیس دستگاه قضا که در برخود و پیشگیری از فساد در این مدت بسیار موفق عمل نموده است افزود : دستگاه قضا در رویکرد جدید خود ، با رعایت اخلاق ، احکام الهی و قانون، در عین حال ، پیشگیری را مقدم بر تنبیه می دانند و این امر بسیار مورد پذیرش جامعه است .

در ادامه سرهنگ پاسدار موسی عطاری معاون هماهنگ کننده سپاه ماکو با گرامیداشت یاد و خاطر تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت : ملت ما برای پایدارای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هزینه های مادی و معنوی زیادی را پرداخت کرده است ، که شهادت دوتن از پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرزی در چند روز گذشته گواه این موضوع است و دشمنان نظام همواره در تلاشند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کم رنگ نمایند .

عطاری با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم معنوی ، فرهنگی و تاثیر گذار جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های نو و بعدی انقلاب بویژه جوانان است افزود : در روزهای 5 و 6 شهریور ماه سال جاری 450 نفر از جوانان در قالب 10 دستگاه اتوبوس در دو گروه خواهران و برداران به مناطق عملیاتی شهرستان اعزام خواهند شد تا از نزدیک در جریان رشادت و ایثارگری مرزبانان غیور در دفاع از کیان ایران اسلامی قرار بگیرند لذا  همکاری تمامی دستگاههای اجرایی بر لزوم همکاری جهت اعزام کاروان راهیان نور ضروری می باشد .

در ادامه حسین عسگر زاده رئیس صدا و سیمای شهرستان ماکو  به نمایندگی از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرتان ماکو گفت : پرورش قارچ گونه رسانه ها باعث شده که دقت و صحت در اخبار فدای سرعت درج خبر شده است .

وی افزود : رسانه هایی که مجوز ندارند و پرورش کانال های فضای مجازی باعث گردیده تا افراد بدون اینکه اموزشات لازم را دیده باشند یا سابقه ای در خبر نویسی داشته باشند دستبه قلم برده و اقدام به انتشار اخبار کنند که این دوئل خبری رسانه های غیر رسمی باعث گردیده تا از دقت و صحت اخبار کاسته شود لذا تقاضامندیم تا اداره ارشاد محترم ضمن بررسی این ایرادات نسبت به جلوگیری از انتشار غیر دقیق و غیر صحیح اخبار اقدامات لازم را انجام دهند .

حسین عسگر زاده خطاب به اعضای شورای اداری گفت : همکاری ادارات و مسئولین با اصحاب رسانه و خبرنگاران رسمی باعث انتشار گزارش فعالیت هر نهاد در سطح استان و منطقه می گردد .

وی با اشاره به کانال های اطلاع رسانی که روابط عمومی های ادارات جهت درج اخبار هر اداره افتتاح کرده اند ، گفت  : متاسفانه با توجه به اینکه هر نهاد و اداره ای اقدام به افتتاح کانال اطلاع رسانی برای انتشار فعالیتهای خود از طریق روابط عمومی ها کرده است ؛ باعث گردیده تا مسئولین و ادارات همکاری های لازم را با صدا و سیما و اصحاب رسانه جز تعداد معدودی از ادارات نداشته باشند و به این کانال اطلاع رسانی بسنده کنند لذا باید توجه داشت اینجا منطقه ازاد بوده و فعالیت های زیادی از طرق ادارات نسبت به شهرهای دیگر صورت می گیرد اما متاسفانه انتشار خبر فقط در کانال روابط عمومی هر اداره باعث عدم انتشار دقیق و گسترده فعالیت های انجام شده توسط اداره مربوطه میگردد چرا که عموم مردم  جهت پیگیری اخبار به کانال های خبری رسمی مراجعه میکنند .

در ادامه حمید قاسمی مدیر مسئول دو هفته نامه آوای آزاد ماکو و خبرنگار رسمی ایرنا به نمایندگی از اصحاب رسانه گفت : بعضی از مسئولین راه جبهه گیری را پیش گرفته اند !! ایا نباید از مسئولین انتقاد کرد ؟؟؟

وی افزود : از هر مسئولی که تعریف و تمجید صورت میگیرد انتقاد سازنده نیز کارساز خواهد بود اما متاسفانه مسئولین شهرستانی نسبت به انتقاد ها عکس العمل نشان داده و اقدام به بازخواست یا عدم ادامه همکاری خبری با رسانه مربوطه میکنند که این امر برازنده یک مسئول نیست  چرا که همانگونه که فرماندار اشاره کردند نقد سازنده باعث پیشرفت پروسه مدیریتی شهرستان میگردد .

وی افزود : بعضی از نهاد ها فعالیت های خود را از رسانه ها مخفی میکنند که این امر باعث کاهش راندوم عملکرد نهاد مربوطه در دید مردم میگردد  و در نهایت دود آن به چشم همان نهاد می رود .

وی تصریح داشت : رسالت خبری یک خبرنگار این می باشد که هم پیشرفت ها و هم پسرفت های یک شهر را به چالش بکشد و این خبرنگار است که به عنوان دست راست ، و چشم و گوش مسئول کم کاری وی را با نقد سازنده به وی گوشزد میکند لذا خواهشمندیم مسئولین و ادارات اصحاب رسانه و خبرنگاران رسمی را کمک دست خود دانسته و همکاری های لازم را دریغ نکنند .

وی در پایان گفت : خواهشمندیم لیست اسامی خبرنگاران و رسانه های رسمی و مجوز دار توسط اداره ارشاد جهت همکاری های لازم به ادارات شهرستان معرفی گردد .

در ادامه حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو  گفت : مسئولین دستگاههای اجرایی ضمن مصاحبه با خبرنگاران رسمی و ارائه گزارش عملکرد ، به افکار عمومی پاسخ دهند .

وی  با تقدیر از اعضای شورای اداری که در شرایط سخت کنونی و کمبود اعتبارات در راستای سیاستهای ابلاغی و جلب رضایت عمومی شهروندان تلاش می کنند گفت : برابر اعلام سازمان برنامه و بودجه سهم اعتبارات شهرستان از محل تملک دارایی و سرمایه ای استان در سالجاری 270 میلیارد ریال است که در طی روز های آینده در قالب کمیته برنامه ریزی بین دستگاههای اجرایی توزیع خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه مسئولین دستگاههای اجرایی ضمن مصاحبه با خبرنگاران رسمی و ارائه گزارش عملکرد به افکار عمومی پاسخ دهند افزود : خبرنگاران رسمی ،عضو شورای اداری همراه و همگام با ما هستند و در دنیای جدید مدیر بدون رسانه ، بدون خبرنگار اصلاً معنی ندارد و مفهوم خود را از دست داده است و کسانیکه چنین نگرشی نداشته باشند باید از دوران مدیریتی خداحافظی کنند .

فرماندار ماکو با بیان اینکه نقد از مسئولین به منزله تخریب آنها نیست اظهار داشت : به فرمایش حضرت امام علی (ع) بزرگترین نعمت برای انسان ، نقدکنندگانی هستند که همچون دو فرشته بر دوش ، او را همراهی می کنند و نقد از مسئولین باید در چارچوب وظایف ، اختیارات و اخلاق مداری باشد .

رئیس شورای اداری شهرستان ماکو با انتقاد از برخی دستگاههای اجرایی که به اختلافات آنها با ادارات دیگر در مراجع قضایی رسیدگی می شود گفت : باید اجازه دهیم مراجع قضایی بیشتر وقت خود را معطوف به حل مسائل و مشکلاتی که امنیت جامعه را به خطر می اندازد ، حقوق شهروندان و بیت المال ضایع می شود نمایند .

عباسی از مسئولین ادارات خواست با حضور در بین مردم و ارائه گزارش ، در خصوص وضعیت بازار ، کنترل قیمت ها ، محدودیت ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر ماکو و مسائل مشابهی که موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم شده اند به آنها پاسخ دهند .

فرماندار ماکو با تاکید بر همکاری تمامی دستگاههای اجرایی بر لزوم همکاری جهت اعزام کاروان راهیان نور و تبریک فرا رسیدن 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی افزود : گرامیداشت یاد و خاطر کسانیکه که در راه وطن ، ایثار و از خود گذشتگی کرده اند ، منحصر به کشور ما نیست و در کشور های اروپایی نیز مقام کسانی که در جنگ جهانی دوم در برابر متجاوزین ایثارکرده اند ، گرامی داشته می شود .

وی از اعضای شورای اداری خواست با تزئین و آذین بندی سردرب ادارات ، تجلیل از کارکنان آزاده ، حضور در منزل خانواده معظم ایثارگران ودیدار با آزادگان ، تبلیغات محیطی و درج شعار های مناسب ، مراسم سالروز بازگشت آزادگان را بصورت باشکوهی در سطح شهرستان برگزار نمایند .

 

عباسی از افتتاح . کلنگ زنی 37 طرح آموزشی ، عمرانی ،‌ تولیدی و کشاورزی در شهرستان ماکو هم زمان باهفته دولت خبر داده و گفت : برای اجرای این طرح ها بیش از 620 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

فرماندار ماکو با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان و رفع بیکاری در جامعه از جمله مهمترین دغدغه های دولت در کشور است ، افزود : با بهره برداری از طرح های عمرانی ،‌ تولیدی و کشاورزی در هفته دولت در این شهرستان بصورت مستقیم برای 520 نفر و غیر مستقیم برای 1000 نفر اشتغال زایی خواهد شد .

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجائی و باهنر و تمامی شهدای دولت افزود : هفته دولت فرصت بسیار مناسبی است تا عملکرد دولت که به نوعی عملکرد نظام است در معرض افکار عمومی قرار بگیرد تا این اقدام منجر به ایجاد نشاط و امید آفرینی در جامعه شود .

عباسی از مسئولین ادارات خواست ، با تدوین برنامه های مناسب و هماهنگی با فرمانداری در راستای انعکاس هرچه بهتر اقدامات دولت با بهره گیری از ظرفیت و توان اصحاب رسانه و خبرنگاران نشریات و مطبوعات محلی تلاش نمایند .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10351
  • ارسال توسط :
  • 1342 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سومین جلسه شورای اداری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.