افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
20

همزمان با اعیاد امامت و ولایت برای ۱۶ نو عروس جهیزیه کامل اعطا میشود‌

  • کد خبر : 10497
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۵۲
همزمان با اعیاد امامت و ولایت برای ۱۶ نو عروس جهیزیه کامل اعطا میشود‌

امام جمعه ماکو گفت : عید غدیر در موضوع ولایت از جمله اعیاد زنده است بگونه ای که غدیر واقعه ای است که در زمان و مکان سیر میکند و همواره بر وجود امام زمان تاکید دارد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه امامت ،ولایت و غدیر خم که در دفتر امام جمعه شهرستان ماکو برگزار شد ضمن تبریک ولادت امام هادی و تبریک پیاپیش عید غدیر گفت : عیدی که جایگاه آن از عید فطر و قربان بالاتر است عید غدیر می باشد لذا مردم میتوانند با انجام دادن اعمال این روز از ثواب آن برخوردار باشند .

حجت الاسلام هاشمی عید غدیر را عیدی زنده عنوان کرده و گفت : عید غدیر در موضوع ولایت از جمله اعیاد زنده است بگونه ای که غدیر واقعه ای است که در زمان و مکان سیر میکند و همواره بر وجود امام زمان تاکید دارد لذا با توجه به اهمیتی که این عید در ایران دارد تصمیم گرفته شده تنها روز عید غدیر گرامی گرفته نشود و یک دهه به آن اختصاص داده بشود به عنوان دهه ولایت و کرامت .

وی با تاکید براینکه ماکو رتبه اول را در اجرای برنامه های اعیاد امامت و ولادت در سال گذشته کسب کرد تاکید کرد: همچنین در این ایام نشست روحانیون اهل تسنن و تشیع با موضوع وحدت و انسجام در اسلام برگزار میشود که اعزام اکیب های پزشکی رایگان به مناطق محروم و دور افتاده از جمله برنامه های شاخص دیگر این دهه است.

وی رمز آغاز برنامه های دهه ولایت و کرامت امسال را لبیک یا امیر المومنین عنوان کرده و گفت: برنامه های این دهه استارت زده شده برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی ،دیدار از خانواده شهدا ایثارگران و جانبازان سادات،گردهمایی روحانیون و تجلیل از روحانیون سادات ،نشست تخصصی روحانیون اهل تشیع و تسنن ، تجلیل از اصحاب رسانه ، دیدار با بیماران ، تجلیل از مدد جویان سادات، برپایی ایستگاه های صلواتی و اطعام به نیازمندان ، برگزاری محفل انس با قرآن ،افتتاح پروژه های محرومیت زدایی ،همایش پیاده روی خانوادگی ،برگزاری جشنهای بزرگ عید سعید غدیر خم ، برگزاری جشنهای عید غدیر خم در مساجد شهری و روستایی، برنامه شبی با شعر ، برنامه های درون سازمانی که از سادات درون سازمانی تجلیل خواهد شد از اهم برنامه های این دهه می باشد .

امام جمعه ماکو تصریح داشت : همزمان با دهه امامت و ولایت ۱۱ هزار نیازمند اطعام میشوند و برای ۱۶ نو عروس جهیزیه کامل اعطا میشود‌.

امام جمعه ماکو خبر داد : امام جمعه ماکو افزود: ۱۵۰ بسته سبد معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰هزار تومان که متشکل از اقلام خوراکی است به نیازمندان اهدا میشود و همچنین بیش از ۱۵۰ بسته فرهنگی و نوشت افزار نیز برای مهر تحصیلی جدید بین دانش آموزان مناطق محروم توزیع خواهد شد.

در پایان از اصحاب رسانه با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10497
  • ارسال توسط :
  • 1550 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای همزمان با اعیاد امامت و ولایت برای ۱۶ نو عروس جهیزیه کامل اعطا میشود‌ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.