افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
26

سایه اقتدار ایران بر سر انگلیس و آمریکا افتاده است

  • کد خبر : 10633
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
سایه اقتدار ایران بر سر انگلیس و آمریکا افتاده است

امام جمعه ماکو گفت : توقیف نفتکش ایرانی که با تحریک دولت ترامپ اتفاق افتاد، بزرگترین اشتباه دولت انگلیس بود. زیرا لندن چنین خیال می‌کرد که مسئولان ایرانی، برای آزادی نفتکش از آنها التماس و عذرخواهی خواهند کرد.

به گزارش مرزداران  ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب گفت: در هفته‌ی دولت قرار گرفته‌ایم، این هفته را به تمام دولت‌مردانی که حقیقتا برای خدمت به مردم کار جهادی انجام می‌دهند تبریک و تهنیت عرض کرده و به تمامی این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

مقام معظم رهبری در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب برای دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم، ویژگی‌هایی را بیان کردند. معظم له در یک فقره از این بیانه می‌فرمایند: دولت باید بتواند مسیر ۴۰ ساله‌ای که پیش رو دارد را به درستی برداشته و به سمت و سوی تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی، حضرت بقیت الله الاعظم (ارواحنا فداه) حرکت کند.

وی افزود:به نظر می‌رسد دولت  حداقل باید دارای ویژگی‌های زیر باشد تا بتواند در تحقق تمدن نوین اسلامی قدم بردارد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1- دولت محترم باید به شعارهای انقلاب التزام عملی داشته و از جریان انقلابی حمایت کند.

۲- دولت محترم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌های اجرایی تهیه نموده و آن را با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت پیگیری نماید.

۳- با هرگونه رانت خواری و فساد اداری و اقتصادی باید مقابله کند.

۴- برای اینکه کانونهای فساد خیز در دولت بوجود نیاید، دولت محترم باید بر عملکرد دستگاههای دولتی دقیقا نظارت کند.

۵- به بیگانگان دل نبندد و به آنها تکیه نکند. به عبارت دیگر درون‌گرا و برون نگر باشد. در واقع اقتصاد مقاومتی را در جامعه‌ی اسلامی نهادینه کند.

۶- دولت محترم باید جوانگرا باشد و زمینه را برای حضور جوانان عزیز در عرصه مدیریتی فراهم نماید.

۷- به مبانی نظام اسلامی باور داشته و با روحیه انقلابی حرکت کند.

۸- با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی مدیریت جهادی کند.

۹- از آزادی و استقلال و عزت ملی پاسداری کرده و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در جامعه رواج دهد.

۱۰- دولت محترم باید پاکدست و ساده زیست باشد.

۱۱- به مقام و مسئولیت، نگاه مادی نداشته باشد. همانطوری که امیر مؤمنان علی علیه السلام به عامل خود در آذربایجان می‌نویسد: ‹‹إنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهٍ وَ لَکِنَّهُ فی عُنُقِکَ أمَانَهٌ›› ؛ «همانا پست فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نبوده، بلکه امانتی در گردن تو است‏.»

۱۲- دولت‌ محترم باید به حفظ ارزشهای انقلاب ارزش و بها دهد.

۱۳- حقوق بیت المال و اموال عمومی مردم را رعایت کرده و جلوی حیف و میل شدن آن را نیز بگیرد.

۱۴- به قانون اساسی عمل نماید و به تعهدات خود در قبال قانون اساسی وفادار باشد.

۱۵- از تمامی ظرفیت ها برای کمک به نیروهای جبهه‌ی مقاومت بهره‌گیری کند.

هاشمی با اشاره به تثبیت اقتدار ِانصارالله در نبرد نظامی گفت:

انصارالله یمن با ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی، تأسیسات نفتی آرامکو را در نزدیکی مرز امارات مورد هدف قرار داد لذا از جمله‌ی مهم‏ترین پیام‌هایی که انصار الله دراین حمله‌ی پهپادی به عربستان داد، اتمام حجت با آل سعود بود. انصارالله در این عملیاتِ پهپادی به عربستان این پیام را مخابره کرد که آل سعود اگر بخواهد برای تجزیه یمن به تجاوز خود ادامه دهد، حملات بعدی قطعا شکننده‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سایه اقتدار ایران بر سر انگلیس و آمریکا افتاده است تصریح داشت:

نفتکش ایرانی گریس ۱، که ۲ میلیون بشکه نفت خام را حمل می‌کرد و به صورت غیرقانونی و به بهانه‌ی نقض تحریم‏ های یکجانبه اتحادیه‌ی اروپا علیه سوریه، توسط نیروی دریایی انگیس توقیف شده بود، بالاخره بعد از مدت یک ماه و نیم، با حکم دادگاه جبل الطارق رفع توقیف و مجدداً برای انجام مأموریت‏های خود به مسیرش ادامه داد. توقیف نفتکش ایرانی که با تحریک دولت ترامپ اتفاق افتاد، بزرگترین اشتباه دولت انگلیس بود. زیرا لندن چنین خیال می‌کرد که مسئولان ایرانی، برای آزادی نفتکش از آنها التماس و عذرخواهی خواهند کرد. در حالی که ایران با توقیف نفتکش انگلیسی آنهم با حضور و اسکورت ناو آنها، اقتدار دریایی خود را برای همه کشورهای غربی و عربی ثابت کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10633
  • ارسال توسط :
  • 1350 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سایه اقتدار ایران بر سر انگلیس و آمریکا افتاده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.