افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
23

دستگاه سی تی اسکن ماکو خریداری و بزودی در بیمارستان فجر ماکو مستقر خواهد شد

  • کد خبر : 11825
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۲۴
دستگاه سی تی اسکن ماکو خریداری و بزودی در بیمارستان فجر ماکو مستقر خواهد شد

دومین جلسه خانه مشارکت و اولین جلسه پیامگزاران سلامت با حضور اعضاء خانه مشارکت مردم در سلامت ، پیام گزاران سلامت ، سفیران سلامت سازمانها ، سمن های مردم نهاد ، نماینده خیرین و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان ماکو برگزار گردید .

به گزارش مرزداران؛ دومین جلسه خانه مشارکت و اولین جلسه پیامگزاران سلامت با حضور اعضاء خانه مشارکت مردم در سلامت ، پیام گزاران سلامت ، سفیران سلامت سازمانها ، سمن های مردم نهاد ، نماینده خیرین و اصحاب رسانه  در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان ماکو برگزار گردید .

دکتر صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اهداف نظام سلامت و اهمیت مشارکت مردم ، به لزوم وجود همکاریهای بیشتر مردم در قالب فعالیتهای داوطلبانه در امر سلامت اشاره نمود و افزود:
۸۰ یا ۷۵ درصد سلامت جامعه و مردم به خود مردم بستگی دارد و حدود ۲۰ یا ۲۵ درصد به حوزه بهداشت و درمان وابسته است که در ایده‌آل‌ترین شرایط و وجود مراکز درمانی و پزشک و کادر تنها ۲۰ یا ۲۵ درصد شرایط سلامت محقق خواهد شد و همکاری بین بخش‌ها و مشارکت‌های مردمی نیاز هست تا اهداف سلامت در جامعه پیاده‌سازی گردد و پیشبرد اهداف سلامتی و بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه، همکاری و همیاری آحاد افراد جامعه را می‌طلبد.

دکتر محبعلی زاده رئیس مرکز بهداشت اهداف و مولفه های اجتماعی سلامت و برنامه ها و اقدامات انجام یافته در این خصوص از جمله تاسیس موسسه خیریه درمانی فجر ، سازمانهای مردم نهاد ،کانون سلامت محلات ، خانه مشارکت ، پیام گزاران سلامت بیان داشت و موفقیت اجرای بهتر تمامی این برنامه هارا در گرو همکاری و مشارکت مردم عنوان کرد .

حجت الاسلام عباس زاده دادستان شهرستان که در جلسه حضور داشت ،گفت : تقویت روحیه همدلی و همبستگی ، بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل جامعه را مهم دانسته و ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت و با اعلام امادگی جهت هرگونه همکاری در جهت تامین سلامت شهروندان ، یکی از اصلی ترین موضوعات مورد توجه در این مورد را ، اگاهسازی احاد جامعه برشمرد.

در ادامه ولیزاده مدیر اجتماعی،‌سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مراقبت های بهداشت اولیه، زیربنای اصلی نظام مراقبت بهداشتی بشمار می آید گفت: مفهوم اجتماعی کردن سلامت در جامعه باید نهادینه شود .

در ادامه جلسه کارشناسان امور اجتماعی شبکه بهداشت و درمان با ارائه مطالب مرتبط در خصوص مشارکت مردمی ، تحقق ۱۰۰ درصدی سلامت در جامعه را به منوط به همکاری و مشارکت افراد جامعه عنوان کردند و خواستار همکاری و مساعدت حاضران در جلسه در راستای افزایش اگاهی عمومی مردم شدند .

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو ضمن تکذیب انتقال دستگاه سی تی اسکن ماکو به شهرهای همجوار گفت: یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته توشیبا 16 اسلایس ژاپن با سفارش و ثبت بیمارستان فجر ماکو خریداری شده و به دلیل مسائل مربوط به تحریم ها و مشکلات جابجایی کالاهای وارداتی مسیر ورود این دستگاه تغییر کرده و به زودی در بیمارستان فجر ماکو مستقر خواهد شد .

دکتر صمدی در ادامه با اشاره به وجود پزشکان متخصص در تمامی رشته ها در شهرستان ماکو از تخصیص دومین پزشک متخصص ارتوپد به شهرستان خبرداد و افزود: مردم در سبک زندگی خود به مسایل ساده ای که منجر به حفظ و ارتقای سلامتی آنان نظیر تحرک بدنی، تغذیه مناسب، پرهیز از مصرف دخانیات ، فراگیری مهارت های زندگی و مصون ماندن از آسیب های اجتماعی می شود توجه و اهتمام جدی ورزند و دراین زمینه به همکاری سازمان های مختلف مردمی، دوره های آموزشی و رسانه ها نیاز است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=11825
  • ارسال توسط :
  • 1358 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دستگاه سی تی اسکن ماکو خریداری و بزودی در بیمارستان فجر ماکو مستقر خواهد شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.