افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
20

اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران می باشد

  • کد خبر : 12657
  • ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران می باشد

امام جمعه ماکو گفت : از جمله‌ی سیاست‌های راهبردی مورد تأکید و پیگیری رهبر انقلاب اسلامی، اخراج آمریکا از منطقه‌ی غرب آسیا است. و این راهبرد از جمله‌ی سیاستهایی است که منافع ملی ایران و سایر کشورها و ملتهای منطقه تأمین می‌کند.

به گزارش مرزداران؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت :امیر مؤمنان علی علیه السلام در خطبه 193 نهج البلاغه در توصیف انسانهای با تقوی می‌فرمایند: ‹‹عَظُمَ الخَالِقُ فی أنْفُسِهِمْ؛ فَصَغُرَ مَا دُونَهُ فی أعْیُنِهِمْ؛ فَهُمْ وَ الجَنَّهُ کَمَنْ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِیهَا مُنَعَّمُونَ؛ وَ هُمْ وَ النَّارُ کَمَنْ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِیهَا مُعَذَّبُونَ قُلُوبُهُم‏››؛ «خداوند در اندیشه‌ی آنها بزرگ و غیر خدا در دیدگانشان کوچک و حقیرند. آنها اعتقادشان نسبت به بهشت مثل کسی است که آنجا را دیده و از نعمتهایش برخوردارند. و دوزخ را چنان باور دارند مثل آنکه آن را دیده و در آن عذاب می‏کشند.»

وی در ادامه تصریح داشت:اخیرا حادثه‌ی سیلی که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، هر چند تلفات جانی‌اش بسیار اندک بود، اما عده کثیری از هموطنانمان در این حادثه بی‌خانمان شده و تمام هستی خود را از دست دادند. و امروز این عزیزان نیازمند کمکهای مالی شما مؤمنین می‌باشند. امیدوارم در این فصل سرما، این عزیزان را هم فراموش نکنیم.

امام جمعه ماکو تاکید داشت : اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران می باشد .
وی افزود : از جمله‌ی سیاست‌های راهبردی مورد تأکید و پیگیری رهبر انقلاب اسلامی، اخراج آمریکا از منطقه‌ی غرب آسیا است. و این راهبرد از جمله‌ی سیاستهایی است که منافع ملی ایران و سایر کشورها و ملتهای منطقه تأمین می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت: از منظر مقام معظم رهبری، حضور و دخالت آمریکایی‌ها در غرب آسیا عامل بحران‌آفرینی، بی‌ثبات‌سازی، ناامنی و اختلاف است و این مسئله خاتمه نمی‌یابد، مگر با همکاری متقابل ملتها و دولتهای این منطقه.

وی خاطر نشان ساخت :این روزها شاهد تحولات مهم و سرنوشت‌ساز بودیم. استکبار جهانی آمریکا در یک اقدام تروریستی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. خون سردار سلیمان و هم‌رزمانش باعث شد تا تحولات، بیداری و همگرایی در بین ملتها هرچه سریعتر تحقق یابد. تحولی که می‌تواند از یک طرف موجب پیروزی امت اسلامی شده، برای ملتهای منطقه دستاوردی تاریخی و اساسی داشته باشد؛ و از طرف دیگر باعث شکست استکبار و ضربه ای بنیادین برای نظام سلطه و دولت آمریکا گردد. لذا ان شاء الله این حرکت زمینه‌ی ظهور و فرج حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا له الفداء را فراهم خواهد آورد، و آن حضرت نیز پس از ظهور انتقام خون تمامی مظلومان عالم، مخصوصا انتقام خون سردار دلها، سردار سپهبد سلیمانی و هم رزمانش را خواهد گرفت.

وی تاکید داشت:البته این وعده‌ی الهی است؛ چون در آیه‌ی شریفه می‌فرماید: ﴿هُوَ الَّذی أرْسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدی‏ وَ دِینِ الحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ المُشْرِکُونَ﴾؛ «او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‏ ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!» (التوبه : 33)

علی بن ابراهیم قمی در تفسیر آیه‌ی شریفه می‌فرماید: ‹‹إنَّهَا نَزَلَتْ فی الْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ (ص) وَ هُوَ الاِمَامُ الَّذِی یُظْهِرُهُ اللهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ فَیَمْلاُ الاَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً، وَ هَذَا مِمَّا ذَکَرْنَا أنَّ تَأْوِیلَهُ بَعْدَ تَنْزِیلِه‏››؛ «این آیه نیز در باره‌ی قائم آل محمد است، و او امامی است که خداوند او را بر همه‌ی دینها غالب گرداند و او زمین را از عدل و داد پر کند همچنان که از ظلم و ستم پر شده باشد. این آیه نیز از آیاتی است که گفتیم تأویلش بعد از تنزیل می‌باشد.» (بحار الانوار ج:51 ص:50)

امام جمعه ماکو  در پاسخ به یک شبهه از شبهات درباره فرآیند تایید صلاحیتها گفت :
شبهه اول: متأسفانه یک عده شبهه می‌کنند که شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت‌ها بی‌طرف نبوده و جناحی عمل کرده است لذا از مدعیان این شبهه باید پرسید اگر ردِّ صلاحیتها جناحی است، چگونه بیش از صد نماینده از مجلس دهم و کمتر از صد نماینده در مجلس نهم و همچنین مجالس قبلی تأیید صلاحیت شده و به مجلس راه یافته‌اند و حتی در برخی ادوار (سوم، ششم) اکثریت قابل توجه مجلس در اختیار آنها بوده و تعداد قابل توجه دیگری علیرغم تأیید صلاحیت، موفق به کسب آراء مردم نشدند؟

وی در ادامه اذعان داشت :در خصوص سقوط هواپیمای اوکراین باید به خدمتتان عرض کنم که این حادثه بخاطر یک خطای انسانی آنهم در یک موقعیت جنگی و آماده باش اتفاق افتاده است، به خاطر یک خطای یک نفر که کل نیروهای مسلح و سپاه زیر سؤال نمی رود. با وجود اینکه نیروهای مسلح خود به این موضوع اعتراف کرده و از مردم عذرخواهی کردند. اما متأسفانه باز استکبار جهانی آمریکا و مخصوصا انگلیس برای اینکه از یک طرف آن حماسه‌ی بزرگی که ملت ایران و مسلمانان کشورهای اسلامی در منطقه خلق کردند و از طرف دیگر سیلی سختی که سپاه بلافاصله بر استکبار جهانی زد، آن را کم رنگ نشان دهند، با یک عده از پیاده نظامان خود در داخل کشور هماهنگ شده، بر علیه باورهای مردم اغتشاش کردند. متأسفانه سفیر انگلیس نیز با کمال وقاحت در بین اغتشاشگران مشاهده می‌شود. انشاء الله بعد از نماز جمعه، مردم عزیز در حمایت از سپاه و نیروهای مسلح، جواب دندان شکنی به استکبار جهانی و انگلیس و پیاده نظامان آنان در داخل کشور خواهد داد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=12657
  • ارسال توسط :
  • 1113 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.