افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
27

مشروعیت نظام اسلامی با حاکمیت ولایت فقیه می باشد

  • کد خبر : 12743
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
مشروعیت نظام اسلامی با حاکمیت ولایت فقیه می باشد

امام جمعه ماکو در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه راهنمایی پسرانه امیر کبیر ماکو گفت : وقتی در راس حاکمیتی رهبری دینی قرار نگیرد چه در ایران باشد چه در سایر کشور ها این نظام ، نظام اسلامی نمیشود و یک نظام طاغوتی می باشد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم نواختن زنگ انقلاب با حضور مسئولین در مدرسه راهنمایی پسرانه امیر کبیر ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا زنگ انقلاب توسط امام جمعه شهرستان ، دادستان و رئیس اموزش و پرورش ماکو نواخته شد .

در ادامه این برنامه بهرامی رئیس آموزش و پرورش شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت : لازم است دانش آموزان تفاوتی که در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در حوزه آموزش و پرورش رخ داده مقایسه کنند و تاثیرات انقلاب در آموزش و پرورش به تصویر کشیده شود .

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی افزود : قبل از انقلاب میزان جذب آموزش و پرورش  46 درصد بود الان تقریبا 90 درصد جزو پوشش آموزش و پرورش می باشد ، قبل از انقلاب به غیر از حوزه های شهری توسط سپاه دانش آموزش داده می شد ولی در استعداد یابی مهارت نداشتند اما بعد انقلاب تربیت معلم شهید رجایی و طرح شهید باهنر گسترش پیدا کرد .

بهرامی تصریح داشت :در بعضی محتوای کتابها نیز این جریان بود و با واقعیت ها و آرمان ها فاصله زیادی داشت اما الان این کتابها نهادینه گردیده است لذا همه اینها در سایه برکات انقلاب اسلامی می باشد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت :  مهمترین مولفه بعد انقلاب تاسیس حکومت اسلامی است و نقش رهبری در خصوص پیروزی انقلاب و تداوم انقلاب ادامه داشت .

وی افزود : نظام انقلاب بر پایه ولایت فقیه بر پا شده و ولی فقیه در راس نظام اسلامی می باشد لذا مشروعیت نظام اسلامی با حاکمیت ولایت فقیه می باشد .

وی تصریح داشت : وقتی در راس حاکمیتی رهبری دینی قرار نگیرد چه در ایران باشد چه در سایر کشور ها این نظام ، نظام اسلامی نمیشود و یک نظام طاغوتی می باشد .

وی با اشاره به اهمیت حضور رهبر در مملکت اسلامی گفت :  حتی مردم که رییس جمهور را انتخاب می کنند بدون تنفیذ رهبری این ریاست جمهوری مشروعیت پیدا نمیکند ، در مجلس که نماینده ها برای خود رئیس قوه مقننه و یا وقتی رئیس قوه قضاییه انتخاب می شود این بدون تنفیذ رهبری مشروعیت نخواهد داشت  .

امام جمعه ماکو با اشاره به ایات قران گفت : ما باید به هشدار قرآن توجه داشته باشیم ؛ قرآن میگوید : دشمن مدام با شما در حال جنگ می باشد .

وی خاطر نشان ساخت : مهمترین هدف شما دین شما می باشد و مهمترین هدف شما اعتقاد شما و تفکر سیاسی اسلامی شما می باشد دشمن مدام با شما در حال جنگ می باشد لذا بعد پیروزی انقلاب نیز این اتفاق افتاد دشمن سعی داشت با فتنه های مختلف این انقلاب را ساقط کند و موتور محرک انقلاب را کند کند و فتنه های مختلفی را آمریکا اسرائیل و غرب و انگلیس طراحی کردند تا بتوانند این نظام را ساقط کرده و قدرت را به دست بگیرند ؛ اما دیدند این نظام اسلامی رفته رفته به الگوی نظام اسلامی در جهان تبدیل می شود و بالاتر از این نگران مردم خودشان بودند چون منافع خود را در ایران از دست داده بودند .

وی با اشاره به نگرانی های دشمن در برابر ایران گفت : اینها نگران هستند در آینده ای نه چندان دور غرب و آمریکا به دین مبین اسلام گرایش یابند و اگر این اتفاق ببافند حاکمیت آنها در غرب و آمریکا معنا پیدا نمیکند لذا قرآن میگوید دشمن مدام با شما در حال جنگ است اگر بتواند دین شما را از بین می برد .

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه نقشی که مردم در جبهه های حق علیه باطل ایفا کردند باعث شد نقشه های دشمن علیه انقلاب بر ملا شده و خنثی گردد و این دفاع ، دفاع مقدس اسم گرفت ، گفت : دشمن هر زمان خواسته فتنه ایجاد کند از جمله عوامل مختلف که فتنه دشمن را خنثی کرده است حضور و رهنمود های رهبری  می باشد که آن را در فتنه های سال های 88، 96 ،98 و … دیدیم لذا نقش رهبری و حضور مردم را در دفع این فتنه ها عملا مشاهده کردیم اما باید توجه داشت دشمن در هر برهه ای از زمان ،علیه ملت ایران فتنه ایجاد کرده است از جمله در جبهه علم و فرهنگ که رهبر از آن به جنگ نرم و ناتوی فرهنگی یاد میکند .

وی اذعان داشت : بر خلاف میل باطنی دشمن ،جوانان  و نوجوانان ما در المپیاد های علمی مقام های برتر را کسب می کند امروز دشمن در سنگر علم یک جبهه با جوانان این مملکت باز کرده لذا وظیفه ما آموزش عالی علم است تا بتوانیم در زمینه های تکنولوژی افتخارات و مقامات خوبی کسب کنیم اینها افتخارات خوبی بر ملت ایران است .

امام جمعه ماکو تاکید داشت: امروز دشمن ایمان و اخلاق شما را مورد هدف قرار داده که رهبر از آن به عنوان جنگ نرم یاد می کند لذا خداوند آنهایی را که اهل ایمان و اهل علم هستند، مقام خاصی برای آنها در نظر گرفته است و در این خصوص خداوند در سوره شمس ایه 11 قسم یاد میکند و میگوید هر کس نفس خود را از گناه حفظ کرد یقینا نفس خود را از آلودگی ها حفظ کرده و رستگار خواهد شد و اما کسی که این را رعایت نکرده است رستگار نخواهد شد لذا باید حواسمان بر توطئه دشمن باشد که اخلاق و ایمان تقوا جوانان را مورد هدف قرار داده است این حل نمیشود مگر در سایه رهنمود های مقام معظم رهبری که اگر خود را مطیع رهنمود های مقام معظم رهبری کنیم میتوانیم خود را از این منجلاب نجات دهیم.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=12743
  • ارسال توسط :
  • 1196 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشروعیت نظام اسلامی با حاکمیت ولایت فقیه می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.