افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 16 April , 2024
27

جشنواره پخت نان و آش محلی

  • کد خبر : 12852
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۲۶
جشنواره پخت نان و آش محلی

جشنواره پخت نان و آش محلی به مناسبت دهه فجر با حضور مسئولین شهرستانی در مسجد روستای کوسج (توابع ماکو) برگزار گردید .

به گزارش مرزداران ، جشنواره پخت نان و آش محلی به همت پایگاه حضرت رباب حوزه بسیج خواهران حضرت معصومه بازرگان و به مناسبت دهه فجر با حضور مسئولین شهرستانی در مسجد روستای کوسج (توابع ماکو) برگزار گردید .

در این جشنواره 35 نفر با 80 نوع غذا از جمله ( چکمه ، تره ، حلوای اوماج ، کوفته ، سه نوع آش کله جوش ، آش کشک ، رشته عدس ، قیساوا ، نان سیرماست ، ترشی ، نان و لبنیات محلی ، دکمه ، شیرینی اردَه ، حدیه ، شوربا سنتی ، سیرابی ، خاگینه ، آلو پلو ، باقالی پلو و … ) با یکدیگر به رقابت پرداختند .

در این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تبریک دهه فجر گفت :  تشییع عالی این شهید بزرگوار این پیام را به دشمنان داد که مردم  ایران هنوز از آرمانهای انقلاب اسلامی انحراف پیدا نکرده اند لذا انقلاب اسلامی ایران بعد چهل سال هنوز از مسیر اصلی منحرف نگردید است .

وی افزود :  رهبری دینی که در راس این انقلاب وجود دارد باعث شده است که این انقلاب تداوم پیدا کند و تا چله خود دوام بیاورد چرا که دشمن در برهه های مختلف تاریخی با اشکال مختلف جنگ را مدیریت کرده است تا ضربه ای به انقلاب و اسلام بزند مثلا در اول انقلاب دشمن 8 سال جنگ را بر مردم تحمیل کرد اما مردم تا تبعیت از امام راحل پیروزمندانه از این جنگ خارج شدند و مردان بزرگ سیاسی به این انقلاب تداوم دادند .

امام جمعه ماکو تصریح داشت : جنگ نرم را دشمن در برهه ای علیه ایران شروع کرد که به عنوان جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی میتوان از آن یاد کرد امروز بزرگترین حربه ای که دشمن به کار میگیرد جنگ اقتصادی می باشد لذا مقام معظم رهبری فرمودند ما باید این تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم .

در ادامه حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو ضمن تبریک دهه فجر از عوامل اجرایی این برنامه تقدیر و تشکر نمود .

در ادامه این برنامه از نفرات برتر این مسابقه تجلیل به عمل آمد .

لازم به ذکر می باشد روستای کوسج از توابع جنوب غربی ماکو می باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=12852
  • ارسال توسط :
  • 1180 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جشنواره پخت نان و آش محلی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.